Waar op letten bij aankoop 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 18:58 #1051424 door V700 register
Waar op letten bij aankoop 740 is gemaakt door V700 register

Goedenavond heren,

Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een Volvo 740 estate op LPG aan te schaffen. Het liefst �©�©n met b230F motor. Ik ben echter met mijn bijna 19 jaar niet bekend op het gebied van het kopen van tweedehands auto's. Zo heb ik een aantal vragen:
- Waar moet ik bij aankoop van een 740 extra op letten?
- Wat zijn typische kwaaltjes van de 740's?
- Kan ik voor een bdrag van +/- een goede 740 vinden?
- Is het onderhoud voor iemand die niet bekend is bij deze modellen redelijk makkelijk zelf uit te voeren? En dan heb ik het bijvoorbeeld over het vervangen van een set remblokken.

Mochten deze vragen niet op prijs gesteld worden, laat het mij gerust weten.
Hartelijk dank, mvg
Roderik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 21:43 #1121199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om een goed beeld te

Om een goed beeld te krijgen van de typische kwaaltjes zou ik je aanraden eens door het forum te bladeren. Dingetjes die je bijvoorbeeld wel eens ziet langskomen zijn lekkages waardoor de vloerbekleding nat wordt. Veel van deze zaken zijn zeer goed op te lossen dus laat je daar niet al te veel door afschikken.
Er zijn veel factoren waar je op moet letten als je een auto wilt aanschaffen, dit zijn er in feite te veel om op te noemen. Hier is in ieder geval wat globale hinweiss.
Als je de walk-arround doet kijk dan in ieder geval onder de auto of je vocht ziet liggen (lekkages), maak altijd een proefrit waarbij je met een koude motor luistert naar rateltjes etc. Met warme motor altijd even onder de kap kijken om te zien of de motor netjes stabiel in het vooronder staat te draaien (dus niet breakdancen) en de waterslangen geen balonnetjes zijn, erg vervelend als je ineens waterdamp onder de kap vandaan ziet komen.
Verder tijdens de proefrit checken of de auto netjes rechtuit gaat als je het stuur loslaat, en bij het remmen natuurlijk ook. Hoor je squeecks als je het het stuurwiel omgooit (stuurbekrachtigingspomp)? Hoe is de vering? Staat de auto nog netjes op zijn pootjes of zakt hij er bijna door? Etc, etc.
Als je de mogelijkheid hebt bekijk eens een 740 van een kennis waarvan je weet dat deze goed onderhouden is. Rij er ook een stukje mee. En hou het niet bij die ene auto die je op het oog hebt. Bezoek meerdere handelaren die hetzeflde type aanbieden en maak eens een proefrit, dan heb je mooi vergelijkingsmateriaal en je weet al veel beter waar je op moet letten. En... neem iemand mee, meer personen zien meer dan een.
Ik hoop dat dit niet te vaag was maar ik geloof dat je nu wel een beeld hebt hoe je het moet aanpakken, in ieder geval succes gewenst!
Tamas
---
T.F. Kornman Lidnr 222 - 740 TIC 1987

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam