afslaan motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2005 08:45 #1051707
door V700 register
Goedemorgen Volvotechneuten,
ik heb met mijn 940 automaat op gas sinds gisteravond het volgende probleem:
De motor loopt niet meer stationair en slaat telkens af zowel op gas als op benzine.
Ook heb ik de indruk dat hij minder soepel loopt.
Ik kan onder de motorkap geen "rare" dingen zien zoasl een losse gaskabel of iets dergelijks.
Kent iemand van jullie dit probleem en kan het verholpen worden?
groeten,
Hans Vehof
afslaan motor is gemaakt door V700 register
Goedemorgen Volvotechneuten,
ik heb met mijn 940 automaat op gas sinds gisteravond het volgende probleem:
De motor loopt niet meer stationair en slaat telkens af zowel op gas als op benzine.
Ook heb ik de indruk dat hij minder soepel loopt.
Ik kan onder de motorkap geen "rare" dingen zien zoasl een losse gaskabel of iets dergelijks.
Kent iemand van jullie dit probleem en kan het verholpen worden?
groeten,
Hans Vehof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2005 11:30 #1122355
door Willem van Strik (GAST)
Je geeft zo weinig concrete informatie...
Start de wagen op benzine, of op LPG? In het eerste geval, heb je ook daadwerkelijk benzine in je tank? Stomste, maar ook goedkoopste, oorzaak.
Loopt de motor bij meer dan stationair wel door? Of slaat hij dan ook af? In het eerste geval, wat is je stationair toerental?
Heb je misschien een backfire gehad? In dat geval KAN de luchtmassameter het probleem zijn.
Zuigt hij misschien valse lucht aan, ergens in het inlaatcircuit? Bijvoorbeeld een scheur in de flexibele slang van LMM naar gasmengstuk.
Hoe oud zijn je bougies, verdeelkap, rotor en de kabels? Als je 's avonds met een plantenspuit bij draaiende motor de zaak natspuit, heb je dan kermis?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 430.666 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oef...moeilijk
Je geeft zo weinig concrete informatie...
Start de wagen op benzine, of op LPG? In het eerste geval, heb je ook daadwerkelijk benzine in je tank? Stomste, maar ook goedkoopste, oorzaak.
Loopt de motor bij meer dan stationair wel door? Of slaat hij dan ook af? In het eerste geval, wat is je stationair toerental?
Heb je misschien een backfire gehad? In dat geval KAN de luchtmassameter het probleem zijn.
Zuigt hij misschien valse lucht aan, ergens in het inlaatcircuit? Bijvoorbeeld een scheur in de flexibele slang van LMM naar gasmengstuk.
Hoe oud zijn je bougies, verdeelkap, rotor en de kabels? Als je 's avonds met een plantenspuit bij draaiende motor de zaak natspuit, heb je dan kermis?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 430.666 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2005 12:52 #1122360
door V700 register
Hallo Willem,
in ieder geval bedankt voor je snelle reactie.
-De auto start altijd op benzine en schakelt zelf na enkele seconden over op gas.
-Er zit voldoende benzine in de tank
- de motor slaat zowel met benzine als gas af en loopt dus niet stationair; als je iets meer gas geeft, bv 1000 toeren, dan loopt hij wel door maar enigszins onregelmatig.
-ik heb geen "backfire" gehad en de luchtmassameter is recent nog schoongemaakt.
-er zit een nieuwe slang tussen de LMM en het gasmengstuk
-bougies zijn nieuw nog geen 2000 km; kabels etc zien er nog heel goed uit
Nog als toevoeging; dit probleem heb ik vorige week 1 maal gehad daarna is het niet weer voorgekomen tot gisteren avond; nu gaat het echter niet meer vanzelf over.
Mvg
Hans
Beantwoord door V700 register in topic afslaan motor
Hallo Willem,
in ieder geval bedankt voor je snelle reactie.
