Klassiekerverzekering mogelijk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Waarom zou je over gaan op een klassieker verzekering. Ten eerste is de leeftijdsgrens ergens tussen de 20 en 30 jaar , van de auto wel te verstaan , heb je te maken met kilometrage beperking varierend tussen 2500 en 7500 km per jaar en beperkingen in de zin dat woon/werkverkeer, ritten met tijdsdruk zoals lunch afspraken en zaken bezoek, boodschappen doen en zo zijn uitgesloten. Deelnemen aan een clubritje, vergeet het maar, bovendien eisen ze vaak dat de auto voorzien moet zijn van een up to date alarm en overnacht in een garage met de beveiliging van Fort Knox. Ik heb voor mijn Amazon die gewoon buiten slaapt en die ik tevens gebruik om rallies mee te rijden �©�©n passende polis gevonden, edoch met een redelijk ruime maar nog steeds te krappe kilometerbeperking.
Bovendien moet de auto om de iha twee jaar getaxeerd worden voor het bedrag van �± 100 euro, en wat is helemaal de waarde van jouw auto volgens marktplaats. Als geen ander ken ik de emotionele waarde die je aan een auto toekent, ik heb 37 jaar geleden leren autorijden in een Amazon en ben al 34 jaar eigenaar van zo�´n model.
Om heel eerlijk te zijn, de 740 is geen klassieker. De enige 7 die als klassieker gezien kan worden (bij sommige verzekeraars) is de 780. (maar zelfs voor die was het zoeken)
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Acceptatie beleid is echt vrij strikt, anders kon iedereen zijn doorgeroeste ouwe (E)Kadett in de klassiekerverzekering zetten en goedkoop rijden, en da's de bedoeling er niet van...
Ik heb met veel pijn en moeite mijn turbo in de hobbyauto/klassiekerverzekering gekregen met zeer beperkte kilometers omdat (op voorwaarde dat!) ik er een dagelijkse gasbak bij heb en mijn turbo dus aantoonbaar strikt hobbyauto is.
Klassiekerverzekering voor een dagelijkse wagen kun je vergeten tot 20, misschien zelfs 25 jaar leeftijd. Onder de 20 is zelfs voor een hobbyauto "l*llen als Brugman" en een heleboel verzekeraars langsbellen... Trouwens, eigenaars van 24 en jonger vallen ook meestal buiten het acceptatie beleid.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat verhaal geldt natuurlijk alleen in geval van allrisk. Mijn turbo zit gewoon in de WA... ik verwacht niet dat een taxateur er een dagwaarde aan hangt die de moeite waard zal zijn voor allrisk...Siang Phoa schreef : ... bovendien eisen ze vaak dat de auto voorzien moet zijn van een up to date alarm en overnacht in een garage met de beveiliging van Fort Knox.
... Bovendien moet de auto om de iha twee jaar getaxeerd worden voor het bedrag van �± 100 euro, ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
web schreef :
Dat verhaal geldt natuurlijk alleen in geval van allrisk. Mijn turbo zit gewoon in de WA... ik verwacht niet dat een taxateur er een dagwaarde aan hangt die de moeite waard zal zijn voor allrisk...Siang Phoa schreef : ... bovendien eisen ze vaak dat de auto voorzien moet zijn van een up to date alarm en overnacht in een garage met de beveiliging van Fort Knox.
... Bovendien moet de auto om de iha twee jaar getaxeerd worden voor het bedrag van �± 100 euro, ...
Niet alleen voor All-risk.
De eerste de beste ei die een deukje in je portier rijdt zorgt er al voor dat de wagen economisch total loss is.
Met een taxatierapport kun je aantonen dat de wagen beduidend meer waard is dan in de "boeken" staat.
Zeer zeker als je bij je eigen verzekering een klassiekerverzekering hebt.
Je kan dus meer geld uit een schade slepen waarmee je meer kans hebt om een schade volledig te kunnen laten repareren.
Die 100 euro is dus nooit weggegooid geld.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Wouter,
Als 2de auto is een klassieker verzekering geen probleem. Ikzelf heb een 740 2.3 Turbo Intercooler uit 1987 in de klassieker verzekering bij Diks assurantiekantoor (<a href=" www.diks.nl "> www.diks.nl ) voor ââ??¬ 7 per maand (WA). Je kan dan kiezen uit verschillende kilometer hoeveelheden die je per jaar mag rijden en waarbinnen je moet blijven. Ikzelf zit op max 7500 km per jaar maar voor een 2de auto geen probleem. Je kan ook voor een hoger aantal kiezen maar dan betaal je uiteraard meer. Denk er wel aan dat je in dit geval bij totalloss enkel de dagwaarde terugkijgt. Mij werd dan ook geadviseerd om de "Zweedse schone" te laten taxeren, wat ik wel overweeg. Misschien is het handig zelf even te bellen want als 1ste en enige auto betaal je volgens mij een stuk meer en is het misschien zelfs wel onmogelijk een klassiekerverzekering te sluiten. Succes en vooral veel plezier in Turbo land
maarten Schuit lidnr. 257
mderijke schreef : Niet alleen voor All-risk.
De eerste de beste ei die een deukje in je portier rijdt zorgt er al voor dat de wagen economisch total loss is.
Met een taxatierapport kun je aantonen dat de wagen beduidend meer waard is dan in de "boeken" staat.
Zeer zeker als je bij je eigen verzekering een klassiekerverzekering hebt.
Je kan dus meer geld uit een schade slepen waarmee je meer kans hebt om een schade volledig te kunnen laten repareren.
Die 100 euro is dus nooit weggegooid geld.
Maarten
En als zelfs dat je nog teveel is... M'n 780 is 'online' getaxeerd aangezien deze tijdens de taxatie periode geschorst binnen stond. Zo'n online taxatie bestaat uit:
- maak foto's
- vul vragenlijst in
- stuur op
- lap 50 euro (eenmalige machtiging)
en de taxatie komt 2-3 dagen later in de bus. (is wel tot een max. taxatie waarde van 20.000 euro) De taxatie is geaccepteerd door de verzekeraar. Het witte wief is nu all-risk verzekerd. (iets met de onderdelenprijzen voor zo'n leuk speeltje...)
Zodra ze perfect is (deukjes weg, slechte plek in de lak weg e.d.) wordt er wel echt getaxeerd, maar tot die tijd voldoet dit prima.
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gio in Almere verzekert een Volvo 740 2.0 Turbo uit 1987 toch als klassieker, op basis van het zgn. bonus/malus tarief. Zie <a href=" www.klassiekerverzekering.nl "> www.klassiekerverzekering.nl .
Ik heb gebeld, en er werd bevestigd dat de auto inderdaad als klassieker verzekerd kan worden, ook al is deze Volvo nog geen 20 jaar oud.
De premie is uitermate gunstig: in mijn geval kan ik een WA-verzekering krijgen, bij max. 20.000 km/jaar, 6 aantoonbare schadevrije jaren, voor 185 euro per jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-