bij gas geven slaat motor af, zowel op benzine als gas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2005 23:22 #1051475
door V700 register
bij gas geven slaat motor af, zowel op benzine als gas. is gemaakt door V700 register
Ik ben in het bezit van een Volvo 745, bouwjaar 1990, voorzien van B230F motor. Kilometerstand is 320.000. Met de auto rijdt ik hoofdzakelijk op gas. Start automatisch op benzine. Vannavond echter een probleem. Auto start wel, zowel op benzine als gas, doch zodra ik iets gas geef slaat de motor af en of dan benzine of gas staat ingeschakeld maakt niet uit. Wie heeft een oplossing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2005 07:28 #1121424
door Willem van Strik (GAST)
Zo ja, wat dan? Zuigt hij ergens valse lucht aan? Hoe lang zitten de huidige bougies etc er al in? Stinkt de wagen naar benzine of gas als hij afgeslagen is?
Als hij afslaat, start hij dan onmiddellijk weer?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.210 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Al iets geprobeerd?
Zo ja, wat dan? Zuigt hij ergens valse lucht aan? Hoe lang zitten de huidige bougies etc er al in? Stinkt de wagen naar benzine of gas als hij afgeslagen is?
Als hij afslaat, start hij dan onmiddellijk weer?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.210 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2005 09:10 #1121427
door V700 register
Willem.
Bedankt voor snelle reactie. Op het moment dat de auto is afgeslagen start hij weer meteen. Zowel op benzine als gas. Ondertussen heeft hij op gas wel al een backfire gegeven. Hij stinkt verder niet naar benzine of gas. 14 dagen terug grote beurt gehad. Ook voorzien van nieuwe bougies. Ik heb de garage gebeld en die komen de auto straks halen. Ik denk zelf aan de luchtmassameter of benzinedrukregelaar.
Als je nog anderensuggesties hebt verneem ik ze graag.
Krijn Sweers, lidno.571. Volvo 740gl station, bwjr.1990,benzine/gas, 310.000 km.
Beantwoord door V700 register in topic antwoord op reactie Willem.
Willem.
Bedankt voor snelle reactie. Op het moment dat de auto is afgeslagen start hij weer meteen. Zowel op benzine als gas. Ondertussen heeft hij op gas wel al een backfire gegeven. Hij stinkt verder niet naar benzine of gas. 14 dagen terug grote beurt gehad. Ook voorzien van nieuwe bougies. Ik heb de garage gebeld en die komen de auto straks halen. Ik denk zelf aan de luchtmassameter of benzinedrukregelaar.
Als je nog anderensuggesties hebt verneem ik ze graag.
Krijn Sweers, lidno.571. Volvo 740gl station, bwjr.1990,benzine/gas, 310.000 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2005 09:20 #1121429
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nog andere mogelijkheden
In principe zijn er drie mogelijkheden:
1. Hij krijgt geen fatsoenlijke vonk: gezien de recente beurt niet erg waarschjijnlijk, tenzij de bobine de geest aan het geven is
2. Hij krijgt te weinig brandstof: ook niet erg waarschijnlijk, omdat je op beide brandstofsoorten het probleem hebt
3. Hij krijgt teveel brandstof: niet onwarschijnlijk, bij starten gaat het goed, zodra je gas geeft slaat de motor af. Het zou weleens een afsluiter van je gasinstallatie kunnen zijn, of van je benzinesysteem. Aan de andere kant, ook hier weer, je hebt het op beide brandstofsystemen
