Huilend geluid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 12:32 #1050288 door V700 register
Huilend geluid is gemaakt door V700 register

Beste allen,
Mijn probleem lijkt op dat van Hein Wolda ('zingend geluid'), is misschien hetzelfde. Mijn 960 limo (dwz wielbasis 15 cm. verlengd, 368.000 km.) maakt soms een hoog, huilend geluid. Het lijkt uit de aandrijflijn te komen. Het kan behoorlijk hard zijn, maar is soms ook zacht. Soms is het er niet, dan weer voortdurend, meestal zo nu en dan. Het houdt het midden tussen een opstartende straalmotor en iemand die heel vals fluit.
Het zit volgens mij niet in de (automatische) bak want als ik het geluid hoor en ik dan terugschakel (van D naar 3) heeft dit geen invloed. Het lastige is dat het ook niet echt snelheidsafhankelijk lijkt te zijn. Tenminste, het lijkt niet zoveel uit te maken of ik 20 of 120 rijd. Maar goed, ik neem aan dat het toch ergens in de cardan of het diff zit.
Als iemand een idee heeft wat dit is hoor ik het graag! En heeft iemand een idee of ik hier nog even mee kan doorrijden?
Bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2005 20:40 #1116352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huilend geluid

Ik heb hetzelfde gehad in mijn 740 uit 1990, 305.000. Het lijkt van achteren te komen, cadan of zo. Schakelen maakt niet uit, in zijn vrij blijft het geluid. Meestal rond 50 km per uur na een vochtige nacht, als je een 10 minuten rijdt. Na een tijd houdt het op. Inmiddels in maanden het geluid niet meer gehoord (afkloppen).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 12:23 #1116550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic velgenherrie?

Bij mij kwam het geluid nadat iemand met mokergeweld een iets vastgeroest wiel van binnenuit met een moker had losgeslagen waardoor de lichtmetalen velg van binnen (andere kant dan de 'mooie' kant) braampjes en deukjes had gekregen. Velg vervangen verhielp 't probleem direct.
Martijn (lidnr 577, 780B280F)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC