Veren, schokbrekers & belading...

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 19:16 #1051630 door Eric Bakker (GAST)
Veren, schokbrekers & belading... is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
<a href=" img494.imageshack.us/img494/8167/dsc000333ms.jpg " target="_blank" title="foto">Zie hier de foto van mijn 740 (overigens gekocht van Martijn - bedankt nog). Op de foto liggen er twee stapeltjes marmer in en een zooi hout. Het valt me op dat de auto achter toch wel laag komt te liggen (zonder lading licht hij ook wel iets lager). Hij deint ook een beetje na bij drempels. Ik wil er mee op wintersport en wilde ik m eigenlijk nog wel iets zwaarder beladen. Ik heb een paar vragen: 1) Zou het vervangen van de schokbrekers afdoende zijn om de auto weer omhoog te brengen? 2) Ik heb geen idee of de ondebouw LPG orgineel is en of er nivomats zijn geinstalleerd. Kan ik dat checken? 3) Iemand vertelde mij dat hij er plaatjes tussen kon maken waardoor hij achter wat omhoog komt. Zou dat verstandig zijn? 4) Wat kosten nieuwe of gebruikte veren en schokbrekers ongeveer en waar kan ik die het best halen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 21:12 #1121998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sommige mensen nemen ook
Sommige mensen nemen ook hun halve huisraad mee op vakantie ;) Twee stapeltjes marmer kan ook alles tussen de 4 en de 400+ kilo zijn, dus eigelijk weten we nog niks... 1) Schokbrekers dragen in principe de auto niet, tenzij het nivomats zijn. Gasgevulde dempers doen wel iets maar meer dan een centimetertje moet je er niet van verwachten. 3) Plaatjes ertussen lijkt me geen geweldige oplossing. Denk eerder aan nieuwe (evt verzwaarde) "hoofd"veren of hulpveren. Marcel (die al een week fluitend op normale rijhoogte rondtoert, ondanks de complete B230ET in de kofferbak - maar ik speel gemeen...).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 23:08 #1122008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk 100 kilo aan marmer
Denk 100 kilo aan marmer of zo. Ik heb zelf ook nog wat dingen gelezen en ik denk dat ik nivomats heb die aan hun einde zijn. Dat verklaart het wat lager liggen icm met het nadeinen. De betere optie zou zijn verzwaarde veren met nieuwe schokbrekers. Wat kost dat ongeveer en waar kan ik dat het best halen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 23:58 #1122011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had gewone standaard
Ik had gewone standaard schokbrekers, die waren op. Vervangen door rode standaard KONI&#39;s. Toch nog wat deining (originele veren plus loadadjusters), auto lag echter nooit heel erg laag van achteren, ondanks LPG-tank van 60 ltr, vakantiebagage (bijna helemaal vol), dakkoffer en drie kinderen achterin. Later toch veren en loadadjusters vervangen door verzwaarde veren van Wytze (hier op het forum). Clemens heeft ze ook. Onder de EUR 100,00. KONI&#39;s weet ik niet meer moet ik nakijken, viel mij toen wel mee. KONI&#39;s en verzwaarde veren samen geven prima resultaat, minder deinen, beter stuurgedrag, beter in de bochten, stabiel over drempels, kortom prima! Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 20:10 #1132174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hulpveren
na plaatsen hulpveren ligt auto (740 sedan lpg)  achter ruim 5cm hoger. rijgedrag is er ook op vooruit gegaan hulpveren MAD nr. 20-740-5 prijs EUR 131,10  bruto ex. btw (in 2004), gekocht bij APS.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2006 13:02 #1132234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Ik had gewone standaard

jwvoostveen schreef : Ik had gewone standaard schokbrekers, die waren op. Vervangen door rode standaard KONI's. Toch nog wat deining (originele veren plus loadadjusters), auto lag echter nooit heel erg laag van achteren, ondanks LPG-tank van 60 ltr, vakantiebagage (bijna helemaal vol), dakkoffer en drie kinderen achterin. Later toch veren en loadadjusters vervangen door verzwaarde veren van Wytze (hier op het forum). Clemens heeft ze ook. Onder de ââ??¬ 100,00. KONI's weet ik niet meer moet ik nakijken, viel mij toen wel mee. KONI's en verzwaarde veren samen geven prima resultaat, minder deinen, beter stuurgedrag, beter in de bochten, stabiel over drempels, kortom prima!
Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54

Ik heb dezelfde configuratie , en dat gaat uit-ste-kend inderdaad. Rode koni's waren 200 euro per paar bij mij.
Als je nivomats zo staan bij stilstand zegt dat niet zoveel. Als ze maar omhoog komen maar komen ze met 100 kilo niet al niet omhoog komen dan zou ik ze vervangen.
Er zijn mensen die ook nivomats goedkoop aanbieden hier.

Moderators: Jerry Stam