Probleem
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik kan een pluche bankje krijgen voor in de laadruimte (zoals o.a. Jeroen die heeft, maar dan dus in pluche.) voor 100 euro. Zaterdag zou ik gaan kijken, maar....
De bank is al een tijdje uitgebouwd. Maar nu hebben de eigenaren geprobeerd de gordels uit de auto te halen en zijn er na twee dagen achter gekomen, dat het ze niet lukt.
De prijs op zich is niet onaardig
- krijg je die los (bij de dealer/sloper/handelaar)?
- krijg je die los (en hoe doe je dat dan)?
- krijg je die los (als je de auto naar de dealer laat gaan en daar welke bedrag voor achter laat)?
Groetjes
Mathy
PS welk gereedschap zou ik nodig hebben als ik zelf de gordels eruit mag halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Mathy
Als jij gewoon setje ratelsleutel werk metrisch meeneemt, dop 15 of 16 verlengstukken etc., en setje torx, gaat het jouw lukken.
Als het compleet en goed is is de prijs goed.
Kijk of het zittingkje niet gebroken is!! Die zijn van plastic namelijk en vrijwel altijd minimaal gedeeltelijk losgebroken.
Goodluck
Wytze
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anders gaat het echt niet lukken .
is std maat voor gordels in iedere auto (die ik ken, en waar ik ze wel eens in heb gezet.)
ja, ook achterin een porsche.
welk plastic zittinkje bedoel je Wytze? of is dat alleen bij die stoffen dingen.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wytze schreef : Als jij gewoon setje ratelsleutel werk metrisch meeneemt, dop 15 of 16 verlengstukken etc., en setje torx, gaat het jouw lukken.
Ik heb 5 Torx schroevendraaiers. 30, 25, 20, 15 en 10. Maar de doppen springen van 14 naar 17. Dat kan dus lastig worden. Gaat het ook met een steeksleutel?
Groetjes
Mathy
PS breken de zittingen door? Bij de scharnierpunten of in het midden?
PPS de gordels zitten in een 965 van 1995. Hoe krijg ik de bekleding los zonder die te beschadigen? De 945 uit 1991 heeft een iets andere bekleding.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het probleem schijnt vooral te zijn, dat ze de bekleding helemaal los moeten maken en dat dat voor de leek niet te doen zou zijn.
Vraag is dus nu, klopt dat? Hoe doe je dat? Hoe gemakkelijk is het? Hoeveel tijd kost het? En als ik hem vraag bij het volgende bezoek aan de dealer ook even de gordels uit te laten bouwen, over hoeveel euro's en arbeidsuren hebben we het dan ongeveer?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
alles kan, met een steeksleutel
Maar is wel pielen.
(wie had hier het ook alweer het onderschrift "met een hamer past alles"?)
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb net van de Volvodealer in Aken gehoord wat nieuwe gordels kosten voor bij zo'n bankje. Het precieze bedrag ben ik vergeten, maar voor die prijs heb je ook een tweederhandsbank MET gordels.
Nieuw kost zo'n bankje echter 420 euro. Mag ik meenemen voor 380 euro. Inclusief BTW.
Dus als de gordels (en dan vooral de bekleding) niet los gaan, is de vraag hoe graag wil ik zo'n bankje.
Want eigenlijk is het een van die hebbedingetjes die in de categorie "als ik er ooit eens een mooie tegenkom, voor een leuke prijs, dan neem ik hem mee" vallen.
BTW wat vinden jullie van pluche/velours? Want daar hebben we het bij de bank waar de gordels er niet uit gaan, omdat dan de halve bekleding van de 95er 965 eraf moet, over. De meeste bankjes zijn van skai leer (ook bekend als PVC. Ja, daar maken ze ook dakgoten van).
Groetjes
Mathy
PS moet nog even navragen of die prijs bij de dealer voor een skai of een pluche bank is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De verkoper was ook al op het idee gekomen, om bij de garage waar de auto in onderhoud is eens na te vragen wat het klusje zou gaan kosten (uitbouwen van de gordels die bij de opklapbank horen). Hij kent de chef werkplaats goed. Hij zal dus binnenkort bellen en neemt dan weer contact met me op.
groetjes
Mathy (on his quest to turn his '91 945 GLE into the perfect 945)
PS waar is m'n cape en masker/onderhemd met V erop?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvolvo er op Mathy!
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Mathy, bij het sleutelen aan scandinavische producten is het aan te bevelen dop- ring- en steek- sleutels met 1 mm oplopend voor handen te hebben. Imbus 7 , 9 en 12 mm komen ook weleens voor.
Andr�©