gierende distributieriem
- Cees van de Grift (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 22:02 #1051098
door Cees van de Grift (GAST)
gierende distributieriem is gemaakt door Cees van de Grift (GAST)
ik heb 10.ooo km geleden de distributieriem en de balansasriem van mijn 940 Estate 16valve vervangen. Vanaf dat moment is een gierend geluid te horen. Vervolgens heb ik de spanning van de balansasriem wat verminderd tot een speling van 1 cm heen en weer. Maar dat mocht niet baten.
Wie heeft er een verklaring en eventueel een oplossing voor?
Cees van de Grift
Wie heeft er een verklaring en eventueel een oplossing voor?
Cees van de Grift
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:20 #1119677
door Timen Smit
Weet je wel zeker dat het de riem is? Om vast te stellen dat het de riem is zou je een beetje remvloeistof op de binnenzijde van de riem kunnen aanbrengen. Ik breng de vloeistof dan aan d. m. v. een oliespuitje. (de motor stationeer draaiende, dus pas goed op!! ) De remvloeistof is vrij onschuldig (vind ik) en na enkele dagen ook geheel weer verdampt. Ook een piepende V-riem is op deze manier snel stil te krijgen. Als de distributie na het opbrengen rustiger wordt, dan zijn of de poelies vuil en/of hebben slijtage. Het kan ook nog zo zijn dat de riem tegen de dwangschijven aanloopt meestal omdat de hydraulische spanrol de riem wat scheef trekt. In dat geval kijk dan eens goed naar de bevestigingspunten. Ook is het nog mogelijk dat je de riem in een eerder stadium bij het opleggen geforceerd hebt.
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Gierende distributieriem?
Weet je wel zeker dat het de riem is? Om vast te stellen dat het de riem is zou je een beetje remvloeistof op de binnenzijde van de riem kunnen aanbrengen. Ik breng de vloeistof dan aan d. m. v. een oliespuitje. (de motor stationeer draaiende, dus pas goed op!! ) De remvloeistof is vrij onschuldig (vind ik) en na enkele dagen ook geheel weer verdampt. Ook een piepende V-riem is op deze manier snel stil te krijgen. Als de distributie na het opbrengen rustiger wordt, dan zijn of de poelies vuil en/of hebben slijtage. Het kan ook nog zo zijn dat de riem tegen de dwangschijven aanloopt meestal omdat de hydraulische spanrol de riem wat scheef trekt. In dat geval kijk dan eens goed naar de bevestigingspunten. Ook is het nog mogelijk dat je de riem in een eerder stadium bij het opleggen geforceerd hebt.
Groet Timen
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:26 #1119678
door André Struis
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Remvloeistof vrij onschuldig? De riem knapt er niet van op.
Er zijn spuitbussen met speciaal spul te koop tegen lawaai makende riemen.
Andre
Beantwoord door André Struis in topic Gierende riem
Remvloeistof vrij onschuldig? De riem knapt er niet van op.
Er zijn spuitbussen met speciaal spul te koop tegen lawaai makende riemen.
Andre
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:44 #1119681
door Leon Doensen
dat de riem(en) gewoon te strak liggen. Heet dat spul niet siliconenspray? Maar daar is het probleem niet mee verholpen en het geluid blijft terugkomen maar je zou wel uit kunnen vogelen welke riem dat het is.
Le�´n (lidnr. 52)
Beantwoord door Leon Doensen in topic Ik denk.......................
dat de riem(en) gewoon te strak liggen. Heet dat spul niet siliconenspray? Maar daar is het probleem niet mee verholpen en het geluid blijft terugkomen maar je zou wel uit kunnen vogelen welke riem dat het is.
Le�´n (lidnr. 52)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:47 #1119682
door André Struis
Het is speciaal spul, Ik weet zeker dat Loctite het heeft, maar ik heb het ook gezien van Gates of Optibeld (Riem fabrikanten dus)
Beantwoord door André Struis in topic Dat is geen siliconenspray
Het is speciaal spul, Ik weet zeker dat Loctite het heeft, maar ik heb het ook gezien van Gates of Optibeld (Riem fabrikanten dus)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:53 #1119683
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt je al snel
Je kunt je al snel vergissen met een riem. Ik had in het verleden een 745 Turbo met B230FT en had al sinds tijden last van een enorm gepiep. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ik mijn turbo wellicht aan barrels had gereden. Het geluid werd sterker als ik gas gaf en iets minder bij het loslaten van het gas. Na veel gespray met teflon bleek het de snaar van de dynamo te zijn, en die bevond zich niet in beeld, maar onder aan het blok. Ik had alle snaren getest en juist die vergeten en na effe te spannen was het over.
Ergo : het kan vaak iets anders zijn dan dat jij denkt.
Groet,
Roger
Ergo : het kan vaak iets anders zijn dan dat jij denkt.
Groet,
Roger
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2005 07:39 #1119689
door Willem Veneboer
Hej hej,
Onze Vlo (945 GLE 16V) doet dit altijd. Ik heb me destijds uit laten leggen dat dit een karakteristiek geluid is voor de 2.3 16V. Ik denk dat Mathy dat eveneens kan beamen.
Willem V.
Onze Vlo (945 GLE 16V) doet dit altijd. Ik heb me destijds uit laten leggen dat dit een karakteristiek geluid is voor de 2.3 16V. Ik denk dat Mathy dat eveneens kan beamen.
Willem V.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2005 16:12 #1119713
door V700 register
<font size="2">(ok, dit is een B234FT++++, maar toch...)</font>
<font size="2"><a href=" www.hilmersson-racing.com/bilder/filmer/Manta_bromsning.mpg "> www.hilmersson-racing.com/bilder/filmer/Manta_bromsning.mpg
<a href=" www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=j "> www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=j
het zal dus wel ok zijn?
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Att styla en Volvo �¤r som att sminka en gris </font>
Beantwoord door V700 register in topic is het zoals dit geluid?
<font size="2">(ok, dit is een B234FT++++, maar toch...)</font>
<font size="2"><a href=" www.hilmersson-racing.com/bilder/filmer/Manta_bromsning.mpg "> www.hilmersson-racing.com/bilder/filmer/Manta_bromsning.mpg
<a href=" www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=j "> www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=j
het zal dus wel ok zijn?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2005 19:39 #1119723
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kleurtje
Hallo Jeroen
Leuk motortje. Maar heb je gezien hoe dat kleurtje heet? Zoiets doe je je Volvo toch niet aan.
Groetjes
Mathy
Leuk motortje. Maar heb je gezien hoe dat kleurtje heet? Zoiets doe je je Volvo toch niet aan.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2005 22:55 #1119732
door V700 register
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">een ;-( pel manta.</font>
<font size="2">maar ok dat is dan niet zo erg omdat het in zijn hart een Volvo is.</font>
<font size="2"></font>
Beantwoord door V700 register in topic en hij zit in een manta..
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">een ;-( pel manta.</font>
<font size="2">maar ok dat is dan niet zo erg omdat het in zijn hart een Volvo is.</font>
<font size="2"></font>
Moderators: Jerry Stam