945 uit 1989 alsnog op gas zetten, ervaringen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2005 22:31 #1051202 door V700 register
945 uit 1989 alsnog op gas zetten, ervaringen? is gemaakt door V700 register

Hallo,
Ik heb een Volvo 940 estate 2,3 lpt uit 1998 die 185000 km gereden heeft.Met de huidige brandstofprijzen ben ik break-even in 1,5 jaar.... als alles goed gaat.Zijn de kleppen een extra risico met deze kilometerstand?Heeft iemand tips/ervaringen met het op lpg zetten van een auto die al zoveel heeft gereden?
En dan nog iets, bij 2500 toeren geeft de motor een vibratie door aan de hele auto.Iemand een idee wat dat is?Ik rij meestal onder de 2500 toeren, alleen bij optrekken en lange stukken snelweg merk je wat van de trilling.
Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2005 22:21 #1120332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas is om om op te...............rijden!
Maak je geen zorgen met die kilometerstand, Ik heb een auto met 340.000 op gas gezet en die auto heeft het prima gedaan, we hebben er meer dan 100.000 km in drie jaar mee gereden. de meeste probleempjes hadden vooral te maken met zeer knullig uitgevoerde reparaties door de vorige eigenaar.

Onze huidige auto is in februari met 265.000km op gas gezet en dat is nu 29.000 probleemloze km geleden.
Ik verwacht wel een koprevisie bij 350.000 km. De onze is een B230 FB met automaat. Ik weet dat velen de LPT probleemloos op gas hebben omgebouwd. Over de trilling kan ik je weinig verhelderends zeggen.
Eric

H�¤r i Norden ha vi bara vintrar, en vit och en gr�¶n!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2005 21:38 #1120940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier idem dito

hallo, ik heb hier 2 jaar geleden een 745 2.3 16valve van 1989 en kmstand 180.000km op gas gezet. momenteel is deze installatie al "terugverdiend", en nu is het "winst" h�© :-).
Maw, plaats maar LPG, ik zou het terug doen !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2005 08:07 #1120961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook ik,

Heb mijn auto op gas gezet. Ze heeft nu net +/- 1500km op gas achter de kiezen terwijl de installatie er bij 287500km in is gekomen. Rijd als een zonnetje.
Ik heb wel van te voren de kleppen laten checken even als de compressie. Kleppen waren (gelukkig) nog lang niet uitgesteld en de compressie zat nog boven de 1:8.

Als de bovenstaande waarden een stuk minder waren geweest had ik waarschijnlijk niet gedaan.

Groetjes Harnt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2005 10:48 #1120965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 op LPG zetten

Neem voor de zekerheid in je calculatie ook nog even de prijs van een koprevisie binnen 100 of 150k mee, dan zit je altijd goed.
En bovendien, als je het dan niet doet voor het geld, doe het dan voor het milieu!
Wat betreft die trilling, is die snelheidsafhankelijk of toerental-afhankelijk (in alle versnellingen bij hetzelfde toerental)? In het eerste geval kun je alles verdenken wat draait n�¡ de versnellingsbak (cardanas, wielen). Is het toerentalafhankelijk dan moet je het zoeken in motor of versnellingsbak.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2005 23:17 #1121161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG ok dus

<font face="arial,helvetica,sans-serif" size="2">Bedankt voor de reakties. Ik heb even gebeld met de lokale gasinstallateur, maar ik ben niet de enige die dat idee heeft. Hij heeft het harstikke druk.</font>
<font face="Arial" size="2"></font>
<font face="Arial" size="2">Maar ik denk dat ik eerst de trilling nog laat onderzoeken voordat ik ga investeren in een gasinstallatie. Het trillen doet zich voor in iedere versnelling. Alleen merk je het pas echt in 3 4 en 5. Omdat de krachten die dan uitgeoefend worden wat groter zijn denk ik. </font>
<font face="Arial" size="2">Bij stationair draaien voel je het haast niet. Bij het accelereren naar 120km/h passeer ik een paar keer de 2500 toeren. En dan zie ik in mijn achteruitkijkspiegel het beeld onscherp worden door het trillen. Bij 3000 toeren (130km/h) is de resonantie weer verdwenen. Als ik de koppeling indruk dan verdwijnt de trilling. Mijn gevoel is dat het in de motor zit omdat het trillen steeds rond hetzelfde toerental zit in verschillende versnellingen. Kan het dan ook nog in de versnellingsbak zitten?</font>

<font face="Arial" size="2">Als iemand het verhaal herkent, ik hou me aanbevolen</font>
<font face="Arial" size="2">Arthur</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2005 09:51 #1121221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trilling

Als je de koppeling intrapt, dan blijft de versnellingsbak gewoon meedraaien met het toerental van de wielen. Als de trilling dan verdwijnt, kan die dus niet in de versnellingsbak zitten. Ook omdat het optreedt bij 2500 tpm in elke versnelling, blijft eigenlijk alleen de motor of koppeling als mogelijke oorzaak over. Dat moet toch te vinden zijn. Hoe zit het met de motor/versnellingsbaksteunen?
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2005 20:00 #1121832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trilling

<font face="arial,helvetica,sans-serif">Rob,</font>
<font face="Arial">Bedankt voor je opmerking. Je bevestigt eigenlijk wat ik de hele tijd al denk.</font>
<font face="Arial">Ik ga je suggestie van de "steunen" verder onderzoeken.</font>
<font face="Arial">Arthur</font>

Moderators: Jerry Stam