Help... diesel start niet meer...
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2005 10:00 #1050270
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Help... diesel start niet meer... is gemaakt door Jan Huijsmans
Gisteren een minder geslaagde poging gedaan om een cruisecontrol in te bouwen. De cruisecontrol zit er wel in, maar die wil niet echt. Zal vast wel instel werk zijn, maar dat is niet geheel het probleem.
Bij terugkomst kreeg ik de opmerking van Willem dat de airco lekt. Aangezien die nog ingebouwd moet worden moest het toch iets anders zijn... de dieselpomp was zo lek als een mandje. De diesel werd er redelijk fanatiek uit gewerkt door het asje van de gashandel...
<a href=" jan.huijsmans.nu/gif/Volvo/740-90-2/full...o-740-90-2.07.00.jpg ">
jan.huijsmans.nu/gif/Volvo/740-90-2/volvo-740-90-2.07.00.jpg
">
Aangezien je toch iets moet (hier viel niet mee te rijden, 60 liter gebruiken tussen 2 tankstations is me wat te gortig) hebben we, na inwinnen van advies van een diesel guru die veel met bosch pompen heeft gedaan, een poging gedaan om de deksel van het pomphuis (met dat bewuste asje) te vervangen.
Dit is op zich gelukt, op 1 klein detail na... hij start niet. Gloeibougies zijn vorige week vervangen, maar zelfs aanslaan met een snelstart hulp wil ie niet. Het lijkt er op dat ie geen of te weinig brandstof krijgt. Heeft iemand nog tips? (anders dan afslepen naar een specialist) We hebben nog een kleine hoop dat de wagen vanavond nog gestart kan worden. (dat zou wel zo prettig zijn)
Jan Huijsmans
Bij terugkomst kreeg ik de opmerking van Willem dat de airco lekt. Aangezien die nog ingebouwd moet worden moest het toch iets anders zijn... de dieselpomp was zo lek als een mandje. De diesel werd er redelijk fanatiek uit gewerkt door het asje van de gashandel...
<a href=" jan.huijsmans.nu/gif/Volvo/740-90-2/full...o-740-90-2.07.00.jpg ">
Aangezien je toch iets moet (hier viel niet mee te rijden, 60 liter gebruiken tussen 2 tankstations is me wat te gortig) hebben we, na inwinnen van advies van een diesel guru die veel met bosch pompen heeft gedaan, een poging gedaan om de deksel van het pomphuis (met dat bewuste asje) te vervangen.
Dit is op zich gelukt, op 1 klein detail na... hij start niet. Gloeibougies zijn vorige week vervangen, maar zelfs aanslaan met een snelstart hulp wil ie niet. Het lijkt er op dat ie geen of te weinig brandstof krijgt. Heeft iemand nog tips? (anders dan afslepen naar een specialist) We hebben nog een kleine hoop dat de wagen vanavond nog gestart kan worden. (dat zou wel zo prettig zijn)
Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2005 12:07 #1115602
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ff stiekum smokkelen...
Om 'm bij de recente opmerkingen te krijgen. (is nog een aandachtspuntje geloof ik)
Iemand met een idee? Kan het hebben aangesloten van een cruisecontrol iets anders verstoord hebben?
Oh, ik heb zojuist bevestigd gekregen dat de lekkage tijdens de testrit is opgetreden. Op de heenweg geen dieselspoor, op de terugweg wel. (testrit was ergens heen, keren en terug via zelfde weg)
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'90 745 D24T 402-2 482.590
Iemand met een idee? Kan het hebben aangesloten van een cruisecontrol iets anders verstoord hebben?
Oh, ik heb zojuist bevestigd gekregen dat de lekkage tijdens de testrit is opgetreden. Op de heenweg geen dieselspoor, op de terugweg wel. (testrit was ergens heen, keren en terug via zelfde weg)
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'90 745 D24T 402-2 482.590
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2005 15:45 #1115605
door V700 register
<p />
<p />
<p />
Dat met die lekkage langs de bedieningsas heb ik ook gehad met een VW Golf (jaren 70 model). Altijd opgelost met een revisieset van VW : rubbertje voor de as en rubber voor de deksel van de pomp.