-De auto start altijd op benzine en schakelt zelf na enkele seconden over op gas.
-Er zit voldoende benzine in de tank
- de motor slaat zowel met benzine als gas af en loopt dus niet stationair; als je iets meer gas geeft, bv 1000 toeren, dan loopt hij wel door maar enigszins onregelmatig.
-ik heb geen "backfire" gehad en de luchtmassameter is recent nog schoongemaakt.
-er zit een nieuwe slang tussen de LMM en het gasmengstuk
-bougies zijn nieuw nog geen 2000 km; kabels etc zien er nog heel goed uit
Nog als toevoeging; dit probleem heb ik vorige week 1 maal gehad daarna is het niet weer voorgekomen tot gisteren avond; nu gaat het echter niet meer vanzelf over.
Mvg
Hans
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2005 15:17 #1122368
door Timen Smit
Het beste lijkt mij om te beginnen met een aantal zaken na te lopen.
Heb je gecontroleerd of alle bougies een vonk geven?
Lek in de systeemdrukgever?
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Motor loopt onregelmatig.
Het beste lijkt mij om te beginnen met een aantal zaken na te lopen.
Heb je gecontroleerd of alle bougies een vonk geven?
Lek in de systeemdrukgever?
Groet Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 02:00 #1122402
door V700 register
Dit probleem heb ik ook mee te maken gehad, bij mij was ut een zwaar vervuilde CIS klep/stappenmotor die bleef hangen. Door alle vet en vuil beweegt het halfe maantje in de klep niet meer goed en doet ie dus z'n werk niet meer. Het zou eventueel ook een slecht contact van de stekker kunnen zijn die aan de CIS klep verbonden zit. Brand het lambda lampje niet als je uhm aan de praat krijgt? Hoe zit het met overschakelen op benzine, hoe draait ie dan op pakweg 1000 toeren?
Ik hoor het Gr Bart.
Beantwoord door V700 register in topic Niet goed functioneerende CIS klep
Dit probleem heb ik ook mee te maken gehad, bij mij was ut een zwaar vervuilde CIS klep/stappenmotor die bleef hangen. Door alle vet en vuil beweegt het halfe maantje in de klep niet meer goed en doet ie dus z'n werk niet meer. Het zou eventueel ook een slecht contact van de stekker kunnen zijn die aan de CIS klep verbonden zit. Brand het lambda lampje niet als je uhm aan de praat krijgt? Hoe zit het met overschakelen op benzine, hoe draait ie dan op pakweg 1000 toeren?
Ik hoor het Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2005 15:09 #1122430
door V700 register
Hoi Bart ,
het "afslaan"-probleem is opgelost.
Wat bleek; in de slang tussen verdamper en injectie unit zit een (volgens mij overbodige) stelschroef.
Het lijkt erop dat deze stelschroef er later tussen geplaatst is om de gas toevoer te knijpen.
Deze stelschroef was losgelopen en en daardoor sloeg de motor telkens af (valse lucht).
Na de schroef te hebben vastgezet loopt de zaak weer als een zonnetje (zelfs bij 470.000 km!).
Bart, en alle anderen die gereageerd hebben, bedankt voor jullie adviezen.
groeten
Hans
Beantwoord door V700 register in topic afslaan motor
Hoi Bart ,
het "afslaan"-probleem is opgelost.
Wat bleek; in de slang tussen verdamper en injectie unit zit een (volgens mij overbodige) stelschroef.
Het lijkt erop dat deze stelschroef er later tussen geplaatst is om de gas toevoer te knijpen.
Deze stelschroef was losgelopen en en daardoor sloeg de motor telkens af (valse lucht).
Na de schroef te hebben vastgezet loopt de zaak weer als een zonnetje (zelfs bij 470.000 km!).
Bart, en alle anderen die gereageerd hebben, bedankt voor jullie adviezen.
groeten
Hans
Moderators: Jerry Stam