Stuurinrichting Volvo 940, knokkend geluid
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2005 10:47 #1050790
door Eric Bakker (GAST)
Stuurinrichting Volvo 940, knokkend geluid is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Forum lezers, Twee jaar geleden kreeg ik bijgeluiden tijdens het sturen; een konkkend geluid dat zo af en toe voorkwam. Aangezien mij dit zorgen baarde, ben ik naar de dealer geweest om dit na te laten kijken. Tot mijn verbazing blijkt dit een kwaaltje te zijn van de 940. De stuurbuis, die gemaakt is om tijdens een ongeluk geheel inelkaar gedrukt te worden was een beetje opgerekt (?????). Deze speling kon middels een extra ring onder het stuur gecompenseerd worden (ongeveer 75 euro voor betaald). Nu, weer een jaar later is het geluid terug. Bij de dealer zeggen ze dat ze het truukje met de ring maar een keer mogen toepassen. Nu werd mij verteld dat ik of moet leren leven met het bijgeluid, of de gehele stuurkolom maar moet gaan vervangen (kosten ongeveer 700 euro.....). Toen ik vroeg of ze dit bij Volvo normaal vonden werd er geen duidelijk antwoord gegeven, ze weten dus dat er ergens iets behoorlijk mis is, erkennen het probleem, lossen het tijdelijk op met een vulring, en als het geluid dan terugkomt, wat ze mij overigens al verteld hadden na de eerste reparatie, hebben ze geen betaalbare oplossing voorhande.Dit had ik van een merk als Volvo niet verwacht, zijn staan er toch om bekend dat ze zeer betrouwbare en veilige auto's maken ? Heeft er iemand dergelijke problemen gehad, en/of weet hier een betaalbare oplossing voor ? Alvast bedankt voor de reactie, M.v.g. Roland
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2005 22:52 #1118019
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Zijn al draadjes over
Hej hej Roland, Je kan ff de zoekfunctie gebruiken, is al vaker besproken. Willem V.
<a href="/node/1288"></a>
<a href="/node/1288"></a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2005 10:59 #1118046
door V700 register
caramba65, ik heb exact hetzelfde probleem in mijn '97-er 940
e.e.a. zelf proberen op te lossen heeft mij al 230 euro gekost (SRS-onderdeel bij demontage gemold....) dus ook ik ben er niet vrolijker op geworden.
Ik weet nu hoe het moet, dus ik ga die extra ring toepassen!
Groet
Jan
Beantwoord door V700 register in topic caramba65, ik heb exact
caramba65, ik heb exact hetzelfde probleem in mijn '97-er 940
e.e.a. zelf proberen op te lossen heeft mij al 230 euro gekost (SRS-onderdeel bij demontage gemold....) dus ook ik ben er niet vrolijker op geworden.
Ik weet nu hoe het moet, dus ik ga die extra ring toepassen!
Groet
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2005 22:22 #1118401
door V700 register
Ik begrijp dat het hinderlijk is,
maar kan het ook kwaad?
met vriendelijke groeten,
Gert
Beantwoord door V700 register in topic knokkend geluid tijdens sturen Volvo 940
Ik begrijp dat het hinderlijk is,
maar kan het ook kwaad?
met vriendelijke groeten,
Gert
Moderators: Jerry Stam