Afslaan bij nat weer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 14:37 #1051439 door V700 register
Afslaan bij nat weer is gemaakt door V700 register

Mijn 940 uit 94 met slechts 450.000 km op de teller begint wat kuurtjes te krijgen bij nat weer. Ik heb een keer langs de snelweg gestaan nadat 'ie na eerst beroerd lopen niet meer wilde starten. Het regende toen, en het gebeurde na zo'n 30 kliometer snelweg. Wegenwacht gebeld, en toen die na 45 minuten kwam startte 'ie weer gewoon.
Paar maanden later rijd ik in een woonwijk met m'n rechtervoorwiel door een diepe plas, en de motor sloeg af en wilde niet meer starten. Uurtje laten staan en nies meer aan de hand.
Vanmorgen, wederom regen, na zo'n 30 km snelweg slecht lopen en afslaan; niet meer te starten. Wijs geworden door de vorige twee keer kwartiertje gewacht, en hij startte weer. Liep nog wel niet mooi, maar liep. Ongeveer 5 minuten laten lopen, en er was weer mee te rijden. Na zo'n 10 minuten rijden niets meer aan de hand en keurig stationair lopen.
Wie weet of er rechtsvoor iets zit wat met de ontsteking te maken heeft, en dat dit kan veroorzaken. Ik heb sterk de indruk dat het een vochtprobleem is, en dat wannneer de auto een tijdje stilstaat met warme motor het vocht is opgedroogd.
Graag advies,
Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 15:47 #1121280 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Spoorzoeken

Het zit ongetwijfeld ergens in je ontsteking. Welk motortype heb je? B230FB? De positie van de diverse onderdelen onder de kap verschilt wat per type.
Bij mij was het een probleem met een massakabeltje vanaf het kleppendeksel naar het schutbord. Bij nat weer was er overslag vanaf de verdeelkap. Verleggen van het kabeltje bracht uitkomst.
Hoe oud zijn je verdeelkap, rotor en bougies? Heb je die al eens tegen vocht behandeld? Neem anders voor de grap eens 's avonds een bloemenspuit, doe de kap open en maak de kabels eens nat. Als je vonken ziet overspringen heb je al een oorzaak te pakken.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 427.960 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2006 23:08 #1138410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H. de Vos Lidnr 165, 945

H. de Vos Lidnr 165, 945 Polar, '94, 466.000 km (+BMW 535I)
Afgelopen Dinsdag weer stil gestaan in de gietende regen, op bijna dezelfde plek als de eerste keer. Na niet willen starten na 25 minuten de wegenwacht gebeld, en jawel, na 30 minuten deed 'ie het weer. Wegenwacht afgebeld, want als 'ie het doet is ook de oorzaak niet meer te vinden. Vandaag strandde mijn vrouw wederom in de regen, en nu was de wegenwacht er voordat 'ie het weer deed. Meegenomen naar een garagge van ded WW, en daar zijn ze goed aan het zoeken gegaan. Het bleek de rotor in de verdelerkap te zijn welke doorsloeg. Ze hebben een nieuwe gehaald twv 6 Euro en 'm erin gezet. Probllem lijkt nu opgelost, en hij loopt ook mooier staionair (stond altijd een beetje te schudden). De reden dat ik de verdeler, rotor en kabels niet verdacht is dat ik die zo'n drie jaar geleden had vervangen. Nu maar hopen dat dit probleem voorgoed si opgelost.
De wegenwachter heeft trouwens meteen de zwarte kunststof kap die om de verdeler zit er afgelaten. Die zorgde volgens hem door het kunnen ophopen van vocht en vuil voor meer ellende dan dat het ergens goed voor was.
Hij reed trouwens zelf ook 940, echter met "maar" 3 ton op de teller. Hij werd door bekenden voor gek verklaard dat 'ie met zo'n oude auto nog naar Zweden gaat.
Vond het leuk te horen dat wij met die van ons, 470.000 op de teller gewoon naar Zweden en Noorwegen gaan, met tandemasser erachter.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2006 23:18 #1138413 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: H. de Vos Lidnr 165, 945
Hallo Hans

Je schreef : Hij reed trouwens zelf ook 940, echter met "maar" 3 ton op de teller. Hij werd door bekenden voor gek verklaard dat 'ie met zo'n oude auto nog naar Zweden gaat.

Vond het leuk te horen dat wij met die van ons, 470.000 op de teller gewoon naar Zweden en Noorwegen gaan, met tandemasser erachter.

Hoe reageerde hij, toen je vertelde over de Volvo 700 Vereniging?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2006 18:21 #1138481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H. de Vos Lidnr 165, 945

H. de Vos Lidnr 165, 945 Polar, '94, 466.000 km (+BMW 535I)

Mathy,
Ik was er zelf niet bij, mijn vrouw had de pech te stranden. Weet niet of 'ie de stikker op de achterruit gezien heeft.
Hans

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2006 20:57 #1138506 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: H. de Vos Lidnr 165, 945
Hallo Hans

Je schreef : Ik was er zelf niet bij, mijn vrouw had de pech te stranden. Weet niet of 'ie de stikker op de achterruit gezien heeft.

Misschien moeten we maar zo'n stikker ergens onder de motorkap aanbrengen. ;-)

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam