ALARM klasse 3 VOLVO 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas heb ik geen toegang meer om een of andere onduidelijke reden tot de reacties en het alarmsysteem doet het nog steeds dus al 10 dagen niet kunne cruisen.
Nogmaals mijn probleem.......HELP!
Ik ben in het bezit van een volvo 940 uit 1995 met een orgineel volvo alarm. Nu is de auto vanzelf op alarm gesprongen en doet het kaste aan de sleutelbos het totaal niet meer. De batterijen zijn ok. Het is zo'n alarm met een knipperent zwart kastje achter de voorruit. Kan je het systeem resetten? hoe? De auto is niet meer aan te krijgen en de accu is 100% vol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet helaas alleen hoe het nieuwere type te overbruggen is. Auto met de sleutel openmaken, wachten tot alarm uitgetoeterd is en daarna direct de motor starten. Het alarm is nu uitgeschakeld.
Het is wel vreemd dat de auto spontaan op alarm is gesprongen, is er iets vreemds/bijzonders mee gebeurd??
<p />
<p />
<p />
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij had een apk/beurt gehad en ze hadden de lampen aangelaten zodat de accu leeg was. Toen hebben ze hem gestart mbv hulp accu en heb ik ca 15 min gereden. Daarna is hij neergezet en 1,5 dag later spontaan op alarm gesprongen en was de accu bijna weer leeg.
Bij de volvo zeiden ze dat het door de lage accu spanning kwam en dat indien de accu weer vol zou zijn het probleem opgelost zou zijn. Nee hoor zelfs daar weten ze het niet. Kortom na 10 dagen weet ik nog niet hoe ik het alarm uit krijg zodat ik het kastje weer kan aanmelden..................................
Heb je het trouwens bij die tip ook over een klasse 3 alarm.............?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif">Ik heb altijd een beetje moeite met alarmsystemen, vooral als ze een eigen leven gaan leiden. Ik zou die spullen er allemaal uithalen en een startonderbreker inbouwen. Inbreken is toch niet interessant en dit model auto staat zeeeer laag op de lijst "meest gewilde jatauto's".</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Siebe,
Dat van die lage accuspanning is helemaal niet gek, het alarm reageert ook op het wegvallen van spanning, dus als ze (geteisem) de accu willen verwijderen schakelt het alarm ook in.
Maar dan zou je inderdaad na het terugplaatsen het alarm moeten kunnen de-activeren. Ze vragen niet voor niets om om je sirene af te zetten als ze een accu willen vervangen.
Er is dus inderdaad wat anders aan de hand.
Ik kan alleen niet bedenken wat.
Heb je al geprobeerd nieuwe batterijen in de handzender te doen???
het zal toch niet zo zijn dat deze ook tegelijkertijd leeg zijn.....
<p />
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra, </cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea </cite>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
OK, dat is dus getest, ik heb het juist een keer andersom gehad, auto wilde niet van alarm af, was de accu leeg, ik dus eerst de batterijen van de hgandzender vervangen, werkt het nog niet.siebe schreef : Die zijn nog goed........................sirene is niet uit te zetten met sleutel. Mooie bak heb je heb ik ook nog gereden v70 170 pk 60-gf-bk full options met dezelfde velgen. Veel rijplezier
Toen maar starten met hulpstart en op het moment dat er spanning op de accu werd gezet, begon de boel ook te loeien, eerst alarm de-activeren en toen starten en lopen.
Ik weet het verder ook niet meer. Je kan alleen in het instructieboekje kijken waar de zekeringen zitten van het alarm en kijken of het zo is op te lossen.
Als dat werkt dan met draaiende motor weer de zekering terugplaatsen, wie weet krijg je het zo aan de gang.
Maarreh die V70, het is maar en 140 pk dieseltje, ok, 260 Nm koppel dus het gaat wel, het rijdt inderdaad heerlijk maar ik stap ook nog steeds met veel plezier in de Turbo. Lekker rauw en heerlijk snel.
<p />
Maarten
<p />
<p />
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom hebik als 2e auto die 940 aangeschaft (full options). Ik kom uit een volvo nest dus dat gelluid uit zo'n 2300 motor zit er vanaf de 240 wel in. Noodgedwongen moesten we eem MPV aanschaffen met 4 kids dus dat is een chrysler geworden en.................dan begint het toch te kriebelen.
Gr,
Siebe