Rempedaal gaat nogal diep.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2005 02:01 #1051206 door V700 register
Rempedaal gaat nogal diep. is gemaakt door V700 register

Hallo allemaal,
Ik weet niet echt of het een werkelijk probleem is, maar vraag het toch maar ff voor de zekerheid.
Bij het intrappen van m'n rempedaal van m'n 940 automaat uit 91, valt het mij op dat ik m'n pedaal nogal ver moet intrappen, zo'n vier centimeter tot dat z'n remwerking begint op te treden.
Het is echter niet het geval dat ie sompig aanvoelt of weg zakt. Zodra z'n remwerking intreed, moet je na mijn iedee nog best hard trappen om uhm echt hard te laten remmen, spreek niet over blokkering op hoge snelheid, dit is haast niet mogelijk.
Er zit genoeg op de blokken, dat is het probleem niet, even als de schijven. Ik verdenk zelf eerder de hoofdremcilinder, weet niet of mensen de zelfde ervaring hebben en hier meschien de oplossing voor weten??
Alvast bedankt.
Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2005 10:16 #1120312 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ff checken...
Pakt het pedaal eerder op na wat pompen? Hoe oud is de remvloeistof?

Als het een vand e remcylinders is (nicl. hoofdremcylinder) dan krijg je namelijk het wegzakken van het pedaal, aangezien je dat niet hebt verdenk ik de leeftijd van de vloeistof. (als de rest in orde is) Remvloeistof trekt vocht aan en dat kun je merken doordat je eerst dat in moet drukekn voordat de remvloeistof aan de blokken toe komt. (en dan heb je te weinig slag om de remmen volledig in te trappen)

Jan Huijsmans

... He's floating through air just like bricks don't
'84 704 B28E 205-3 336.979
'85 704 B230E 214-3 289.728
'86 764 B28E 402-2 279.430
'87 764 D24Tic 400-1 526.464
'90 745 D24T 402-2 491.870

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2005 02:20 #1120373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan

Hoi Jan,
Ik heb nog ff gekeken naar de remolie, deze is vervangen in 99.
Tevens ook het pedaal meerdere maalen ingetrapt, dit bracht als resultaat dat het rempedaal niet harder werd, maar ook niet zachter er veranderde eigenlijk niks.
Ik hoor wel een soort puffend geluid als ik ga pompen met m'n rempedaal. (Niet door denken, want daar heb ik het nu niet over, kon geen andere manier bedenken om het te omschrijfen.)
Voor de rest blijft z'n vloeistof ook altijd prima op pijl, hoop dat je hier wat aan heb.
Ik heb zelf al bedacht dat ik maar ff op de remtestbank rijd bij de garage om de hoek, en tevens z'n vochtpercentage laat meten van de remvloeistof, ik meen DOT 4??
Groet Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2005 10:09 #1120382 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Remvloeistof elke 2 jaar vervangen...
Dat is in elk geval de frequentie die ik doorgekregen heb als zijnde verstandig. Ik neem aan dat dat voor alle wagens geld (zelfde vloeistof met dezelfde voorliefde voor vocht)

Anders zou het kunnen zijn dat er een kupje blokkeert in een klauw, dat geeft ook een dergelijk gedrag. (slijten de blokken gelijkmatig af, ok vergteleken met elkaar?)

Jan Huijsmans

... He's floating through air just like bricks don't
'84 704 B28E 205-3 336.979
'85 704 B230E 214-3 289.728
'86 764 B28E 402-2 279.430
'87 764 D24Tic 400-1 526.464
'90 745 D24T 402-2 492.074

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD