mijn accu loopt steeds leeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb bij meerdere Volvo's meegemaakt dat de kofferdekselverlichting blijft branden na het sluiten van het kofferdeksel.
Na een weekend is je accu niet meer tot starten in staat.
Je moet dus zoeken naar een gebruiker, die niet wordt afgeschakeld.
Indien niet gevonden, toch even je accu laten controleren.
Indien nog niet gevonden, dan kijken of je Alternator (= wisselstroomdynamo)
wel genoeg bijlaadt.
john pezie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
<p />
Dus je kan met een multimeter de stroom meten. En je accu uiteraard, met stilstaande motor over de polen je accuspanning: 12,5 volt is goed. Met draaiende motor tussen de 13,5 en 14,5 volt, anders is je dynamo of spanningsregelaar 9of de riemspanning) verdacht.
Stroom die loopt kan je tracen door telkens �©�©n zekering te verwijderen, hou er rekening mee dat er altijd wat loopt ivm de klok en dergelijke.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wat ook een mogelijkheid is (heb ik gehad bij de 480) is een fout in de boordcomputer. Daar kreeg de computer het voor elkaar om uit de geschakelde 12V aansluiting spanning te lekken vanaf de permanente aansluiting. Hierdoor was de CIS continue onder stroom en was de accu met 1.5 dag leeg.
Dit is het makkelijkste op te sporen door de lekstroom te meten. Zet de kap open, blokkeer eventuele schakelaars van de motorkap en meet tussen de - pool van de accu en de massa hoeveel stroom er doorheen gaat. Stap daarna in en trek 1 voor 1 de zekeringen eruit totdat je een duidelijke drop in het verbruik vindt.
Een normaal verbruik is geloof ik een kleine 10 mA voor de radio, klokje e.d. Doe overigens tijdens het zekeringen trekken je deur dicht, dat lampje verbruik t ook wat namelijk
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'87 764 D24Tic 400-1 520.699
'90 745 D24T 402-2 485.421
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
<p />
Dat deurlampje kan je itschakelen tijdens het sleutelen (of voor andere doeleinden) door het schakelaartje in te drukken, een kwartslag te draaien, en los te laten. Dan moet het ding blijven haken en je lampje uit zijn. Zo gauw je een portier dichtgooit, komt het in zijn oude stand terug en doet alles het dus weer.
Toch handig, die Volvo's
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
<p />Willem van Strik lidnr 328 schreef : <p />
Dat deurlampje kan je itschakelen tijdens het sleutelen (of voor andere doeleinden) door het schakelaartje in te drukken, een kwartslag te draaien, en los te laten. Dan moet het ding blijven haken en je lampje uit zijn. Zo gauw je een portier dichtgooit, komt het in zijn oude stand terug en doet alles het dus weer.
Toch handig, die Volvo's
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
Bij mij hoor ik duidelijk een relais ...
<p />
Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
E. Janssens Lidnr 117 740, 1991, 121 dkm (27-6-2005)
Wat ik bij mijn 940 had was dat de kabelboom richting accu gewoon niet goed schoon was, hierdoor werd de accu niet bijgeladen. Een keer goed reinigen en wat kopervet deden toen wonderen. En de dynamo gaat bijna niet stuk, wel even de koolborstels nakijken. Ben voordat de oplossing gevonden was bij een paar dynamo specialisten geweest en een dealer. Enig advies nieuwe dynamo! Niet doen dus, meestal niet de oorzaak. Succes! Edwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font size="2">Hoe oud is de accu?</font>
<p />
<font size="2">aliquando et insanire iucundum est..</font>
<font size="2"><a title="naar Zweden" href=" members.home.nl/haringen/zweden_2005.htm " target="_blank">nog even en dan is de Volvo in Zweden</font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





