Lpi en warme dagen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2005 08:47 #1050283
door V700 register
Ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een 940 est. (B230FK) met Lpi (G3). De turbo (lpt) is met lage snelheden een erg prettig ervaring in vergelijking met de B230FB die ik daarvoor had. Het gaat met accelereren net even vlotter. Alleen met het warme weer merk ik dat de motor wat gaat haperen, inhouden. Ik mis wat vermogen. Iemand een gelijke ervaring?
Twee uitlaatkleppen staan iets te strak, 0,20 en 0,25 speling en die ga ik vanmiddag stellen. Of kan het aan de luchtinlaat liggen die ik erg krap vind op het filterhuis. (klein tuitje, en warme lucht bevat nu eenmaal relatief weinig zuurstof). ?
Graag ervaringen en tips van anderen.
groeten,
Sicco
Lpi en warme dagen is gemaakt door V700 register
Ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een 940 est. (B230FK) met Lpi (G3). De turbo (lpt) is met lage snelheden een erg prettig ervaring in vergelijking met de B230FB die ik daarvoor had. Het gaat met accelereren net even vlotter. Alleen met het warme weer merk ik dat de motor wat gaat haperen, inhouden. Ik mis wat vermogen. Iemand een gelijke ervaring?
Twee uitlaatkleppen staan iets te strak, 0,20 en 0,25 speling en die ga ik vanmiddag stellen. Of kan het aan de luchtinlaat liggen die ik erg krap vind op het filterhuis. (klein tuitje, en warme lucht bevat nu eenmaal relatief weinig zuurstof). ?
Graag ervaringen en tips van anderen.
groeten,
Sicco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2005 09:41 #1115643
door V700 register
Naast de turbo zit er ook een intercooler op (ziet er uit als een extra radiateur) die de gecomprimeerde lucht weer wat afkoelt. Ik kan mij voorstellen dat naarmate het buiten warmer wordt, de lucht wat minder ver wordt teruggekoeld en het motormanagement daarom wat minder brandstof (gas of benzine, maakt niet uit) inspuit. Maar of je dat bij 35 graden al merkt, weet ik eigenlijk niet.
Staat je airco niet aan? Die kan aardig wat vermogen vragen en dat voel je duidelijk.
Rob
Beantwoord door V700 register in topic LPi en warme dagen
Naast de turbo zit er ook een intercooler op (ziet er uit als een extra radiateur) die de gecomprimeerde lucht weer wat afkoelt. Ik kan mij voorstellen dat naarmate het buiten warmer wordt, de lucht wat minder ver wordt teruggekoeld en het motormanagement daarom wat minder brandstof (gas of benzine, maakt niet uit) inspuit. Maar of je dat bij 35 graden al merkt, weet ik eigenlijk niet.
Staat je airco niet aan? Die kan aardig wat vermogen vragen en dat voel je duidelijk.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2005 09:56 #1115644
door V700 register
Hoi Rob,
Ben het met je eens dat ook de intercooler minder presteert bij zulke hoge temperaturen. Airco aan maakt duidelijk verschil, maar als ik die uit zet mis ik toch veel vermogen en begint dan bij intrappen van het gas zelfs wat te stotteren. Nu het weer iets koeler is buiten heb ik weer meer vermogen en plezier van de komfort-turbo.
Meer suggesties welkom.
groet,
Sicco
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Rob, Ben het met je
Hoi Rob,
Ben het met je eens dat ook de intercooler minder presteert bij zulke hoge temperaturen. Airco aan maakt duidelijk verschil, maar als ik die uit zet mis ik toch veel vermogen en begint dan bij intrappen van het gas zelfs wat te stotteren. Nu het weer iets koeler is buiten heb ik weer meer vermogen en plezier van de komfort-turbo.
Meer suggesties welkom.
groet,
Sicco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2005 23:40 #1115749
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het motorgedrag op
Is het motorgedrag op Benzine hetzelfde als op LPG?
even om duidelijk te krijgen of het een brandstofsysteem probleem is of iets anders (vacuum lekjes?)
Een LPG-motor is ook vrij gevoelig voor ontstekingsproblemen dus kijk eens naar de electrodeafstanden van de bougies, zijn de bougiekabels, verdeelkap en rotor nog wel OK?
Ook handig om te weten: is het probleem duidelijker aanwezig met bijna lege LPG-tank en niet aanwezig bij volle LPG-tank? >> mogelijk defecte LPI-tankpomp.
even om duidelijk te krijgen of het een brandstofsysteem probleem is of iets anders (vacuum lekjes?)
Een LPG-motor is ook vrij gevoelig voor ontstekingsproblemen dus kijk eens naar de electrodeafstanden van de bougies, zijn de bougiekabels, verdeelkap en rotor nog wel OK?
Ook handig om te weten: is het probleem duidelijker aanwezig met bijna lege LPG-tank en niet aanwezig bij volle LPG-tank? >> mogelijk defecte LPI-tankpomp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2005 08:40 #1115762
door V700 register
Jan, benzine geeft bij het hele warme weer een iets betere prestatie. Als het de ontsteking zou zijn, waarom dan alleen bij warm weer minder vermogen? Bougies en verdelerkap zitten er 20.000 km in meen ik. Rotor en kabels weet ik niet. Kabels zien er onbeschadigd uit. Tankinhoud gas maakt niet uit. Luchtfilter is schoon.
Sicco
<p />
Beantwoord door V700 register in topic Jan, benzine geeft bij het
Jan, benzine geeft bij het hele warme weer een iets betere prestatie. Als het de ontsteking zou zijn, waarom dan alleen bij warm weer minder vermogen? Bougies en verdelerkap zitten er 20.000 km in meen ik. Rotor en kabels weet ik niet. Kabels zien er onbeschadigd uit. Tankinhoud gas maakt niet uit. Luchtfilter is schoon.
Sicco
<p />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2005 19:10 #1115828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougiekabels testen
Je kunt heel eenvoudig bougiekables testen:
Om het uitgaande draad van je bobine zit een klein zwart draadje gewikkeld, die aan je massa ligt, deze moet doorgeschoten spanning naar de buitenkant van je kabel afleiden. deze draad haal je los van de massa en dan start je de auto, dan pak je om de beurt je bougiekabels beet, en als kan blijven staan en je haar staat niet helemaal rechtop en er komt geen rook uit je oren is de kabel goed...
gr. Frans
Om het uitgaande draad van je bobine zit een klein zwart draadje gewikkeld, die aan je massa ligt, deze moet doorgeschoten spanning naar de buitenkant van je kabel afleiden. deze draad haal je los van de massa en dan start je de auto, dan pak je om de beurt je bougiekabels beet, en als kan blijven staan en je haar staat niet helemaal rechtop en er komt geen rook uit je oren is de kabel goed...
gr. Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





