Stuurinrichting knakt
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2005 19:58 #1050904
door Eric Bakker (GAST)
Stuurinrichting knakt is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
LS, Bij het draaien van de stuurkolom, b.v. bij het wegrijden uit een parkeerpositie, hoor ik regelmatig een 'knak' van de stuurinrichting. En bij het zeer langzaam nemen van een bocht voel ik een trilling door de stuurinrichting gaan. De auto (V90) stuurt goed, de s.-bekrachtiging doet het ook goed. Het stuurhuis is in 2004 vernieuwd. De oliestand is op niveau. Waardoor kan dat geluid en de trilling door worde veroorzaakt? De stuurinrichting van mijn vroegere 940-'ers (bj. 1990 en 1998) lieten ook van zich horen, maar dan als je flink op snelheid was. Medepassagiers keken me dan aan met de vraag: gaat dat wel goed? Ja hoor, niks aan de hand, en dat was ook zo. Maar nu vind ik het toch wel luid bij deze V90.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2005 09:27 #1118606
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Fuseekogels
Zeker omdat je ook trillingen voelt, zou ik de fuseekogels en stuurkogels eens controleren. Als je een gescheurd hoesje onder de wagen tegenkomt is daar vuil tussen gekomen, en als je daar niet vrijwel direct bij bent is de kogel snel overleden. Afhankelijk van kilometerstand kan dit ook door normale slijtage zijn natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2005 09:36 #1118608
door V700 register
probleem zit in de lagering van de stuurkolom, zie andere draadjes hier op het forum.
alle 9's met SRS hebben hier last van.
Beantwoord door V700 register in topic probleem zit in de lagering
probleem zit in de lagering van de stuurkolom, zie andere draadjes hier op het forum.
alle 9's met SRS hebben hier last van.
31-08-2005 09:50 #1118610
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klopt...
Bin there, done that, didn't like it. Bij de 760 DTic heb ik alle stuurkogels vervangen en 1 fusee (die was echt heen) en de 2e fusee gaat dit weekend gebeuren. (is toch ook stuk) Als je de tik op steeds dezelfde plek voelt, halverwege de stuurslag dan is het je fusee, als ie steeds aan het begin of aan het eind van de stuurbeweging zit dan zijn het je stuurkogels. Al met al zeker iets om ASAP te bekijken, bij een gescheurde hoes heb je de kogel binnen 1000 km finaal aan gort. (dusdanig dat de zut uit elkaar zou kunnen vallen)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2005 22:38 #1119319
door V700 register
Ga even naar de FAQ (technische vraagbaak) van <a href=" www.brickboard.com "> www.brickboard.com .
Jouw probleem wordt daar behandeld.
Meestal zijn het de lagers van beide kruiskoppelingen in de stuurarm die drooglopen. Ik spuit ze regelmatig in met kruipend kettingvet.
Het moet dun er in lopen en dan dik opdrogen in het lager.
Dit is me al bij twee Volvo's gelukt.
john pezie
Beantwoord door V700 register in topic Ga even naar de FAQ
Ga even naar de FAQ (technische vraagbaak) van <a href=" www.brickboard.com "> www.brickboard.com .
Jouw probleem wordt daar behandeld.
Meestal zijn het de lagers van beide kruiskoppelingen in de stuurarm die drooglopen. Ik spuit ze regelmatig in met kruipend kettingvet.
Het moet dun er in lopen en dan dik opdrogen in het lager.
Dit is me al bij twee Volvo's gelukt.
john pezie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2007 19:51 #1162669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurinrichting knakt
L.s.,
Tip: controleer eens de kruiskoppeling die de bovenst en onderste stuurstang met elkaar verbindt.
Mijn dealer besloot niet naar mij te luisteren en verving (onder garantie) zowel de stuurbekrachtigingspomp als de gehele stuurinrichting.
Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het allemaal niet geholpen had.
Nadat de hh alleskunners uiteindelijk wél die kruiskoppeling hadden vervangen, was het probleem acuut opgelost.
O ja, toch mooi dat ik nu met een geheel nieuwe stuurinrichting rondrijd op kosten van de zaak...
By the way, slijtage aan die kruiskoppeling komt vaak voor omdat we het wel hebben over een zware wagen.
Succes en ik hoor graag of het geholpen heeft.
Groet,
Jac. Reijnders
Tip: controleer eens de kruiskoppeling die de bovenst en onderste stuurstang met elkaar verbindt.
Mijn dealer besloot niet naar mij te luisteren en verving (onder garantie) zowel de stuurbekrachtigingspomp als de gehele stuurinrichting.
Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het allemaal niet geholpen had.
Nadat de hh alleskunners uiteindelijk wél die kruiskoppeling hadden vervangen, was het probleem acuut opgelost.
O ja, toch mooi dat ik nu met een geheel nieuwe stuurinrichting rondrijd op kosten van de zaak...
By the way, slijtage aan die kruiskoppeling komt vaak voor omdat we het wel hebben over een zware wagen.
Succes en ik hoor graag of het geholpen heeft.
Groet,
Jac. Reijnders
Moderators: Jerry Stam