voltmeter in de min + vocht zonder reden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 17:20 #1051876 door V700 register
voltmeter in de min + vocht zonder reden is gemaakt door V700 register

Hallo! Nu het kouder en natter wordt, heb ik twee probleempjes waar ik graag jullie mening over wil horen:
1. Vocht: nu het wederom tegen nul is buiten, en dus de airco niet aanslaat, blijft mijn auto extreem lang vochtig zonder dat het ergens lijkt te lekken. De kachelrad. is niet lek en ook vind ik nergens vochtplekken. Toch beslaat de boel als een tierelier, wat ik er ook van word want het rijdt gevaarlijk. Wat zie ik over het hoofd? De blower op de voorruit werkt redelijk goed wel maar duurt lang en moet aanblijven.
2. Stroom: als ik (dus met dit weer) de blower, achterruitverwarming (moet echt!) en verlichting aan heb, schiet de voltmeter in het rood. Bij ong. 2000 toeren of meer hangt hij ook tegen het rood aan. Wat is de juiste volgorde waar je zoiets moet zoeken? Eerst accu, dan dynamo, dan...?
Bedankt maar weer voor de moeite. Groeten Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 18:05 #1123407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voltmeter in de min + vocht zonder reden

Bij zulke grootverbruikers heeft je accu het altijd lastig,

Maar rij eens bij een servicepunt (�  la Kwik Fit, Profile etc) binnen, daar kunnen ze in een drietal minuten je accu testen.
Ze doen twee spanningstesten, �©�©n onbelast en �©�©n belast, meestal valt bij de belaste test de accu door de mand maar daar komen ze vanzelf achter.

En bij beslagen ramen moet je ook je airco gebruiken, deze koelt niet alleen maar droogt ook, je raakt makkelijker je vocht kwijt.

ALs je trouwens alles potdicht houdt kan het vocht er niet uit en heb je de volgende keer weer last van vocht.
Dus airco aan, heel klein kiertje raam openen en verder een paar dagen geduld of een heeeeeeel lang eind rijden.

Hou je dan nog last van vocht, dan zou je ergens een klein lekje kunnen hebben. Het hoeft niet meteen zeiknat in de auto te worden, en vergeet niet, ook al stap je met droge kleding in, je ademt ook condens (waterdamp uit) en dat voeg je ook oe aan het in de auto aanwezige vocht.

<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite></cite><cite>740 TIC, </cite><cite>MJ '90, Zilver Met., 17" Borbett</cite>
<cite></cite><cite>V70 2.5 TDi, MJ '01, Black Stone </cite>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 19:53 #1123420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco bij rond nul buiten?

Bedankt voor je reactie, Maarten! De airco wil dus niet aan als het buiten onder de 3 �  4 graden is, vandaar dat dit probleem zich nu (wederom) voordoet. Het is alleen bij winters weer maar dan ook wel heel erg naar mijn smaak. Vorige winter was het vrij lang rond het nulpunt en ook niet heel droog buiten: heel vervelend dus voor mijn probleem. Het enige jammere van dit model is dat er geen achterramen openkunnen... (ok, en dat er verder geen laadruimte is....). Ik zal eens naar de QF rijden voor een spanningstest (wat is het derde punt?).
Martijn (lidnr 577, 780B280F)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2005 01:03 #1123462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: airco bij rond nul buiten?

mbroeren schreef : Bedankt voor je reactie, Maarten! De airco wil dus niet aan als het buiten onder de 3 �  4 graden is, vandaar dat dit probleem zich nu (wederom) voordoet. Het is alleen bij winters weer maar dan ook wel heel erg naar mijn smaak. Vorige winter was het vrij lang rond het nulpunt en ook niet heel droog buiten: heel vervelend dus voor mijn probleem. Het enige jammere van dit model is dat er geen achterramen openkunnen... (ok, en dat er verder geen laadruimte is....). Ik zal eens naar de QF rijden voor een spanningstest (wat is het derde punt?).
Martijn (lidnr 577, 780B280F)

Vreemd dat de airco niet aan wil als het buiten kouder is,
de mijne staat altijd aan, is zelfs geadviseerd.
Bij een ECC op automaat schakelt zelfs de Airco automatisch in als je de knoppen op voorruitontwaseming zet.

Enne je kan natuurlijk ook de portierramen een kiertje open zetten....

Maarten

Moderators: Jerry Stam