Ombouw van benzine naar G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 06:07 #1051087
door V700 register
Ben in het bezit van eeen Volvo 940 LPT uit 1997 met 200000 op de teller en heb de volgende vragen.(1) Is het verstandig om met deze kilometer stand om te bouwen naar gas?(2) In het geval van een positief antwoord op (1), wat is een goed inbouw adres?Bij voorbaat dankJ.Gelders
Ombouw van benzine naar G3 is gemaakt door V700 register
Ben in het bezit van eeen Volvo 940 LPT uit 1997 met 200000 op de teller en heb de volgende vragen.(1) Is het verstandig om met deze kilometer stand om te bouwen naar gas?(2) In het geval van een positief antwoord op (1), wat is een goed inbouw adres?Bij voorbaat dankJ.Gelders
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 14:24 #1119658
door V700 register
Om daar een uitspraak over te doen zou je eens goed naar de dikte van de stelplaatjes in de kop moeten kijken (te dun betekent bijna uitgesteld (niet meer af te stellen klepspeling) en dus ingeslagen klepzetels/kleppen > koprevisie in aantocht!
Verder is een compressietest een goede indicatie op basis waarvan je een uitspraak kan doen over de gezondheid van de motor.
Beide testen zijn vrij goedkoop te doen.
Inbouwstation: Mesman in Son&Breugel, gespecialiseerd in Vialle G3 voor Volvo (en ook BMW)
Of het economisch rendabel is moet je zelf bepalen maar de prijs van de inbouw is hoog. (2000euro is het al snel)
Beantwoord door V700 register in topic Om daar een uitspraak over
Om daar een uitspraak over te doen zou je eens goed naar de dikte van de stelplaatjes in de kop moeten kijken (te dun betekent bijna uitgesteld (niet meer af te stellen klepspeling) en dus ingeslagen klepzetels/kleppen > koprevisie in aantocht!
Verder is een compressietest een goede indicatie op basis waarvan je een uitspraak kan doen over de gezondheid van de motor.
Beide testen zijn vrij goedkoop te doen.
Inbouwstation: Mesman in Son&Breugel, gespecialiseerd in Vialle G3 voor Volvo (en ook BMW)
Of het economisch rendabel is moet je zelf bepalen maar de prijs van de inbouw is hoog. (2000euro is het al snel)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:39 #1119680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppie er bij houden
Ik heb bij onze 740 Estate met B230K motor op kilometerstand 360000 LPG laten inbouwen en de auto heeft er prima 80.000 km op gereden.
Soms kleine probleempjes, maar niet gas-gerelateerd, meestal ontsteking-gedoe.
Nu rijden we een 940 Estate met B230FB-motor en automaat (gasinbouw bij 265,000 ) en alles doet het perfect. Verbruik: rond de 1:9.
inmiddels hebben we 27.000 km gereden sinds 29 januari zie ik tot mijn grote schrik.
Gas is OOK om op te koken!
Soms kleine probleempjes, maar niet gas-gerelateerd, meestal ontsteking-gedoe.
Nu rijden we een 940 Estate met B230FB-motor en automaat (gasinbouw bij 265,000 ) en alles doet het perfect. Verbruik: rond de 1:9.
inmiddels hebben we 27.000 km gereden sinds 29 januari zie ik tot mijn grote schrik.
Gas is OOK om op te koken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





