LPG G3 in de B200FT?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2005 08:32 #1051006
door V700 register
Ls,
Ook ik overweeg LPG inbouw. Nu heb ik een Italiaanse 945 uit 1996, met een 2.0 liter motor (de B200FT dacht ik). Weet iemand of daar een G3 installatie in kan, Rijdt er misschien al iemand mee? G2 kan geloof ik wel, maar ik weet niet of dat nog wel de moeite is met ongeveer 25000km per jaar. (Gasfx levert overigens geen installatie voor mijn Volvo)
Dank Henri
LPG G3 in de B200FT? is gemaakt door V700 register
Ls,
Ook ik overweeg LPG inbouw. Nu heb ik een Italiaanse 945 uit 1996, met een 2.0 liter motor (de B200FT dacht ik). Weet iemand of daar een G3 installatie in kan, Rijdt er misschien al iemand mee? G2 kan geloof ik wel, maar ik weet niet of dat nog wel de moeite is met ongeveer 25000km per jaar. (Gasfx levert overigens geen installatie voor mijn Volvo)
Dank Henri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2005 08:54 #1119166
door V700 register
Wat ik begrepen heb, is dat vanaf 1996 de motoren met LPi omgebouwd kunnen worden op G3. Bij mij (B230FK) ligt er dus een G3 installatie in naar volle tevredenheid. Met de 2.0 heb ik geen ervaring.
Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -
Beantwoord door V700 register in topic G3
Wat ik begrepen heb, is dat vanaf 1996 de motoren met LPi omgebouwd kunnen worden op G3. Bij mij (B230FK) ligt er dus een G3 installatie in naar volle tevredenheid. Met de 2.0 heb ik geen ervaring.
Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2005 23:20 #1119206
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is een '96-er dus een
Het is een '96-er dus een auto met OBD2 net als de B230FK.
Ik denk dat LPI dus moet kunnen. Of dat ook met G3 kan is weer iets anders maar daar kan je naar vragen.
Neem eens contact op met Vialle de firma Mesman in Son&Breugel. (Vialle inbouw/specialisten)
Goedkoop zal het niet worden vrees ik.
PS je motortype staat op het witte stickertje op je distributieriemdeksel vooraan je motor, je kijkt er zo tegenaan.
Ik denk dat LPI dus moet kunnen. Of dat ook met G3 kan is weer iets anders maar daar kan je naar vragen.
Neem eens contact op met Vialle de firma Mesman in Son&Breugel. (Vialle inbouw/specialisten)
Goedkoop zal het niet worden vrees ik.
PS je motortype staat op het witte stickertje op je distributieriemdeksel vooraan je motor, je kijkt er zo tegenaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2005 06:32 #1119223
door Willem van Strik (GAST)
Slecht nieuws: G3 kan je vergeten. Voor een G3-erkenning is het noodzakelijk dat zowel de fabrikant/importeur als de LPG-fabrikant daarvoor indertijd een certificaat hebben aangevraagd. Volvo is daarmee voor de 9-serie niet zo snel geweest, en heeft uiteindelijk in 1995 het certificaat aangevraagd, maar ALLEEN voor de B230FK-motor. Alle andere motoren zijn niet mogelijk.
Overigens, als iemand de route hierin weet, is dat inderdaad Mesman. Naar verluidt hebben zij het voor elkaar gekregen een 740 op G3 te certificeren, uiteraard wel door hem motorisch gelijk te maken aan een LPT.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 420.750 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic B200FT
Slecht nieuws: G3 kan je vergeten. Voor een G3-erkenning is het noodzakelijk dat zowel de fabrikant/importeur als de LPG-fabrikant daarvoor indertijd een certificaat hebben aangevraagd. Volvo is daarmee voor de 9-serie niet zo snel geweest, en heeft uiteindelijk in 1995 het certificaat aangevraagd, maar ALLEEN voor de B230FK-motor. Alle andere motoren zijn niet mogelijk.
Overigens, als iemand de route hierin weet, is dat inderdaad Mesman. Naar verluidt hebben zij het voor elkaar gekregen een 740 op G3 te certificeren, uiteraard wel door hem motorisch gelijk te maken aan een LPT.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 420.750 km
User error. Hit any user to continue.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2005 09:48 #1119233
door V700 register
ze hebben bij Mesman zelfs een laat model 240 gekeurd op G3.
Toch zou ik het van de bron willen horen; Italie is ook een LPG-land dus de kans dat ze een LPI versie voor de Italo-Volvo's hebben gemaakt is groot.
Het vialle systeem werkt ook als een piggy-bag, het gebruikt de benzine-mappings uit de gewone ECU om af te leiden hoeveel LPG er ingespoten moet worden bij een gegeven hoeveelheid luchtmassa.
Een andere ECU (van een B200FT) zou geen probleem mogen zijn.
En als een B230 G3 kan halen is dat voor een B200 al helemaal geen probleem. (kleinere motoren zijn thermisch efficienter dus ook schoner.)
Beantwoord door V700 register in topic ze hebben bij Mesman zelfs
ze hebben bij Mesman zelfs een laat model 240 gekeurd op G3.
Toch zou ik het van de bron willen horen; Italie is ook een LPG-land dus de kans dat ze een LPI versie voor de Italo-Volvo's hebben gemaakt is groot.
Het vialle systeem werkt ook als een piggy-bag, het gebruikt de benzine-mappings uit de gewone ECU om af te leiden hoeveel LPG er ingespoten moet worden bij een gegeven hoeveelheid luchtmassa.
Een andere ECU (van een B200FT) zou geen probleem mogen zijn.
En als een B230 G3 kan halen is dat voor een B200 al helemaal geen probleem. (kleinere motoren zijn thermisch efficienter dus ook schoner.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





