Vreemd LPG probleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2005 16:52 #1051209
door V700 register
Beste allemaal,
Ik heb een nieuw probleem met mijn oude dame (740 estate uit 90 op lpg (dubbele inbouw tank)met 420 op de teller).
Terwijl ik aan het rijden was kreeg ik signalen dat de tank leeg was (gewoon het bekende schokken) op zich was dit vreemd want de tank kon nog niet leeg zijn. LPG getankt en er bleek ook maar 30 liter in te gaan (normaal 65 liter). Vervolgens weer gaan rijden op gas en geen probleem. Nu heb ik 150 kilometer er mee gereden en nu krijg ik weer het schokken van de auto dat de tank leeg is (erger nog ik reed van de snelweg af en toen viel vanzelf mijn motor uit best lastig met een automaat en de stuurbekrachtiging die ineens uitvalt)).
Wat kan hier het probleem zijn; het lijkt alsof hij de druk niet doorgeeft (wel voldoende druk als je getankt hebt maar na verbruik niet meer genoeg), is dat de verdamper of moet ik aan andere dingen gaan denken.
Op benzine heb ik geen enkel probleem maar dat is toch zonde op dit moment.
Ben benieuwd naar jullie reactie's
Vreemd LPG probleem is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Ik heb een nieuw probleem met mijn oude dame (740 estate uit 90 op lpg (dubbele inbouw tank)met 420 op de teller).
Terwijl ik aan het rijden was kreeg ik signalen dat de tank leeg was (gewoon het bekende schokken) op zich was dit vreemd want de tank kon nog niet leeg zijn. LPG getankt en er bleek ook maar 30 liter in te gaan (normaal 65 liter). Vervolgens weer gaan rijden op gas en geen probleem. Nu heb ik 150 kilometer er mee gereden en nu krijg ik weer het schokken van de auto dat de tank leeg is (erger nog ik reed van de snelweg af en toen viel vanzelf mijn motor uit best lastig met een automaat en de stuurbekrachtiging die ineens uitvalt)).
Wat kan hier het probleem zijn; het lijkt alsof hij de druk niet doorgeeft (wel voldoende druk als je getankt hebt maar na verbruik niet meer genoeg), is dat de verdamper of moet ik aan andere dingen gaan denken.
Op benzine heb ik geen enkel probleem maar dat is toch zonde op dit moment.
Ben benieuwd naar jullie reactie's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2005 21:36 #1120330
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Verdamper niet wakker?
Als eerste zou ik de verdamper controleren. Heb je genoeg koelvloeistof om dat ding aan de praat te houden?
Ergens op dit forum sttat hoe je de sludge uit de verdamper aftapt (beschrijving van Wytze dacht ik). Als dat het niet is, zou ik gaan kijken of er een drukregelaar in de LPG-installatie zit. Geen verstand van, maar het lijkt me eigenlijk wel.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 423.423 km
User error. Hit any user to continue.
Ergens op dit forum sttat hoe je de sludge uit de verdamper aftapt (beschrijving van Wytze dacht ik). Als dat het niet is, zou ik gaan kijken of er een drukregelaar in de LPG-installatie zit. Geen verstand van, maar het lijkt me eigenlijk wel.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 423.423 km
User error. Hit any user to continue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2005 21:52 #1120331
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er zit in een conventionele
er zit in een conventionele gasinstallatie geen drukregelaar anders dan de verdamper (wat in feite verdampwerk doet EN de druk omlaag brengt naar 1 atmosfeer)
Wel kan er nog ergens een filter tussen tank en verdamper zitten. Deze wordt vrijwel nooit vervangen. het is een potje met een ingaande en uitgaande gasleiding. Het potje kan je er vanafschroeven, daarin zit dan het filterelement dat wel wat op een luchtfilter lijkt.
Verder inderdaad:
koelwater op peil?
geen lucht in de waterslangen van de verdamper?
sludge afgetapt?
vacuumleiding (die de 2de trap in de verdamper open moet trekken) nog wel OK? mag niet lek zijn!
Het kan nooit veel zijn.
Wel kan er nog ergens een filter tussen tank en verdamper zitten. Deze wordt vrijwel nooit vervangen. het is een potje met een ingaande en uitgaande gasleiding. Het potje kan je er vanafschroeven, daarin zit dan het filterelement dat wel wat op een luchtfilter lijkt.
Verder inderdaad:
koelwater op peil?
geen lucht in de waterslangen van de verdamper?
sludge afgetapt?
vacuumleiding (die de 2de trap in de verdamper open moet trekken) nog wel OK? mag niet lek zijn!
Het kan nooit veel zijn.
Moderators: Jerry Stam