Geen accuspanning....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 19:06 #1050422
door V700 register
<font size="2">Beste Volvofans,</font>
<font size="2">Ik rijd maar weinig met mijn 16 klepper. Gisteren even gereden , naar het pompstation om een wat snel leeglopende band op te pompen. Helaas de auto wilde niet meer starten. Accu dacht ik. Gelukkig een aardige Mercedesrijder in de buurt, die mij via startkabels liet starten. Geen probleem, ik hoefde de sleutel maar aan te raken...en lopen. Stukje gereden. Weg gezet, even geprobeerd te starten...niets!! s'Nachts accu opgeladen. Een uur of 12 aan het net. Vanochtend teruggeplaatst,....niets..startmotor niet rond...niets dus. Alleen een soort tik. Tegen mijn "geweten" in de accu weer aan de oplader, maar ik denk dat het wat anders is. Bijv. accu houdt de spanning niet meer vast..rot dus.of iets anders. Maar wel te starten met startkabels en makkelijk...Wat kan dit zijn? De auto staat nl op een vervelende plek, daar moet ie snel weg. En het is een automaat, dus slepen mag niet...</font>
<font size="2">Bij voorbaat mijn dank,</font>
<font size="2">Groet, Hans van Oostveen</font>
<p />
Geen accuspanning.... is gemaakt door V700 register
<font size="2">Ik rijd maar weinig met mijn 16 klepper. Gisteren even gereden , naar het pompstation om een wat snel leeglopende band op te pompen. Helaas de auto wilde niet meer starten. Accu dacht ik. Gelukkig een aardige Mercedesrijder in de buurt, die mij via startkabels liet starten. Geen probleem, ik hoefde de sleutel maar aan te raken...en lopen. Stukje gereden. Weg gezet, even geprobeerd te starten...niets!! s'Nachts accu opgeladen. Een uur of 12 aan het net. Vanochtend teruggeplaatst,....niets..startmotor niet rond...niets dus. Alleen een soort tik. Tegen mijn "geweten" in de accu weer aan de oplader, maar ik denk dat het wat anders is. Bijv. accu houdt de spanning niet meer vast..rot dus.of iets anders. Maar wel te starten met startkabels en makkelijk...Wat kan dit zijn? De auto staat nl op een vervelende plek, daar moet ie snel weg. En het is een automaat, dus slepen mag niet...</font>
<font size="2">Bij voorbaat mijn dank,</font>
<font size="2">Groet, Hans van Oostveen</font>
<p />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 19:12 #1116179
door V700 register
<font size="2">Is het niet een relais in de automaat?</font>
kijk ook eens hier.
<a href="index.php?q=node/1453">index.php?q=node/1453</a>
<p />
<font size="2">aliquando et insanire iucundum est..</font>
<font size="2">mijn Volvo is ook toe aan vakantie in Zweden..</font>
<a href=" members.home.nl/haringen/Volvo_start.htm ">mijn site
Beantwoord door V700 register in topic Relais in de automaat?
<font size="2">Is het niet een relais in de automaat?</font>
kijk ook eens hier.
<a href="index.php?q=node/1453">index.php?q=node/1453</a>
<p />
<font size="2">aliquando et insanire iucundum est..</font>
<font size="2">mijn Volvo is ook toe aan vakantie in Zweden..</font>
<a href=" members.home.nl/haringen/Volvo_start.htm ">mijn site
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 19:42 #1116180
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet starten
Hallo Volvisti
Doen andere stroomverbruikers het nog? Zoals verlichting, radio (elektrische ramen zou ik niet proberen. Voor je het weet gaan ze een stukje open, maar niet meer dicht.)? Op volle sterkte?
Omdat ie met startkabels wel wil starten, denk ik niet dat het aan de bak ligt.
De tik die je gehoord hebt, is waarschijnlijk het naar buiten schuiven van het startrelais. Dat hoort zo. Dat hoor je nu wel omdat de startmotor niet draait en er dus geen andere herrie is.
Groetjes
Mathy
PS als je geen spanningsmeter hebt, kijk dan eens of je een spanningzoeker hebt met een 12 volt aanduiding erop?
Doen andere stroomverbruikers het nog? Zoals verlichting, radio (elektrische ramen zou ik niet proberen. Voor je het weet gaan ze een stukje open, maar niet meer dicht.)? Op volle sterkte?
