revisie motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2005 21:16 #1051510
door V700 register
revisie motor is gemaakt door V700 register
heb nl.2maanden geleden een rode 740 staion van het bouwjaar 1990 met nu als km.stand 400000. Mijn vraag is als ik de motor wil reviseren wat het allemaalinhoud
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 08:13 #1121534
door Willem van Strik (GAST)
Want als je het in het algemeen wilt weten kan je beter een algemeen boek kopen.
Dus, laat even weten welke motor het om gaat, anders heb je nog niets aan de punten die iedereen noemt.
En wat houdt voor jou een revisie in? En waarom wil je eventueel reviseren?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.500 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Info gevraagd
Want als je het in het algemeen wilt weten kan je beter een algemeen boek kopen.
Dus, laat even weten welke motor het om gaat, anders heb je nog niets aan de punten die iedereen noemt.
En wat houdt voor jou een revisie in? En waarom wil je eventueel reviseren?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.500 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 10:49 #1121539
door V700 register
ten eerste zeg ik: is dat wel nodig? Laat dat eerst controleren d.m.v. een compressietest en een check van de afstelbaarheid van de kleppen, kan je veel kosten besparen.
Bij een volledige blok revisie (onderblok en kop) komen de volgende aspecten aan de orde:
nieuwe krukaslagering, drijfstanglagering, oliepomp, alle oliekeerringen, zuigers, zuigerveren, nieuwe tapeinden en moeren waar nodig.
Voor het plaatsen van de (overmaats) zuigers worden uiteraard de zuigerboringen (afh van de noodzaak) geboord, gekotterd en gehoond.
De kop krijgt nieuwe kleppen, klepzittingen(netjes op elkaar ingeslepen), klepgeleiders, de lijnboring van de nokkenas wordt gecontroleerd, overal nieuwe keerringen en pakkingen, Nieuwe koppakking, nieuwe kopbouten.
Prijs: ik zou mij niet verbazen als dat zonder inbouw meer kost als de hele auto...
Beantwoord door V700 register in topic ten eerste zeg ik: is dat
ten eerste zeg ik: is dat wel nodig? Laat dat eerst controleren d.m.v. een compressietest en een check van de afstelbaarheid van de kleppen, kan je veel kosten besparen.
Bij een volledige blok revisie (onderblok en kop) komen de volgende aspecten aan de orde:
nieuwe krukaslagering, drijfstanglagering, oliepomp, alle oliekeerringen, zuigers, zuigerveren, nieuwe tapeinden en moeren waar nodig.
Voor het plaatsen van de (overmaats) zuigers worden uiteraard de zuigerboringen (afh van de noodzaak) geboord, gekotterd en gehoond.
De kop krijgt nieuwe kleppen, klepzittingen(netjes op elkaar ingeslepen), klepgeleiders, de lijnboring van de nokkenas wordt gecontroleerd, overal nieuwe keerringen en pakkingen, Nieuwe koppakking, nieuwe kopbouten.
Prijs: ik zou mij niet verbazen als dat zonder inbouw meer kost als de hele auto...
Moderators: Jerry Stam