2.3 LPT/LPi info

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 14:35 #1052096 door V700 register
2.3 LPT/LPi info is gemaakt door V700 register

Even delen met de andere liefhebbers. Vorige week het inlaatspruitstuk eraf gehaald om de loszittende houders van de gasinjectors vast te kunnen zetten. Zelf kun je daar niks mee dus naar de vialledealer in houten. 4 nieuwe houders en 4 nieuwe verstuivers zijn erin geplaatst. Voorheen waren deze verstuivers van het type dunne gebogen rvs leiding nu zijn het koperkleurige cilindervormige busjes met een verstuivergat erin. (Flink gepruts om de middelste injectors weer vast te zetten onder het spruitstuk.) Motor loopt iets beter stationair en ik hoop ook zuiniger. Van de bevroren houdertjes (ijsvorming) ben ik nu iig af.(uitbestede kosten ca. E 200,-)
Verder heb ik ten behoeve van de MBC afstelling nu maar een turbodrukmetertje besteld a E 23,50. (Bij de dealer hebben ze de apparatuur voor een 940 niet meer) Dan weet ik of ik mijn druk nog op kan schroeven (naar 0,85 bar.)
(POWER!)
Sicco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 15:08 #1124736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inlaatspruitstuk..

de dealer in doetinchem wist mij te vertellen dat eea in de orde van ââ??¬ 100 per te vervangen verstuiver kost. wat heb jij ervoor betaald?
dat een >>volvodealer<< de meetapparatuur niet meer heeft om een turbomotor af te stellen?? inruilen voor een betere (dealer)!!
je moet maar eens even rondvragen; als je een LPT hebt kun je zonder veel problemen de druk opschroeven tot de waarde van de HPT-uitvoering; al zou je dan wel voor maximaal rendement ook de aan- en afvoer slangen van een grotere diameter moeten voorzien. zat dat niet standaard in het turbo+ pakket? moet nog vast wel iets over in het archief te vinden zijn. Hayes zal overigens zeker de turbo druk van de HPT vermelden.

Groeten uut Deutekom!
Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [264k op 15/12/05]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 15:14 #1124737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic adres!

" mijn" gasboertje had het over 700-800 euro voor 4 nieuwe verstuivers (geen volvo dealer) Alsik tzt aan de beurt ben lijkt me 200 euro een iets beter voorstel!
Met grunneger grout (of zoiets, ben ook maar allochtoon hier..)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2005 22:36 #1124761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E 200,- = zelf spruitstuk aanleveren

Nogmaals, 4 nieuwe houders persen, 4 nieuwe verstuivers plaatsen plus de benodigde O ringetjes was bijelkaar E 206,-. Maar dan heb ik het spruitstuk zelf gedemonteerd en weer met een nieuwe pakking gemonteerd.
@Frido. De 0,85 bar is een druk die Jan V al eens proefondervindelijk heeft bepaald en die druk lijkt mij ook wel voldoende. Dikke pijpen zitten er bij mij al op. Ik heb Jan's initiatieven om met een MBC meer pk's uit het blok te halen letterlijk gevolgd en ben er heel tevreden mee.
Sicco
940 est. bj 1995 (model 1996) lpt/lpi G3

Moderators: Jerry Stam