Kortsluiting na voorruit vervangen

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 15:45 #1050869 door Eric Bakker (GAST)
Kortsluiting na voorruit vervangen is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
LS, Gisteren is door de firma Carglass mijn voorruit vervangen. Toen ik daar wegreed deed mijn autoradio het niet, ik dus terug maar, zeiden de heren "we zijn daar niet aangeweest". Ik had geen reden daar aan te twijfelen dus ik naar huis. Nu ben ik er inmiddels achter dat er ergens een kortsluiting moet zitten want zowel mijn radio, als de buitenthermometer als de achterruitenwissers doen het niet, en zekering nr. 14 gaat stuk zodra ik hem vervang. Heeft iemand enig idee of dit door het vervangen van de voorruit kan komen? Ik weet niet waar die gasten allemaal kit in hebben gespoten maar misschien dat het ergens terecht is gekomen, misschien bij de thermometer (Ik heb geen idee waar de sensor daarvan zit).... Kan iemand helpen, voordat ik morgen terug ga... Bedankt, Henri

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2005 18:52 #1118439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenverlichting
Binnenverlichting bij mij zit ie in het midden van het dak. hebben ze dat in de loop der jaren niet verplaats( richting de achteruitkijkspiegel soms??) Dan kan het zijn dat er een draad in de knel zit,........

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 08:11 #1118470 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Binnenverlichting
De bedrading van de binnenverlichting gaat in elk geval bij de 7 serie's estate via de linker B stijl naar het lampje, dus als ze die hebben weten te kortsluiten ben ik wel heel erg benieuwd wat men de voorruit noemt bij carglass. ;-) Bij de onderrand van de voorruit ligt echter wel de dashboard draadboom. Die ligt bij de verwamrnigsbuizen voor de voorruitontwaseming, die zouden ze geraakt kunnen hebben bij het eruit snijden van de voorruit. Het enig andere wat ik weet te bedenken is inderdaad de dakbediening, maar ik weet niet of die bedrading er in zit als je geen dakje hebt. (voorbereiding) In de 740's in elk geval niet.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 13:31 #1118493 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Er gaat vaak wat mis
Hallo Henri,

Voor het vervangen van de ruit moet de paravan bij de ruitenwisserarmen worden verwijderd. Hierbij gaan vaak door onzorgvuldigheid allerlei zaken fout. Kleine opsomming: er vallen voorwerpen in de aanzuigopening van de kachelbehuizing, het ruitenwissermechaniek krijgt een opdonder waardoor bijvoorbeeld de schanierpunten losschieten, bij de montage van de paravan wordt de middelste massaaansluiting niet weer vast gezet, slechte verlijming voorruit waardoor lekkage ontstaat. Dan hebben we het nog niet over lakschades en andere beschadigingen en slecht bevestigde sierstrips. Allemaal zelf ondervonden op een totaal van tot nu toe vijf voorruit welke bij de bekende bedrijven zijn geplaatst.

Nu kan ik mij ook voorstellen dat er bij het schutbord in de motorruimte draden beschadigd zijn door de montage van de paravan. Dit kun je makkelijk zelf even langslopen. Succes

Marco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2005 08:10 #1118739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De afloop
LS, Carglass, bleek toch een draadje in de A-stijl doorgesneden te hebben. Daar konden ze zelf niet achter komen, mijn garagist wel. De kosten van 160.65 zijn wel netjes zonder voorbehoud door Carglass vergoed. Henri

Moderators: Jerry Stam