Hulpveren monteren

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2005 21:38 #1051481 door Eric Bakker (GAST)
Hulpveren monteren is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Ik ben in het bezit van een Volvo station, 740gl, bwjr. 1990, kilometerstand 320.000, motor B230F. De achterzijde van de auto zakt wat door. Door montage nieuwe schokbreker hoopte ik dat het over zou zijn. Echter niet het geval. Mij is geadviseerd extra hulpveren aan te brengen. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het een grote klus? Is er iemand die toevallig nog een set heeft liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2005 22:28 #1121458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe schokker?

<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">Over dit probleem heb ik tot nu toe nog niet gehoord</font>
<font size="2">Het zou kunnen dat je eerst nivomats had en nu standaard schokbrekers.</font>
<font size="2">Dan heb je zwaardere veren nodig omdat de nivomats een deel vering overnemen.</font>
<font size="2"> Persoonlijk zou ik niet voor hulpveren gaan, omdadt de karakteristiek minder is dan van verzwaarde veren.</font>
<font size="2"> en het is even duur dus daar kan het niet aan liggen.</font>
<font size="2">Maar eerst zou ik het probleem goed uitzoeken</font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2005 21:21 #1121481 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Aan beide zijden ?
Hej hej, Ik sluit me bij Jeroen aan betreffende de hulpveren. Ik had onder de 945 GLE eerst nivomats, maar toen deze dfect waren, heb ik uit kostenoverweging gekozen voor nieuwe "gewone" schokbrekers en de verzwaarde veren. Montage tijd voor beide zijden samen ca 1 uur mits je de beschikking hebt over een brug.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2005 13:15 #1121545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzwaarde veren

Ook zonder brug lukt het prima. Met zo'n drieknaken hydraulische krik van de Gamma onder de achteras en dan een paar assteunen onder de kriksteunen (of blokken hout, stoeptegels, of zo, als het maar veilig is) kun je het zelfs op straat doen!
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2005 11:40 #1121673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokdempers met hulpveren

N.a.v. het gemelde probleem met de Nivomat op mijn 960 kreeg ik van Willem van S. de suggestie Koni's met hulpveren te monteren. Maar kan dat wel op de 960 met het multilinksysteem, of welke Koni's moeten er dan onder gemonteerd worden?

Bedankt Robert.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2005 21:23 #1121711 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Re: Schokdempers met hulpveren

Robert schreef : N.a.v. het gemelde probleem met de Nivomat op mijn 960 kreeg ik van Willem van S. de suggestie Koni's met hulpveren te monteren. Maar kan dat wel op de 960 met het multilinksysteem, of welke Koni's moeten er dan onder gemonteerd worden?
Bedankt Robert.

Hej hej Robert,

Vlg de prijslijst van Wagner und Gunther kunnen de Volvo's met Multilink niet omgebouwd worden. Zelf heb ik deze niet, dus kan het niet onderbouwen waarom niet. Wellicht omdat de schokbreker in de veer is geplaatst ipv op een andere plaats op de arm.

Willem V.

Moderators: Jerry Stam