Lambdasonde-lampje brandt: wat is de procedure?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2005 21:28 #1051571
door V700 register
Lambdasonde-lampje brandt: wat is de procedure? is gemaakt door V700 register
Het lambda-lampje brandt al een tijd, motor loopt ook niet helemaal lekker (6cylinder 2,5l 24V). Pas na overschakelen naar LPG gaat het soepeler, maar dat gebeurt iedere keer minimaal 5 minuten, en dat komt weer doordat er een lambda-storing is, zo meldde de LPG-installateur. Hij gaat dan in de storingsstand en schakelt zo laat mogelijk over naar LPG. Heeft ook met G3-eisen te maken.
Het lambdaprobleem kan aan een hoop zaken liggen, maar wat is de standaard-procedure met de goede "zoekvolgorde"?
Dank en groeten,
Arthur
Het lambdaprobleem kan aan een hoop zaken liggen, maar wat is de standaard-procedure met de goede "zoekvolgorde"?
Dank en groeten,
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2005 17:35 #1121879
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoekvolgorde
Wat ik voor zou stellen:
- computer resetten
- op benzine rijden tot de storing optreedt (dat zal dus niet lang duren als het lampje al een tijd permanent aan was...)
- de opgeslagen storing uitlezen (evt. laten doen bij de dealer)
- storing oplossen...
Ik ga er even vanuit dat je het motorstoringslampje bedoelt ; al weet ik niet of een 960/V90 een apart lampje voor de lambda sensor heeft (ik denk het eigelijk niet).
Resetten en op benzine rijden is zodat de dealer niet de gasboer de schuld kan geven van de storing en vice versa
Je sluit zo alvast uit dat de storing aan de gasinstallatie ligt. De dealer kan de storing dan uitlezen (en evt. oplossen) alsof de wagen nooit gas had.
'87 744 Turbo (B200ET)
- computer resetten
- op benzine rijden tot de storing optreedt (dat zal dus niet lang duren als het lampje al een tijd permanent aan was...)
- de opgeslagen storing uitlezen (evt. laten doen bij de dealer)
- storing oplossen...
Ik ga er even vanuit dat je het motorstoringslampje bedoelt ; al weet ik niet of een 960/V90 een apart lampje voor de lambda sensor heeft (ik denk het eigelijk niet).
Resetten en op benzine rijden is zodat de dealer niet de gasboer de schuld kan geven van de storing en vice versa
'87 744 Turbo (B200ET)
- Oliver Warncke (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2006 20:31 #1145332
door Oliver Warncke (GAST)
Hallo,
hatte das gleiche Problem mit meinem 960 3.0-24V, fahre allerdings auch nicht mit LPG. Ich habe den Fehlercode ausgelesen und festgestellt, dass der Temperatursensor defekt ist. Habe den Sensor getauscht und seit dem l�¤uft der Wagen wieder wunderbar. Vielleicht ist dir ja damit geholfen.
Gruss, Oliver aus Flensburg Lid Nr.214
Beantwoord door Oliver Warncke (GAST) in topic Hallo,
hatte das gleiche
Hallo,
hatte das gleiche Problem mit meinem 960 3.0-24V, fahre allerdings auch nicht mit LPG. Ich habe den Fehlercode ausgelesen und festgestellt, dass der Temperatursensor defekt ist. Habe den Sensor getauscht und seit dem l�¤uft der Wagen wieder wunderbar. Vielleicht ist dir ja damit geholfen.
Gruss, Oliver aus Flensburg Lid Nr.214
Moderators: Jerry Stam