Carkit en externe antenne?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Al eens bij de Macro binnen geweest? Als je meer dan vijf meter van een buitendeur of een raam staat, ontvangt de telefoon nul komma niks.
GSM's werken met een frequentie van om en nabij de 2 Gigahertz. Da's genoeg om water aan de kook te brengen, als je het vermogen hoog genoeg opvoert. Maar zoveel vermogen levert een mobieltje niet (maar bijvoorbeeld een magnetron, die ongeveer de zelfde frequentie gebruiken, wel). Niet iedere straling is even schadelijk. Dat hangt dus af van de frequentie. En hoewel nog niet bewezen is, dat de GSM frequenties schadelijk zijn, wil ik mezelf, anderen en vooral kleine kinderen hier niet aan blootstellen.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ernstiger is dan de straling is de afleiding tijdens het bellen, die kan dodelijk zijn.Mathy schreef : En hoewel nog niet bewezen is, dat de GSM frequenties schadelijk zijn, wil ik mezelf, anderen en vooral kleine kinderen hier niet aan blootstellen. Groetjes Mathy
Ik gebruik dan wel een car-kit maar probeer alleen maar luchtige gesprekken te voeren.
Diepgaande conversaties doe ik liever niet in de auto.
Maarten
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mijn gesprekken (via de mobiele telefoon) in de auto zijn ook kort en to-the-point. Maar toch wil ik een carkit met externe antenne. Dan kan ik me beter concentreren op de weg.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Maarten Mijn gesprekken (via de mobiele telefoon) in de auto zijn ook kort en to-the-point. Maar toch wil ik een carkit met externe antenne. Dan kan ik me beter concentreren op de weg. Groetjes Mathy
Een enorme open deur, die ik dan weer met graagte intrap:
als je je wilt concentreren op de weg, zet je je telefoon uit in de auto
Groente
Jeroen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dit dingetje gaat een heel eind in de juiste richting, vraag is alleen, werkt het met alle frequenties die in Europa gebruikt worden en reduceert het de stralingsniveaus in de wagen.
Groetjes
Mathy
PS een emailtje naar de verkoper is onderweg, met daarin een aantal vragen. Zodra/Als ik een antwoord krijg, zal ik daarover vertellen.
PPS Ja, daarnaast heb je dan nog steeds een carkit nodig. Maar het hoeft geen exotisch model te zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het antwoord van de firma WirelessGround.com:
Hello, the antenna booster repeater works with all GSM services. In regrads to the radiation leves, I have no idea if it would be affected. The anntenna supplied is the only one you would be able to use.
Thank you and I appeciate your business!
Martin
Groetjes
Mathy (die heeft geknipt en geplakt en dus deze keer niet verantwoordelijk is voor de (schuingedrukte) typfouten.)
PS mijn vragen waren dus: werkt dat ding met alle frequenties die in Europe onder triple band vallen, hoe zit het met de stralingsniveaus en kan ik er een andere antenne aan hangen.
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit er meestal een draadje aan het gedeelte dat IN de auto zit. En dat draadje moet je dan weer ergens op aansluiten. Omdat de Nokia 6600 geen antenneuitgang heeft en ook geen SIM access Profile ondersteund, zou ik dan een wat exotisere carkit moeten nemen. En die zij of lelijk (die van Nokia) of duur.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even terugkomend op de situatie in de Makro en dat geldt natuurlijk ook voor andere winkels.
Dat er geen ontvangst is, komt uitsluitend door het merk mobieltje.
Alle Siemens-modellen die ik gehad heb, werken wel perfect binnen, maar vrijwel alle andere merken weer niet.
Dus ? ? ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat betreft de stralling, al is dit schadelijk, en ook voor kleine kinderen, hoe laat je ze dan over straat lopen, ingepakt in zilverfolie ? En stel dat mensen ziek worden van die stralling, dan werkt daar toch iedereen aan mee , want bijna iedereen heeft zo'n ding. En dan lijkt het mij echt geen verschil te maaken of je dan beld met of zonder externe antenne in je auto.
Waarom zo veel geld expanderen aan een externe antenne, dat snap ik nie helemaal. Als je dan toch een externe antenne wil, koop dan een Nokia 90 carkit, een 6110, voor bij mekaar 60 euro, en een duocard bij je provider.
Gr Bart.