Uitlaat B204GT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 09:14 #1051396 door V700 register
Uitlaat B204GT is gemaakt door V700 register

De einddemper van mijn 740 turbo 16v (B204GT) is aan vervanging toe. Aangezien dit type niet in Nederland geleverd is, kan ik geen documentatie vinden op bijvoorbeeld <a href=" www.hbase.nl/ "> www.hbase.nl , ook lukt het mij nog steeds niet om Vadis werkend te krijgen. Moet ik een einddemper van een 740 turbo of eentje van een 16V monteren?

Ik moet de rest van de uitlaat ook nog inspecteren, dus misschien moet er nog wel meer vervangen worden. Is er iemand die een goed adres heeft voor een uitlaat? Mijn voorkeur gaat uit naar origineel Volvo, dus geen sportuitlaat ofzo. Ik zal de dealer als eerste even bellen (alweer..)

Gr. Siebren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 10:06 #1121052 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Einddemper

Siebren,

je kan misschien Adriaan versluijs eens vragen. Die heeft een sportuitlaat gemonteerd van voor tot achter, misschien heeft hij nog de oude uitlaat liggen. En waarschijnlijk weet hij precies wat er onder hoort (hij heeft een B204FT).
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 426.900 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 11:02 #1121056 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic variaties
Hoi Siebren,

Nergens meer variatie dan bij de uitlaten.
Voor 1990/740/sedan/multilink/204gt geeft vadis 3514721 als onderdeel nummer aan voor de eindpot.
Even geprobeerd bij andere types maar ik heb geen andere modellen met dit nummer gezien.
Wat je kunt proberen is de plaatjes van de onderdelen lijst van W&G vergelijken met wat er onder de auto zit en zo een ander type te opsporen waar dezelfde onderdelen opzitten.
Paralel import voert nl verdere vereenvoudiging in de onderdelen lijst door.
IPV VOLVO zou ik Nordicar proberen die zijn er handig in en leveren goedkoper naar mijn mening.
groet Adrian

Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 11:37 #1121060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gooi er een 3" uitlaat

gooi er een 3" uitlaat systeem van simons of ferrita onder, doet de turbo sneller op druk komen, heat-stress op turbo,cilkop en spruitstuk is ook minder en dat houdt je turbo heel. Geluid is verwaarloosbaar hoger.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 11:40 #1121061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oja, multilink

Oja, inderdaad vergeten te vermelden dat ik een multilink achteras heb.. Bedankt voor de informatie. Ik ga Nordicar ook even bellen, helaas heb ik geen tijd om zaterdag naar de sleuteldag te komen.

Nu ik er over nadenk, misschien moet ik even bij de 760 turbo kijken van MY88, die hebben ook een multilink

Gr. Siebren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 11:44 #1121063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3" uitlaat

Waar kan ik informatie inwinnen over de Simons of Ferrita uitlaten? Is er iemand die er ervaring mee heeft? Het gaat mij voornamelijk om het originele geluid. Het motorgeluid vind ik namelijk fantastisch en uitlaatgeluid is meestal zo "goedkoop". Zijn het RVS systemen?? Dan is een investering weer iets rendabeler.

Gr. Siebren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 20:58 #1121082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: 3" uitlaat

sdijkstra schreef : Waar kan ik informatie inwinnen over de Simons of Ferrita uitlaten? Is er iemand die er ervaring mee heeft? Het gaat mij voornamelijk om het originele geluid. Het motorgeluid vind ik namelijk fantastisch en uitlaatgeluid is meestal zo "goedkoop". Zijn het RVS systemen?? Dan is een investering weer iets rendabeler.
Gr. Siebren

eeen goede site is
<a href=" www.uitlaten.com "> www.uitlaten.com
Zo simpel dat verzin je zelf niet.
en natuurlijk
<a href=" www.europeantuning.com/exhaust.htm "> www.europeantuning.com/exhaust.htm
Over het algemeen is Simons nauwelijks duurder dan een gewone maar wel RVS. vermogenswinst is niet zo groot als bij een ferrita, maar die zijn dan ook stukken duurder.
Als ik een nieuwe moet ga ik toch ook voor RVS

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 23:49 #1121091 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ferrita

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Rica(.nl) is importeur van Ferrita. Er is keuze uit een 2,5" en een 3" inch RVS schoorsteen.
Ik ben benieuwd, ik haal de volgende APK ook niet meer met m'n huidige uitlaat. Als ik ga vervangen wordt het een RVS pijp.
Maar ik wil geen extra herrie.
Andre

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2005 00:52 #1121097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rica

Rica is hier gelukkig om de hoek. Ik ga volgende week wel even langs ter informatie.

Gr. Siebren

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2005 09:43 #1121108 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als, dan goed

Als je voor een volledig nieuw systeem gaat, weet dan dat de originele uitlaat een deuk heeft ter hoogte van de rechter motorsteun, om er langs te passen. Als je die steun vervangt door eentje waar de volledige uitlaat langs past, win je zo een pk of 15-20. Deze tip geldt overigens ook voor de B6304 en waarschijnlijk ook de B6254.
Als je naar Nordicar komt, heb je een goede kans dat Adriaan er ook is, en heb je de kans om met hem van gedachten te wisselen en het geluid van zijn uitlaat te beoordelen (maar zijn motor is ook op diverse punten aangepast - lees getuned). Hij heeft ook de motorsteun-truc toegepast.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 427.027 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC