brandstofverbruik LPG 940 estate automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 11:08 #1051146
door V700 register
Hallo Lotgenoten
recentelijk heb ik een Volvo 940 Estate automaat aangeschaft.
Bouwjaar 1994 en net ingereden; 465.000 km.
Hij rijdt prima; alleen het gas verbruik lijkt mij erruugg hoog namelijk bij een zeer rustige rijstijl kom ik niet verder dan 1 op 6,4. Is dit inderdaad buitensporig? In het verleden heb ik ook in een Volvo 740 schakel bak op LPG gereden; hier kon ik bij een rustige rijstijl 1 op 9 mee halen.
Kan eventueel een LPG installatie "zuiniger" afgesteld worden.
Alvast bedankt voor jullie informatie.
Mvg Hans Vehof
brandstofverbruik LPG 940 estate automaat is gemaakt door V700 register
Hallo Lotgenoten
recentelijk heb ik een Volvo 940 Estate automaat aangeschaft.
Bouwjaar 1994 en net ingereden; 465.000 km.
Hij rijdt prima; alleen het gas verbruik lijkt mij erruugg hoog namelijk bij een zeer rustige rijstijl kom ik niet verder dan 1 op 6,4. Is dit inderdaad buitensporig? In het verleden heb ik ook in een Volvo 740 schakel bak op LPG gereden; hier kon ik bij een rustige rijstijl 1 op 9 mee halen.
Kan eventueel een LPG installatie "zuiniger" afgesteld worden.
Alvast bedankt voor jullie informatie.
Mvg Hans Vehof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 11:20 #1119956
door Willem van Strik (GAST)
Om �©�©n of andere reden is de 940 inderdaad behoorlijk onzuiniger op LPG dan de 740, maar dit is wel erg. Een bezoekje aan een gasboer om de zaken correct te laten afstellen kan geen kwaad, daarme kwam de 850 ook van 1:6 naar 1:9 (het bleek, dat hij constant voor volgas stond te injecteren).
Maar de 940 van moeders is niet beter dan 1:7,5 te krijgen, B230FB handbak. Terwijl de B230F handbak in de 740 toch niet onder de 1:8 te krijgen was...
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 420.750 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Onzuinig
Om �©�©n of andere reden is de 940 inderdaad behoorlijk onzuiniger op LPG dan de 740, maar dit is wel erg. Een bezoekje aan een gasboer om de zaken correct te laten afstellen kan geen kwaad, daarme kwam de 850 ook van 1:6 naar 1:9 (het bleek, dat hij constant voor volgas stond te injecteren).
Maar de 940 van moeders is niet beter dan 1:7,5 te krijgen, B230FB handbak. Terwijl de B230F handbak in de 740 toch niet onder de 1:8 te krijgen was...
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 420.750 km
User error. Hit any user to continue.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 12:07 #1119961
door V700 register
1:6,4 is te veel, 1:8 moet haalbaar zijn op lange stukken 1:9 ook wel.
Begin eens met de basics:
goede accu (een goede accu belast de dynamo minder, een dynamo die veel moet laden draait zwaar mee), goeie afgestelde bougies, goeie bougiekabels(ontsteking is zeer belangrijk voor een LPG-auto), goed werkende thermostaat, schoon luchtfilter(LPG-auto's zijn hier gevoelig voor), koelwater op niveau en goed ontlucht (de lpg-verdamper onttrekt energie uit het koelwater om LPG te verdampen.) banden goed op spanning 2,4bar minimaal.
als je automaat een overdriveknop heeft: vaak gebruiken (niet uitzetten, dus geen geel lampje op het dashboard)
Beantwoord door V700 register in topic 1:6,4 is te veel, 1:8 moet
1:6,4 is te veel, 1:8 moet haalbaar zijn op lange stukken 1:9 ook wel.
Begin eens met de basics:
goede accu (een goede accu belast de dynamo minder, een dynamo die veel moet laden draait zwaar mee), goeie afgestelde bougies, goeie bougiekabels(ontsteking is zeer belangrijk voor een LPG-auto), goed werkende thermostaat, schoon luchtfilter(LPG-auto's zijn hier gevoelig voor), koelwater op niveau en goed ontlucht (de lpg-verdamper onttrekt energie uit het koelwater om LPG te verdampen.) banden goed op spanning 2,4bar minimaal.
als je automaat een overdriveknop heeft: vaak gebruiken (niet uitzetten, dus geen geel lampje op het dashboard)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 44
27-09-2005 18:26 #1119978
door Wytze Broerze
Hans
Ergens op dit forum zou een LPG inregelprocedure moeten staan die ik eens heb gepost.
Als je die procedure toepast heb je een goede en vooral goedkope start.
Good luck
Wytze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic AMS Systeem
Hans
Ergens op dit forum zou een LPG inregelprocedure moeten staan die ik eens heb gepost.
Als je die procedure toepast heb je een goede en vooral goedkope start.
