Natte verdeler

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 09:32 #1051871 door V700 register
Natte verdeler is gemaakt door V700 register

Afgelopen vrijdag was het overal in Nederland absoluut beestenweer. Rondom Amsterdam alleen extreme regenval.
Ik ben die ochtend met de auto naar mijn werk gereden (zo'n 30 km) en toen ik 's middags de auto wilde pakken, startte zij niet.
Omdat de slagregen te hevig voor woorden was, heb ik de auto laten staan en ben zaterdag terug gegaan. Opnieuw startte de auto niet. De ANWB heeft de mantel rondom de verdeler verwijderd en die bleek van binnen vuil, maar vooral nat. Dit veroorzaakte blijkbaar het probleem, want nadat de zaak goed was schoongemaakt en gedroogd, kon ik gewoon weer wegrijden.

De man van de ANWB adviseerde mij, de zwarte mantel van de verdeler maar gewoon achterwege te laten; dan zou er ook geen vocht meer tussen kunnen komen.

Mijn vraag is nu: die mantel zit er toch niet voor niks? Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen en zouden jullie de mantel terugplaatsen of juist weglaten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 10:06 #1123338 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ook gehad

Bij mij sloeg de verdeler ook door afgelopen herfst.Het zwarte kapje zat er toen al niet meer op. Bij mij bleek overslag naar de massakabel vanaf het kleppendeksel de directe oorzaak, dus die is door de ANWB verlegd.
Later nogmaals hetzelfde probleem, toen bleek �©�©n van de boutjes waarmee de kap vastzit volledig losgetrild.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 432.679 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 10:11 #1123340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb soortgelijke

ik heb soortgelijke klachten gehad dit weekend, oorzaak: smeltende sneeuw, water druppelt tussen motorkap en parafan (plaatwerk tussen kap en voorruit) . Maar ook al eerder als ik met een hoge drukreiniger bezig ben geweest in een wascabine.
Onbegrijpelijk dat Volvo zo'n design-fout maakt. Terwijl het perfect kan door een zijdelings geplaatste 240-verdeler te gebruiken. Een argument zou kunnen zijn dat je dan minder onderdelen hoeft te gebruiken omdat de zijdelingse hulpas weg kan. Maar dat is niet zo want die drijft de oliepomp aan. Bij iedere 700/900 met verdeler achterop de nokkenas zit die hulp-as er dus gewoon nog.
advies ANWB: op zich hebben ze gelijk: geen zwarte kap, geen vocht ertussen. Maar wel nog steeds vocht EROP hetgeen even vervelend is voor de ontsteking.
Ik ga die kap niet weglaten, maar ik ga een extra afscherming maken, gewoon een semi-flexibel stuk plastic welke ruimschoots over de verdelerkap heen steekt aan alle kanten en afwatert naar de zijkant. Een soort van paraplu voor de verdelerkap. Ziet niet uit maar dat boeit niet, de kap zit toch dicht. Kijken of dat helpt.
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 10:18 #1123342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic paraplu

"Ik ga die kap niet weglaten, maar ik ga een extra afscherming maken, gewoon een semi-flexibel stuk plastic welke ruimschoots over de verdelerkap heen steekt aan alle kanten en afwatert naar de zijkant. Een soort van paraplu voor de verdelerkap. Ziet niet uit maar dat boeit niet, de kap zit toch dicht. Kijken of dat helpt."

Jan, als je een goed model hebt, wil je dan een plaatje plaatsen: hebben andere mensen wellicht ook wat aan.

Coert
Volvo ergo sum

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2005 15:03 #1123375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag me af hoe die urrie
Vraag me af hoe die urrie daar tussen komt? Motorkaprubber stuk ofzo?

Normaliter zou daar toch hoogstens condens tussen moeten kunnen komen? Of op de hele lange duur misschien wat vuil maar dan is het schoonmaken en terugmonteren...

Marcel

'87 744 Turbo, B200ET

Moderators: Jerry Stam