4. Valse lucht waardoor de verbranding ontregeld.
LMM klinkt wel plausibel (uitwisselen met een andere voor test is altijd een snelle controle), verder heb ik niet echte suggesties. Ik ben benieuwd waar de garage mee komt, wil je dat hier laten weten?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.210 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
1. Hij krijgt geen fatsoenlijke vonk: gezien de recente beurt niet erg waarschjijnlijk, tenzij de bobine de geest aan het geven is
2. Hij krijgt te weinig brandstof: ook niet erg waarschijnlijk, omdat je op beide brandstofsoorten het probleem hebt
3. Hij krijgt teveel brandstof: niet onwarschijnlijk, bij starten gaat het goed, zodra je gas geeft slaat de motor af. Het zou weleens een afsluiter van je gasinstallatie kunnen zijn, of van je benzinesysteem. Aan de andere kant, ook hier weer, je hebt het op beide brandstofsystemen
4. Valse lucht waardoor de verbranding ontregeld.
LMM klinkt wel plausibel (uitwisselen met een andere voor test is altijd een snelle controle), verder heb ik niet echte suggesties. Ik ben benieuwd waar de garage mee komt, wil je dat hier laten weten?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 428.210 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-10-2005 09:58 #1121432
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Bijna...
1. kan heel goed mogelijk zijn... bij montage van verkeerde bougies... (maar zeer onwaarschijnlijk)
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2005 10:22 #1121436
door Leon Doensen
Ik gok op de LMM.
Grt Le�´n **964, 2.5i, AW30/43-1995, lpg, roodmetallic, 405.900km(sept 05)**
Beantwoord door Leon Doensen in topic Ik gok op de LMM.
Ã?Â
Ik gok op de LMM.
Grt Le�´n **964, 2.5i, AW30/43-1995, lpg, roodmetallic, 405.900km(sept 05)**
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2005 11:07 #1121439
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtlek
Beetje afhankelijk waar het mengstuk zit, denk ik dat je een fors luchtlek hebt tussen gasklep en mengstuk. Hierdoor "ziet" de LMM de extra luchtstroom niet en ook extra gas wordt niet aangezogen => motor slaat af op beide brandstoffen zodra je gasgeeft wegens veel te arm mengsel. Dat kan ook de backfire verklaren.
Een defecte LMM zou bij een mengstuk installatie waarschijnlijk het afslaan op gas niet kunnen veroorzaken (als ie stationair wel loopt). Idem met de benzinedrukregelaar.
Ook maar een gokje hoor.
Marcel
'87 744 Turbo (B200ET)
Een defecte LMM zou bij een mengstuk installatie waarschijnlijk het afslaan op gas niet kunnen veroorzaken (als ie stationair wel loopt). Idem met de benzinedrukregelaar.
Ook maar een gokje hoor.
Marcel
'87 744 Turbo (B200ET)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2005 12:54 #1121447
door V700 register
Nav. de opmerking van Willem heb ik gekeken of er mogelijke ergens valse lucht werd gezogen. Bleek het verhaal te zijn. Er bleek inderdaad een luchtlek te zitten tussen de gasklep en het gasmengstuk op de carburateur (opmerking Marcel). Is een beetje zwakke constructie. Middels drie boutjes moet het ding op zijn plaats gehouden worden en dat werkt niet helemaal meer. Zo goed als het ging weer vast gezet en het probleem was over. Kon de garage op tijd afbellen. Allemaal bedankt voor de snelle reacties.
Krijn Sweers, lidno.571. Volvo 740gl station, bwjr.1990,benzine/gas, 310.000 km.
Beantwoord door V700 register in topic oplossing afslaan motor.
Nav. de opmerking van Willem heb ik gekeken of er mogelijke ergens valse lucht werd gezogen. Bleek het verhaal te zijn. Er bleek inderdaad een luchtlek te zitten tussen de gasklep en het gasmengstuk op de carburateur (opmerking Marcel). Is een beetje zwakke constructie. Middels drie boutjes moet het ding op zijn plaats gehouden worden en dat werkt niet helemaal meer. Zo goed als het ging weer vast gezet en het probleem was over. Kon de garage op tijd afbellen. Allemaal bedankt voor de snelle reacties.
Krijn Sweers, lidno.571. Volvo 740gl station, bwjr.1990,benzine/gas, 310.000 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