Good luck
Wytze
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2005 19:38 #1119985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stevig drinken
Hans,
Inderdaad is het door jou opgegeven verbruik erg hoog.
wij rijden een 940 etstate automaat met B230FB motor met inmiddels 292.000 km bij een rustige rijstijl en veel lange ritten is ons verbruik over de laatste 10.000 km 1:8.6. Het is inderdaad merkwaardig dat, zoals Willem schrijft dat de 740 zuiniger is dan de 940. Hoewel de 940 wel wat zwaarder is. Zuiniger afstellen is mogelijk al moet je uitkijken dat de boel niet te "schraal" wordt afgesteld, anders is je cylinderkop zo naar de vaantjes.
Eric
Inderdaad is het door jou opgegeven verbruik erg hoog.
wij rijden een 940 etstate automaat met B230FB motor met inmiddels 292.000 km bij een rustige rijstijl en veel lange ritten is ons verbruik over de laatste 10.000 km 1:8.6. Het is inderdaad merkwaardig dat, zoals Willem schrijft dat de 740 zuiniger is dan de 940. Hoewel de 940 wel wat zwaarder is. Zuiniger afstellen is mogelijk al moet je uitkijken dat de boel niet te "schraal" wordt afgesteld, anders is je cylinderkop zo naar de vaantjes.
Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 20:54 #1120044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals al eerder aangehaald
Zoals al eerder aangehaald rijdt mijn 940 met 230FB op gas ook rond de 1:7, nu het wat kouder wordt 1:7,6 en bij echt warm weer 1:6,5.
Alle door Jan V genoemde punten zijn pas nog door de garage nagekeken en vervangen alleen bracht dit geen verbetering. Alleen kouder weer brengt enige verbetering maar volgens de verschillende theorien zou dat niet kunnen.
Ik denk dat ik inderdaad is langs de gasboer ga om daar het e.e.a. na te laten kijken. Ik rij namelijk nogal veel en 2km verder op een liter scheelt mij minstens een tank in de week en met de huidige prijzen is dat best de moeite waard. Iemand nog een suggestie voor een betrouwbaar en niet te prijzig adres in Zeeland of de omgeving Tiel?
________________________________________________________________
Als je tot aan je nek in de shit zit kan je het koppie beter niet laten hangen.
Alle door Jan V genoemde punten zijn pas nog door de garage nagekeken en vervangen alleen bracht dit geen verbetering. Alleen kouder weer brengt enige verbetering maar volgens de verschillende theorien zou dat niet kunnen.
Ik denk dat ik inderdaad is langs de gasboer ga om daar het e.e.a. na te laten kijken. Ik rij namelijk nogal veel en 2km verder op een liter scheelt mij minstens een tank in de week en met de huidige prijzen is dat best de moeite waard. Iemand nog een suggestie voor een betrouwbaar en niet te prijzig adres in Zeeland of de omgeving Tiel?
________________________________________________________________
Als je tot aan je nek in de shit zit kan je het koppie beter niet laten hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 22:59 #1120053
door V700 register
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">Das geen Volvoboer</font>
<font size="2">Maar wel (van orgine) een GASboer</font>
<font size="2">dus die weten het wel,</font>
<font size="2">gunstige prijzen, maken m goed, doen niks overbodig</font>
<font size="2">Kom er al 10 jaar en ga er altijd lachend weg (ook nadat i kde rekening gekregen heb, en das wel eens anders bij een garage)</font>
<font size="2">en ze zitten in Oijen. </font>
<font size="2">Bij Leeuwen de brug over, Pontje Oijen over ,de weg uitrijden, tot de provinciale weg daar links 300m doorrijden daar zit ie.</font>
<font size="2"></font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Att styla en Volvo �¤r som att sminka en gris </font>
Beantwoord door V700 register in topic Mijn Arno
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">Das geen Volvoboer</font>
<font size="2">Maar wel (van orgine) een GASboer</font>
<font size="2">dus die weten het wel,</font>
<font size="2">gunstige prijzen, maken m goed, doen niks overbodig</font>
<font size="2">Kom er al 10 jaar en ga er altijd lachend weg (ook nadat i kde rekening gekregen heb, en das wel eens anders bij een garage)</font>
<font size="2">en ze zitten in Oijen. </font>
<font size="2">Bij Leeuwen de brug over, Pontje Oijen over ,de weg uitrijden, tot de provinciale weg daar links 300m doorrijden daar zit ie.</font>
<font size="2"></font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Att styla en Volvo �¤r som att sminka en gris </font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2005 16:47 #1120104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heet de garage Mijn
Heet de garage Mijn Arno?
Wat is het adres en hebben ze misschien een website?
________________________________________________________________
Als je tot aan je nek in de shit zit kan je het koppie beter niet laten hangen.
Wat is het adres en hebben ze misschien een website?
________________________________________________________________
Als je tot aan je nek in de shit zit kan je het koppie beter niet laten hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





