Stationair toerental B230K verhogen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2005 14:55 #1051326
door V700 register
Stationair toerental B230K verhogen is gemaakt door V700 register
Wie kan me vertellen hoe ik het stationaire toerental van een B230K met Pierburg Carburateur kan verhogen ? De volvo 740 die ik onlangs voor mijn vader kocht loopt ongeveer 450 toeren, en dat is wat aan de lage kant.
Groet,
Roger
Groet,
Roger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2005 16:20 #1120742
door Timen Smit
Hallo Roger,
Het stationeer toerental kun je afstellen door een stelschroef die wat verzonken vlakbij de elektrische stationeer sproeier zit.
Eigenlijk heb je ook een CO- meter en een toerenteller nodig Het afstellen moet je doen wanneer de koelwaterthermostaat geopend is.
Het toerental moet ong. 900 omw/min zijn. Controleer dan het ook CO percentage. Wanneer dit niet in orde is kun je dit afstellen met een schroef onder in het vlotterhuis.
Als de motor een pulsairsystem heeft moet je dit systeem buiten werking stellen als je begint met het afstellen (slang dichtknijpen)
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Stationeer toerental afstellen Pierburg
Hallo Roger,
Het stationeer toerental kun je afstellen door een stelschroef die wat verzonken vlakbij de elektrische stationeer sproeier zit.
Eigenlijk heb je ook een CO- meter en een toerenteller nodig Het afstellen moet je doen wanneer de koelwaterthermostaat geopend is.
Het toerental moet ong. 900 omw/min zijn. Controleer dan het ook CO percentage. Wanneer dit niet in orde is kun je dit afstellen met een schroef onder in het vlotterhuis.
Als de motor een pulsairsystem heeft moet je dit systeem buiten werking stellen als je begint met het afstellen (slang dichtknijpen)
Groet Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2005 06:47 #1120773
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Timen,
bedankt voor de
Dag Timen,
bedankt voor de tip, daar kan ik wel mee aan de slag. De motor wankelt ook licht bij het stationair draaien, oftewel hij schudt ietsje. Wat zou hieraan ten grondslag liggen ? De lange tijden van stilstaan (1000 km per jaar gereden de laatste 10 jaar) ? Een dichtslibbend benzinefilter ? Het pingelen ?
Groet,
Roger
bedankt voor de tip, daar kan ik wel mee aan de slag. De motor wankelt ook licht bij het stationair draaien, oftewel hij schudt ietsje. Wat zou hieraan ten grondslag liggen ? De lange tijden van stilstaan (1000 km per jaar gereden de laatste 10 jaar) ? Een dichtslibbend benzinefilter ? Het pingelen ?
Groet,
Roger
Moderators: Jerry Stam