940 Stationair probleem in Nieuw Zeeland

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2005 11:26 #1050466 door V700 register
940 Stationair probleem in Nieuw Zeeland is gemaakt door V700 register

Ik woon in Nieuw Zeeland en heb al enige tijd een 940 Polar Estate met B230FK Low Pressure Turbo. Zalige auto, maar ik heb al enige tijd een raar probleem, dat uiteraard alleen af en toe de kop opsteekt. Soms loopt de motor tijdelijk zo'n 1200 rpm. Zet ik hem uit en start opnieuw, dan is het probleem opgelost. Deze wagen heeft een nieuwe bosch CIS valve, nieuwe bougiekabels, nieuwe verdelerkap, alle ECU connected stekkers en verbindingen heb ik allemaal ingevet met speciale vet, nieuwe bougies. Ook heb ik alle vacuum slangen vervangen en "Throttle body" (hoe heet dat in goed Nederlands? gasklep? Normaal loopt de motor "like a dream", maar dit probleem irriteert me. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt! Volvo groetn uit Christchurch, New Zealand

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 09:45 #1116472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic strake en duidelijk 1200tpm

strake en duidelijk 1200tpm draaien lijkt mij de 'limp-home' modus te zijn van de computer.
De vraag is of dan ook het 'check engine' lampje brandt. Als dat zo is kun je de auto laten uitlezen op fout-codes via de OBD2-stekkeraansluiting (in het armsteunvakje tussen de stoelen onder een afdekplaatje.
Zo even los uit de pols verdenk ik de gaskleppositieschakelaar (throttlepositionswitch) zwart kastje op de throttlebody) dit ding schakelt de regeling met de CIS-klep aan (bij gaslos) en uit. (bij gasgeven)
Ook de lambda-sonde kan slecht zijn.
Verder alles OK met de turbo en het wastegatearmpje?
<p />

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC