gebruik airco door nieuwe eigenaar!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2005 09:55 #1052082 door V700 register
gebruik airco door nieuwe eigenaar! is gemaakt door V700 register

Ik ben erg blij met mijn nieuwe (1995) 940 station, 2.3 lpt benzine.
heeft helaas geen boekje erbij.
Nou vraag ik mij af waar het 'airco off' knopje toe dient. Ja, om de airco uit te zetten, zou je zeggen, maar staat dan normaal de airco altijd aan????
mijn vorige 850 tdi (heerlijke wagen!) had een aan/uit knopje voor de airco, dat was duidelijk.
hierin zit vlg mij een geregelde ECC waarmee je de gewenste temperatuur vaststelt, en het ECC regelt dan wel of niet airco erbij, toch?? Dus dan betekent indrukken en gaan branden van het lampje inderdaad dat de airco UIT gaat?
Volgens de handelaar had deze auto echt pas 160 dkm gereden, en ziet er eigenlijk ook wel naar uit. Maar waar kun je dat het beste aan afzien??? Hij lekt nauwelijks olie, onder de motorkap ziet alles er zeer verzorgd uit, maar niet te opgepoetst, hij rijdt als een limo, beetje week, maar ik ben 850 gewend en die is nogal stug. ik vind het heerlijk overigens.
Dat turbodruk metertje, waar dat toe dient? Ik zie het maar als een soort van benzineverbruik-metertje!
Maar wat een bak zeg! heerlijk. Mijn vrouw en zoon vinden een 850 wat 'strakker en moderner' overkomen, maar voor mij is dit toch wel de ultieme volvo, en lekker geen kapotte kruiskoppelingen meer en zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2005 10:17 #1124637 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Inderdaad..

De airco gaat uit als je dat knopje gebruikt maar de regeling blijft werken, tenminste als de knop op autom. stand gezet is. Natuurlijk kan de temperatuur in de wagen dan niet lager dan de buitentemperatuur.
Hedwig :)

Hedwig Lambrechts - Lidnr.112
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< /> </stron< />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2005 10:35 #1124639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kilometerstand

kun je even laten controleren bij de Volvo dealer. Of bij elk ander garagebedrijf dat is aangesloten op NAP (Nationale Auto Pas).
Is ook zeker niet onverstandig. Mocht de kilometerstand onverhoopt toch niet kloppen, dan moet je namelijk als de raphazen terug naar de autohandel die hem je verkocht heeft.
Antoine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2005 16:16 #1124657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlg NAP is niet na te

Vlg NAP is niet na te trekken omdat auto geimporteerd is in 1995. Het verloop daarna geeft idd aan zo'n 10 dkm/jaar. maar wat er daarvoor is gebeurd, joost mag het weten.
maar pedaalrubbers, stuur, versnellingspook, het is allemaal gaaf maar niet te gaaf, dus ik heb ook wel het gevoel dat hij kan kloppen,maar goed, morgen laat ik een compressiemeting doen, zaterdag worden remmen en schokbr gecontroleerd, en als verder alles ok blijkt, geloof ik het wel.
bedankt voor je input

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2005 16:16 #1124658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Excuus, is in 2002
Excuus, is in 2002 geimporteerd, 1995 is bouwjaar.

Moderators: Jerry Stam