electrisch gevaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2005 15:59 #1050167
door V700 register
electrisch gevaar is gemaakt door V700 register
<font size="2"><font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Help!</font></font>
<font size="2"><font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Mijn nog niet zo lang geleden tweedehands aangeschafte Volvo 740 benzine turbo intercooler uit 1990 heeft in korte tijd (twee maanden) allerlei elektrische problemen: richtingaanwijzerlampjes (binnen en buiten) doen het soms wel en meestal niet (redelijk gevaarlijk wel); linkerachterraam gaat niet meer open en het elektrische schuifdak werkt soms wel en soms niet en als 't ie werkt schuift ie door van open-dicht naar omhoog. </font></font>
<font size="2"><font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? (Behalve hem naar de garage brengen uiteraard) En kan er een samenhang zijn tussen deze problemen of is het toeval?</font></font>
<font size="2"><font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Mijn nog niet zo lang geleden tweedehands aangeschafte Volvo 740 benzine turbo intercooler uit 1990 heeft in korte tijd (twee maanden) allerlei elektrische problemen: richtingaanwijzerlampjes (binnen en buiten) doen het soms wel en meestal niet (redelijk gevaarlijk wel); linkerachterraam gaat niet meer open en het elektrische schuifdak werkt soms wel en soms niet en als 't ie werkt schuift ie door van open-dicht naar omhoog. </font></font>
<font size="2"><font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? (Behalve hem naar de garage brengen uiteraard) En kan er een samenhang zijn tussen deze problemen of is het toeval?</font></font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2005 00:15 #1115326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic electrisch gevaar
Beste mede Turbo-genoot, Ik heb ook sinds kort een 744 Turbo Intercooler en heb gelukkig nog geen last van dit soort problemen, maar ik zag wel dat sommige contacten al aan het corroderen waren dus problemen zijn wel te verwachten. Dus ik zou zeggen loop alles waar storingen in zitten eens na en maak de contacten corrosie vrij (schakelaars, stekker etc). Waarschijnlijk kom je dan weer een stuk verder. Qua knipperlichten, probeer eens een andere knipperlichtautomaat. Succes,
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra, </cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea </cite>
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 16" Hydra, </cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea </cite>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2005 13:29 #1115454
door V700 register
Dank je!
Je zult wel denken: 'wat is dat voor een 'technibeet' maar: hoe kom ik bij die contacten?
Ik ben er inmiddels achter dat een knipperlichtautomaat hetzelfde is als een relais.
Om wat minder 'technibeet' te worden vraag ik mij tevens af of er voor onze auto specifiek een werkplaatshandboek is? Op autovraagbaak.nl hebben ze een vraagbaak voor de 740 maar niet voor onze benzine turbo uitvoering. Of zou ik voor de elektrische installatie met de vraagbaak voor de 740 kunnen volstaan? Dit laatste heeft allicht niet mijn voorkeur....
groet, Maarten
Beantwoord door V700 register in topic electrisch gevaar
Dank je!
Je zult wel denken: 'wat is dat voor een 'technibeet' maar: hoe kom ik bij die contacten?
Ik ben er inmiddels achter dat een knipperlichtautomaat hetzelfde is als een relais.
Om wat minder 'technibeet' te worden vraag ik mij tevens af of er voor onze auto specifiek een werkplaatshandboek is? Op autovraagbaak.nl hebben ze een vraagbaak voor de 740 maar niet voor onze benzine turbo uitvoering. Of zou ik voor de elektrische installatie met de vraagbaak voor de 740 kunnen volstaan? Dit laatste heeft allicht niet mijn voorkeur....
groet, Maarten
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2005 15:38 #1115458
door Willem van Strik (GAST)
<p />
De Haynes manual voor de 760 beschrijft ook de turbo-motor van de 760 en 740. Is in het negels, een een nadeeltje is, dat alleen de amerikaanse versie (dus met katalysator ed) beschreven wordt, maar is verder wel een geweldig handboek. En je kan het gewoon bij de lokale boekhandel bestellen. Veraag even na, welke er voor het bouwjaar 1990 bestaan, ik oordeel op het boek 1982-1988.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 410.410 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil...
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vraagbaak
<p />
De Haynes manual voor de 760 beschrijft ook de turbo-motor van de 760 en 740. Is in het negels, een een nadeeltje is, dat alleen de amerikaanse versie (dus met katalysator ed) beschreven wordt, maar is verder wel een geweldig handboek. En je kan het gewoon bij de lokale boekhandel bestellen. Veraag even na, welke er voor het bouwjaar 1990 bestaan, ik oordeel op het boek 1982-1988.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 410.410 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2005 10:24 #1115546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip
Farmer, er bestaat wel degelijk een samenhang tussen de probleempjes die je beschrijft en dat is inderdad corrosie.
Onze trouwe bakstenen gaan veel langer mee dan vele andere voertuigen en dan krijg je kleine probreempjes die evenwel
vrij simpel op te lossen zijn.
Bij mijn beide Volvo's gebeurde exact het zelfde.
De oplossing is waarschijnlijk: Asbak compleet verwijderen, het vakje met de 12V aansluiting verwijderen, de zekering- en relaishouder
voorzichtig naar je toe halen, de relais er uit trekken, controleren, schoonmaken (schuurpapier 240) en inspuiten met contactspray.
De boel weer terugplaatsen en klaar. succes!
Volvo's roesten ook (maar veel langer!)
Onze trouwe bakstenen gaan veel langer mee dan vele andere voertuigen en dan krijg je kleine probreempjes die evenwel
vrij simpel op te lossen zijn.
Bij mijn beide Volvo's gebeurde exact het zelfde.
De oplossing is waarschijnlijk: Asbak compleet verwijderen, het vakje met de 12V aansluiting verwijderen, de zekering- en relaishouder
voorzichtig naar je toe halen, de relais er uit trekken, controleren, schoonmaken (schuurpapier 240) en inspuiten met contactspray.
De boel weer terugplaatsen en klaar. succes!
Volvo's roesten ook (maar veel langer!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2005 10:50 #1115646
door V700 register
Dank je!
Klinkt logisch allemaal. Ik ga het eens voorzichtig proberen.
groet!
Beantwoord door V700 register in topic tip
Dank je!
Klinkt logisch allemaal. Ik ga het eens voorzichtig proberen.
groet!
Moderators: Jerry Stam