Omdat ie met startkabels wel wil starten, denk ik niet dat het aan de bak ligt.
De tik die je gehoord hebt, is waarschijnlijk het naar buiten schuiven van het startrelais. Dat hoort zo. Dat hoor je nu wel omdat de startmotor niet draait en er dus geen andere herrie is.
Groetjes
Mathy
PS als je geen spanningsmeter hebt, kijk dan eens of je een spanningzoeker hebt met een 12 volt aanduiding erop?
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 20:20 #1116181
door Hedwig Lambrechts
Al eens geprobeerd met een andere accu?
<p />
Hedwig
Hedwig Lambrechts - 112
780 1988 B280E & 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< />
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic ACCU is kapot!
Al eens geprobeerd met een andere accu?
<p />
Hedwig
Hedwig Lambrechts - 112
780 1988 B280E & 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< />
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 21:56 #1116183
door V700 register
<font size="2">Dank voor jullie reacties. Ik zal de verschillende opties bekijken. Straks ga ik even de accuspanning meten. Het gekke is dat de auto altijd vlot startte, ook wanneer ie 1 of zelfs 2 weken niet gereden had, ook in de wintertijd. Morgenochtend de accu er weer in, als deze tenminste spanning levert.</font>
<font size="2">Ik ben benieuwd, jullie horen van mij.</font>
<font size="2">Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54 </font>
Beantwoord door V700 register in topic Accu.....
<font size="2">Dank voor jullie reacties. Ik zal de verschillende opties bekijken. Straks ga ik even de accuspanning meten. Het gekke is dat de auto altijd vlot startte, ook wanneer ie 1 of zelfs 2 weken niet gereden had, ook in de wintertijd. Morgenochtend de accu er weer in, als deze tenminste spanning levert.</font>
<font size="2">Ik ben benieuwd, jullie horen van mij.</font>
<font size="2">Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54 </font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 22:45 #1116189
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif">Zoals opgemerkt : het kan niet anders dan een kapotte accu.</font>
Een 12 volt accu bestaat uit 6 accucellen van 2 volt. Waarschijnlijk is een van de cellen kapot en is de inwendige weerstand van de accu opgelopen. Dat betekent dat je bij het starten geen 12 volt hebt, maar 5 of 6 volt. (als je dat al haalt).
Dat verklaart wel de klonk van de startmotor, de bendix dus, maar er is niet genoeg stroom om de startmotor rond te laten draaien.
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !
Beantwoord door V700 register in topic Accu kaduuk
<font face="arial,helvetica,sans-serif">Zoals opgemerkt : het kan niet anders dan een kapotte accu.</font>
Een 12 volt accu bestaat uit 6 accucellen van 2 volt. Waarschijnlijk is een van de cellen kapot en is de inwendige weerstand van de accu opgelopen. Dat betekent dat je bij het starten geen 12 volt hebt, maar 5 of 6 volt. (als je dat al haalt).
Dat verklaart wel de klonk van de startmotor, de bendix dus, maar er is niet genoeg stroom om de startmotor rond te laten draaien.
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2005 19:34 #1116231
door V700 register
<p />
Let op meten bij belasting (bij het starten). De accu kan onbelast gewoon 12V geven.
<p />
Let op meten bij belasting (bij het starten). De accu kan onbelast gewoon 12V geven.
<p />
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2005 19:50 #1116234
door V700 register
<font size="2">Heren,</font>
<font size="2">Het euvel was inderdaad een slecht / niet functionerende accu. </font>
<font size="2">Er zit nu een nieuwe in en dat helpt. Sleutel draaien en lopen! </font>
<font size="2">Bedankt voor het meedenken!</font>
<font size="2">groet, Hans van Oostveen Lidnr 54 </font>
Beantwoord door V700 register in topic Accu
<font size="2">Heren,</font>
<font size="2">Het euvel was inderdaad een slecht / niet functionerende accu. </font>
<font size="2">Er zit nu een nieuwe in en dat helpt. Sleutel draaien en lopen! </font>
<font size="2">Bedankt voor het meedenken!</font>
<font size="2">groet, Hans van Oostveen Lidnr 54 </font>
Moderators: Jerry Stam