Aan de zijkant van de brandstofpomp zit een 1-adrige elektrische aansluiting. Daar moet spanning op staan als de sleutel op contact staat. Ik neem aan dat jij dit weet, maar het is de brandsstof afsluiter. Misschien een aandachtspunt ?
<p />
<p />
Mark I , Dronten
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few!
Beantwoord door V700 register in topic niet starten
<p />
<p />
<p />
Dat met die lekkage langs de bedieningsas heb ik ook gehad met een VW Golf (jaren 70 model). Altijd opgelost met een revisieset van VW : rubbertje voor de as en rubber voor de deksel van de pomp.
Aan de zijkant van de brandstofpomp zit een 1-adrige elektrische aansluiting. Daar moet spanning op staan als de sleutel op contact staat. Ik neem aan dat jij dit weet, maar het is de brandsstof afsluiter. Misschien een aandachtspunt ?
<p />
<p />
Mark I , Dronten
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2005 16:55 #1115610
door V700 register
Lucht?
Diesel op?
Groeten �»�»t Epe
<p />
Beantwoord door V700 register in topic Lucht?
Diesel op?
Lucht?
Diesel op?
Groeten �»�»t Epe
<p />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
27-06-2005 17:43 #1115614
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bosch
Hallo Jan
Het is van oorsprong een VW motor, dus er zal wel een Boschpomp (type: verdeler(inspuit)pomp of VE) op zitten. Het beste kun je eens op de pomp zelf kijken welk type/merk er op staat. Als de zes leidingen die van de pomp naar de verstuivers gaan op een rijtje zitten, heb je geen VE pomp, zitten ze in een cirkel dan waarschijnlijk wel.
Ik heb hier een boekje (wil ik niet kwijt) origineel van Bosch, krijg je bij de betere technische boekhandel (of op bestelling bij rest). Helaas heb ik nog geen scanner. En morgen heb ik vrij i.v.m. een begrafenis, dus ik kan pas op z'n vroegst woensdag een paar kopietjes maken. Maar daar heb je denk ik niet zo veel aan.
Maar probeer anders de techische dienst van Bosch eens. Als ik het me goed herinner, heet de importeur Willem van Rijn en is het nummer 020-5800911. Of anders het Bosch Car center bij jou in de buurt. Als je gewoon uitlegt wat je probleem is, zullen ze waarschijnlijk bereid zijn je te helpen met wat advies.
Groetjes
Mathy
Het is van oorsprong een VW motor, dus er zal wel een Boschpomp (type: verdeler(inspuit)pomp of VE) op zitten. Het beste kun je eens op de pomp zelf kijken welk type/merk er op staat. Als de zes leidingen die van de pomp naar de verstuivers gaan op een rijtje zitten, heb je geen VE pomp, zitten ze in een cirkel dan waarschijnlijk wel.
Ik heb hier een boekje (wil ik niet kwijt) origineel van Bosch, krijg je bij de betere technische boekhandel (of op bestelling bij rest). Helaas heb ik nog geen scanner. En morgen heb ik vrij i.v.m. een begrafenis, dus ik kan pas op z'n vroegst woensdag een paar kopietjes maken. Maar daar heb je denk ik niet zo veel aan.
Maar probeer anders de techische dienst van Bosch eens. Als ik het me goed herinner, heet de importeur Willem van Rijn en is het nummer 020-5800911. Of anders het Bosch Car center bij jou in de buurt. Als je gewoon uitlegt wat je probleem is, zullen ze waarschijnlijk bereid zijn je te helpen met wat advies.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2005 17:58 #1115615
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Lucht gok ik zo...
Maar het lijkt me wat onwaarschijnlijk, aangezien ik alleen de retour los heb gehad. (of moet ook die ontlucht worden?)
