Volvo 940 Turbo Diesel bj. 10/93 bij koude start harde kleppen, en bij warm soms overslaan van de motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2005 09:06 #1051522
door V700 register
Volvo 940 Turbo Diesel bj. 10/93 bij koude start harde kleppen, en bij warm soms overslaan van de motor
Kan dit aan de dieselpomp, de vestruivers liggen of zijn er ook nog andere opties.
Alvast dank.
Hans van der Steen
Volvo 940 Turbo Diesel bj. 10/93 bij koude start harde kleppen, en bij warm soms overslaan van de motor is gemaakt door V700 register
Kan dit aan de dieselpomp, de vestruivers liggen of zijn er ook nog andere opties.
Alvast dank.
Hans van der Steen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2005 14:44 #1121627
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic controles diesel voor de winter
wat je na moet kijken:
- Timing van de brandstofpomp, altijd belangrijk
Voor de koude start:
- Koudestartinrichting: werkt het waselement nog genoeg en staat de inrichting goed afgesteld
- Gloeibougies, doen ze het allemaal nog? apart testen met 40 watt gloeilamp in serie.
Voor het overslaan:
- Luchtlek in de brandstoftoevoer oa bij brandstoffilter of op as brandstofpomp.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- Timing van de brandstofpomp, altijd belangrijk
Voor de koude start:
- Koudestartinrichting: werkt het waselement nog genoeg en staat de inrichting goed afgesteld
- Gloeibougies, doen ze het allemaal nog? apart testen met 40 watt gloeilamp in serie.
Voor het overslaan:
- Luchtlek in de brandstoftoevoer oa bij brandstoffilter of op as brandstofpomp.
Adrian
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2005 17:37 #1121635
door V700 register
Dank voor het antwoord, nog wel wat vragen
waselement waar zit die ?
Is er evtueel een technische tekening van de brandstofpomp ?
Luchtlek word daarmee bedoeld in de leiding ? en weer een domme vraag waar zit de as van de brandsofpomp en is dat te verhelpen??
Alvast dank,
Hans
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor het antwoord, nog
Dank voor het antwoord, nog wel wat vragen
waselement waar zit die ?
Is er evtueel een technische tekening van de brandstofpomp ?
Luchtlek word daarmee bedoeld in de leiding ? en weer een domme vraag waar zit de as van de brandsofpomp en is dat te verhelpen??
Alvast dank,
Hans
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2005 18:34 #1121640
door Willem van Strik (GAST)
Maar ik zou zeggen, voor een spoedcursus dieseltechniek en een technische rondleiding door je eigen auto kan je het beste naar de aanstaande sleuteldag komen (in Gemert).
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 429.000 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er zijn wel tekeningen
Maar ik zou zeggen, voor een spoedcursus dieseltechniek en een technische rondleiding door je eigen auto kan je het beste naar de aanstaande sleuteldag komen (in Gemert).
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 429.000 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2005 18:40 #1121641
door V700 register
Eerlijk, kwa benizine auto,s begrijp ik wel het een en ander, word mij een vraag gesteld over de Jaguar/Daimler dan weet ik meestal het antwoord wel, maar van Diesel techniek heb ik dus geen kaas gegeten, komt wel hoor, ik ben erg leergierig, en hoor dus ondanks de windstilheid graag waar dat waselement zit.
Alvast Dank,
Hans
Beantwoord door V700 register in topic Eerlijk, kwa benizine
Eerlijk, kwa benizine auto,s begrijp ik wel het een en ander, word mij een vraag gesteld over de Jaguar/Daimler dan weet ik meestal het antwoord wel, maar van Diesel techniek heb ik dus geen kaas gegeten, komt wel hoor, ik ben erg leergierig, en hoor dus ondanks de windstilheid graag waar dat waselement zit.
Alvast Dank,
Hans
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2005 11:14 #1121669
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic D24
Wanneer je in de zoek funtie D24 gebruikt dan vind je verschillende verhalen over de dieselmotor.
Voor de zoekfunctie moet je ingelogd zijn. Of is deze alleen voor leden beschikbaar?
Koude startinrichting zit voorop de brandstofpomp, er zit een waterslang aan vast.
Is een makkelijke klus, alleen het vervangen van het element in het huis moet je door een revisie bedrijf laten doen, bestellen van het element ook bij een revisie bedrijf, iets van 20 euro.
Controle of het filter lekt op de afdichtring kun je ook zelf doen.
Aan de brandstof pomp zelf kun je niet sleutelen, die moet eraf en naar een revisie bedrijf.
Dat is niet snel nodig en erg duur.
Adrian
Voor de zoekfunctie moet je ingelogd zijn. Of is deze alleen voor leden beschikbaar?
Koude startinrichting zit voorop de brandstofpomp, er zit een waterslang aan vast.
Is een makkelijke klus, alleen het vervangen van het element in het huis moet je door een revisie bedrijf laten doen, bestellen van het element ook bij een revisie bedrijf, iets van 20 euro.
Controle of het filter lekt op de afdichtring kun je ook zelf doen.
Aan de brandstof pomp zelf kun je niet sleutelen, die moet eraf en naar een revisie bedrijf.
Dat is niet snel nodig en erg duur.
Adrian
Moderators: Jerry Stam