Sissend & knetterig geluid! Uit de brandstofpomp???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste mensen,
Zojuist heb ik een ritje gemaakt in mijn B230F dankzij een nieuwe (gereviseerde) startmotor. Fijn dat ik m'n trouwe koets weer kan besturen!! Maar nu? Ik heb toch de balen want het volgende probleem dient zich direct aan...
Ik hoor een sissend & knetterig geluid onder de auto ter hoogte van de bestuurdersstoel. Als ik de contactsleutel op contact zet treed het geluid enige tijd op en stopt dan. Als de motor loopt begint het weer. Ik kan het geluid beinvloeden als ik de unit (ziet er een beetje eng aangetast uit?!) onder de auto een beetje beweeg. Dan klinkt het anders. Heeft dit met de brandstofpomp te maken? Of met het pomprelais? En waar zit dat precies?
Welke wijze(n) weten raad??
Bedankt alvast, Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onder de stoel zit inderdaad de brandstofpomp.
Maar het geluid wat jij beschrijft kan niet echt gezond zijn.
Klinkt als (kort)sluiting, kijk eens de electrische aansluiting na.
<p />
Als de pomp echt kassiewijle is, heb ik er evt nog wel �©�©ntje voor je liggen, maar check eerst maar eens alle contacten en draden.
<p />
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra,</cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea</< /> </cite>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb alle contacten en aansluitingen gecheckt. Deze lijken in orde. Ook het relais achter de asbak werkt goed. De tank heb ik half gevuld, want die was inderdaad bijna leeg!
Nu is de situatie als volgt: Bij het contact maken maakt de kleine cylinder (is dit de pomp?) een krakerig geluid gedurende een seconde of 2. Voorheen zoemde hij(volgens mij zoals het hoort). Dit geluid is hetzelfde als eerder uit het vastzittende? startmotorrelais kwam...
Als de motor draait is het alsof er in de kleine cylinder iets aanloopt. Soms geeft hij ook tijdens het draaien nog dat kraakje, maar dat is stukken beter geworden nadat ik de cylinder een paar klappen heb gegeven. (weer die spierballen, Henk!!) Zit hier soms ook nog een relais?
Wat is nu wijs als ik het plotseling wegvallen van de pomp (dat gebeurt bij mij nl. altijd in weer en wind!!) wil voorkomen? Ik sleutel bij mij voor de deur op de stoep. Nu het zonnetje nog lekker schijnt profiteer ik daar dus maar al te graag van!
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh jee, vergeten....
<p />
Waarmee kan ik het beste de contacten, als ik ze toch los heb, inspuitne voor een optimaal contact??
Dank u, dank u!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Je brandstofrelais is prima in orde zoals ik uit jouw beschrijving opmaak. De benzinepomp heeft de bekende kuren. Als je het geluid niet erg vindt kan hij nog best zijn dienst doen. Het is een euvel dat een oudere pomp gewoon krijgt. Als het aluminium pomphuis gecorrodeerd is dan wordt het uitkijken. Bekijk de pomp dan eens goed. Het huis is heel erg dun. Ik heb het al wel vaker meegemaakt dat de pomp ging lekken. Op zich heel gevaarlijk.dirk en zijn volvo schreef : Beste mensen,
Zojuist heb ik een ritje gemaakt in mijn B230F dankzij een nieuwe (gereviseerde) startmotor. Fijn dat ik m'n trouwe koets weer kan besturen!! Maar nu? Ik heb toch de balen want het volgende probleem dient zich direct aan...
Ik hoor een sissend & knetterig geluid onder de auto ter hoogte van de bestuurdersstoel. Als ik de contactsleutel op contact zet treed het geluid enige tijd op en stopt dan. Als de motor loopt begint het weer. Ik kan het geluid beinvloeden als ik de unit (ziet er een beetje eng aangetast uit?!) onder de auto een beetje beweeg. Dan klinkt het anders. Heeft dit met de brandstofpomp te maken? Of met het pomprelais? En waar zit dat precies?
Welke wijze(n) weten raad??
Bedankt alvast, Dirk
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het pomphuis die grote cylinder is (check, check??) ben ik bang dat hij er niet al te fris uitziet.... Dof, roestige aansluitinkjes. Hoe ontdek ik of 'ie lek is? Want gevaar is iets waarop ik niet gek ben!! Ik heb niet voor niets voor een Volvo gekozen!! Verder staat er 215.000 km op de klok. Heb tijdens mijn aankoop (een dik 1/2 jaar geleden) zoveel mogelijk nagegaan of dat klopt en 't leek plausibel. Maar ja, je weet nooit, natuurlijk.
<p />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Dirk.
Even voor de duidelijkheid, de kleine cilinder is je brandstofpomp, de grote cilinder is je brandstoffilter.
Deze twee zitten samen in een soort subframe en kan je tegelijk er onder vandaan halen door drie of vier boutjes te verwijderen .
Denk er om dat je de stekker van je branstofpomp los haalt voor dat je uhm verwijderd
Als je de pomp vervangt zorg er dan voor dat je een opvangbak bij de hand heb en iemand die even de aanvoerlijding vanaf de tank wil dicht drukken
Het is als je een beetje handig bent een klusje van tien minuten. (Maar dat lijkt me wel als je zelf de startmotor heb vervangen.)
Als je de pomp bij de sloop haald ,maakt het niet uit of je uhm van een 7 of 9 serie gebruikt, zijn bijden het zelfde. (en vervang meteen je branstoffilter als je toch bezig bent) Voor electrische contacten gebruik ik gewoon contact spray en smeer ze vervolgens in met vasaline.
Vr gr Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