De afsluiter lijkt me wat onwaarschijnlijk, aangezien ik wel iets krijg. Mocht het allemaal niet lukken dan ga ik eerst ff op jacht naar ander vervoer. Een reserve wagen hebben is handig, maar niet als ie net een paar dagen ervoor is uitgeleend en met de ww is terug gekomen.
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'90 745 D24T 402-2 482.590
De afsluiter lijkt me wat onwaarschijnlijk, aangezien ik wel iets krijg. Mocht het allemaal niet lukken dan ga ik eerst ff op jacht naar ander vervoer. Een reserve wagen hebben is handig, maar niet als ie net een paar dagen ervoor is uitgeleend en met de ww is terug gekomen.
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'90 745 D24T 402-2 482.590
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
27-06-2005 18:51 #1115620
door Adrian Maarleveld
Adrian 740 91 D24 480k
Jan, Om de leidingen te ontluchten koppel je er twee los bij de verstuivers en start de motor. Kijk of er inderdaad diesel uitkomt. Zo wordt de pomp wat sneller ontlucht. Op de pomp zit een contact om de motor te laten stoppen.Met ingeschakeld contact moet hier stroom op staan. Je kunt de pomp ook eerst volgooien met diesel door de banjo bout van de retourleiding te verwijderen. De banjobout meteen goed schoon blazen., koper ringen even verhitten in een gasvlam of vervangen door nieuwe anders krijg je daar weer lekkage op
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Lucht in de brandstofleidingen
Adrian 740 91 D24 480k
Jan, Om de leidingen te ontluchten koppel je er twee los bij de verstuivers en start de motor. Kijk of er inderdaad diesel uitkomt. Zo wordt de pomp wat sneller ontlucht. Op de pomp zit een contact om de motor te laten stoppen.Met ingeschakeld contact moet hier stroom op staan. Je kunt de pomp ook eerst volgooien met diesel door de banjo bout van de retourleiding te verwijderen. De banjobout meteen goed schoon blazen., koper ringen even verhitten in een gasvlam of vervangen door nieuwe anders krijg je daar weer lekkage op
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
27-06-2005 20:06 #1115625
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ontluchten
Hallo Jan
Volgens mij is het een Boschpomp en die hoef je niet te ontluchten.
Groetjes
Mathy
Volgens mij is het een Boschpomp en die hoef je niet te ontluchten.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
27-06-2005 20:16 #1115626
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nog een aandachtspuntje
Hallo Jan
Dieselpompen hebben een soort "startpositie". Wat ik daarmee wil zeggen is, dat als je zonder gas te geven start, er meer diesel ingespoten wordt. Het zou kunnen, dat je bij de inbouw van de cruise control de "gashendel" op de pomp al iets te ver gedraaid hebt, waardoor deze beginsituatie niet meer bereikt wordt. Start ie met veel gas wel?
Groetjes
Mathy
Dieselpompen hebben een soort "startpositie". Wat ik daarmee wil zeggen is, dat als je zonder gas te geven start, er meer diesel ingespoten wordt. Het zou kunnen, dat je bij de inbouw van de cruise control de "gashendel" op de pomp al iets te ver gedraaid hebt, waardoor deze beginsituatie niet meer bereikt wordt. Start ie met veel gas wel?
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2005 22:32 #1115630
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Hij doet het weer... ;-)
Yes, we hebben weer een werkende dieselpomp...
<a href=" jan.huijsmans.nu/gif/Volvo/760-87/fullsi...lvo-760-87.01.00.jpg ">
jan.huijsmans.nu/gif/Volvo/760-87/volvo-760-87.01.00.jpg
">
*kuch*
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'87 764 D24Tic 400-1 519.479
'90 745 D24T 402-2 482.590
<a href=" jan.huijsmans.nu/gif/Volvo/760-87/fullsi...lvo-760-87.01.00.jpg ">
*kuch*
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.429
'87 764 D24Tic 400-1 519.479
'90 745 D24T 402-2 482.590
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





