Injectieproblemen?....wie weet raad??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 13:59 #1051999 door V700 register
Injectieproblemen?....wie weet raad?? is gemaakt door V700 register

Hallo Volvo vrienden.
Na verschillende garages te hebben bezocht zit ik nog steeds met een probleem in mijn 740 GL van 89 (B230F) injectie op gas.
Als de motor koud is hort en stoot hij enorm , het lijkt wel een hobbelpaard.. Zodra de motor warmer wordt gaat het beter, maar nog steeds stoot hij bij het gasgeven en loslaten vooral. Je geeft dus gas en het is net of hij wel vooruit wil, maar op een of andere manier lukt het niet. Als je b.v. met constante toeren op de snelweg rijdt dan heb je in principe geen last, maar zo gauw je met het gaspedaal gaat spelen begint het gestoot weer. Op benzine doet hij hetzelfde, alleen in mindere mate. Dan heb ik nog het probleem dat op niet voorspelbare tijden of tijdsduren de indicatieleds voor de gasvoorraad op de schakelaar voor gas/benzine geheel uitgaan en dat het dan net is of hij nog slechter gaat lopen, schakel ik hem dan op benzine dan gaat het weer beter.
Inmiddels zijn vervangen: de Lambasonde, bougies, kabels, filters, nieuwe gaskop, benzinepomp, distributieriem. Kleppen gesteld. Alle electrische verbindingen en relais schoongemaakt en gecontroleerd op werking.
We zijn al bij verschillende garages en gasboeren geweest, maar niemand kan het vinden...terwijl hij altijd zo fijn liep.
Wie o wie weet raad.........vast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 14:31 #1124091 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Motor loopt onregelmatig.

Al die zaken die je noemt die al gedaan zijn zijn die goed uitgevoerd en echt ook gecontroleerd? Je hebt ook gasinjectie?
Het probleem zit dus in zowel benzine als gas.
Ik (noem)vraag om te beginnen naar een paar mogelijke oorzaken (op). Hoe is het met de compressie gesteld? Lekkage langs de zuigerveren, toch ondanks nieuwe kop kleplekkage? Geen verstopping van de vlamdover? Veel carterdruk?
Dat de ledjes niet constant branden lijkt mij weer een andere storing.
Groet Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 16:57 #1124098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740

Hallo, inderdaad ook gasinjectie.
De compressie en genoemde zaken zijn allemaal door een goede garage uitgevoerd en alles is toen goed bevonden. De computer is zelfs getest en daar was ook niets mee.
Verder is de verdamper en alle slangen ook al vernieuwd. De gasboer heeft de druk ook iets opgevoerd in de tank, ook zonder resultaat. De ledjes lijkt mij ook een ander verhaal, maar toch als ze wegvallen hoor je dat de motor slechter gaat lopen. ik heb dan sterk het idee dat gas en benzine door elkaar lopen en dat is ook niet zo best. Let wel de schakelaar blijft dan gewoon op gas staan en dan voel je een schok en dan loopt hij weer verder terwijl de ledjes uitblijven.
Als ik dan overschakel op benzine loopt hij weer redelijk, in ieder geval beter...en dan kan het zijn dat ze weer terugkomen (ook weer met een hevige schok) of soms duurt het wel vele kilometers, maar ook wel eens na een paar tellen.
Ik kan er natuurlijk nog nieuwe injectoren inzetten, maar ja ligt het daaraan? Ze zijn nogal prijzig vandaar.
Groet HAN

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 17:19 #1124100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slechter loopen

is het niet een breuk in de bedrading vanaf de schakelaar naar de tank?? vanwege de letjes die uitvallen
maar das alleen op gas
de injektoren kan je nakijken door 1 voor 1 de stekkers eraf te haalen met draaiende motor en kijken of er verschil is in toerental (zo heb ik een slechte injektor gevonden)
ps hoe is het met dat tonnetje die naast je injektors zit? werkt op vacuum en regeld de benziene inspuiting? (ergens op de site <a href="index.php?q=node/3435"> www.volvo700vereniging.nl/drupal/index.php?q=node/3435 )
afz marc

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 18:39 #1124108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk zo te hooren dat het ut vacuum potje lek is

Het vacuum potje aan het eind van de rail kan nog wel eens lek zijn, waardoor benziene via het vacuum slangetje in je spruitstuk komt, pak het slangetje er eens af en ruik er eens aan, ruik je benziene dan is het duidelijk. Als dit het geval is dan loopt ie ook niet geweldig op benziene, dan verliest ie druk in de rail waardoor je nevel niet goed is uit je injectors en je een onregelmatige loop krijgt.

Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 19:34 #1124112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuumpotje

Dat klinkt inderdaad als een mogelijke oorzaak. Ik zal het dit weekend eens allemaal na gaan kijken.
Mensen vast bedankt en jullie horen de uitslag nog.
Groet HAN

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 20:19 #1124113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic computer recetten??

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Mijn auto heeft dezelfde symptomen gehad, bij mijn auto was het oa een slangetje dat van het vacu�¼m potje afschoot omdat het poreus was aan het eind en bij mijn auto helpt het ook om de computer te recetten door zekering nr 1 er een tijdje uit te hebben. Daarmee recet je de brandstofcomputer. </font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Mijn 945 heeft nl de onhebbelijkheid als ik de gastank te ver leeg rij dan gaat die ook op benzine beroerd lopen. Een medewerke van een volvogarage wist mij te vertellen dat er dan een vacu�¼m ontstaat en men weet niet waar dat vandaan komt.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Suc6</font>
<font face="Verdana">Michiel</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Volvo 945 Gl 2.3i B230FB 415.000 km</font>

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 20:49 #1124115 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Motor loopt onregelmatig.

Als je een LPG verdamper hebt dan heb je geen gasinjectie, maar dit terzijde.
De storing bestaat bij het lopen op gas als op benzine. Dan zou ik toch even alle door iedereen al gegeven aanwijzigingen nalopen en je niet laten leiden door dingen die al gedaan zijn. Check en dubbelcheck, menigmaal ben ik zelf ook al door voetstoots aan te nemen dat het wel goed was, de fout ingegaan.
Groet Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 20:49 #1124116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valse lucht?

Dat vacuumpotje is denk ik de benzine drukregelaar? dan zou je probleem alleen op benzine optreden.
Ik denk aan een eenvoudig luchtlek in het inlaat kanaal, te arm mengsel door valse lucht op zowel benzine als gas. Vanaf de MAF alles minitieus controleren, slangen, buizen, pakkingen tussen gasklephuis en inlaat spruitstuk, tussen inlaatspruitstuk en blok, loshangende slangen? ook naar carterventilatie en rembekrachtiger etc
Johan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2005 22:27 #1124127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukgroep

ik heb dezelfde problemen gehad met mijn auto (940 B230FK). De problemen waren echter allemaal voorbij na het vervangen van de V-snaren, koppelingsplaten en drukgroep. Ik ben in het gelukkige bezit van vrij weinig technische kennis (en een erg vakkundige monteur), maar misschien dat hier een oplossing in schuilt. De vervangingen waren niet vanwege dit probleem, maar het effect was mooi meegenomen
gr
Alfred

Moderators: Jerry Stam