passen steekassen van ABS achteras in niet ABS achteras?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2005 10:20 #1050100
door Mathy van Nisselroy
passen steekassen van ABS achteras in niet ABS achteras? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ik moet mijn differentieel vervangen (is kapot: doet krr, krr, krr) en kan nu een andere goede achteras krijgen met eenzelfde ratio. Echter mijn auto is ABS en de nieuwe achteras niet. Naar ik begrijp zit de ABS ring vast op de as en is dat de reden waarom ABS niet overgezet kan worden. Echter, als ik mijn steekassen in de nieuwe differentiaal kan plaatsen is mijn probleem opgelost, niet? Wie het weet mag het zeggen. Limone
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2005 10:36 #1115061
door V700 register
steekassen wisselen is niet de oplossing.
Bij jou ABS-as zit de sensor op het diffhuisdeksel (tevens singnaalgever voor snelheidsmeter.) en de pulsgevende ring zit in het differentieel. (aan de kooi met de satelietwieltjes)
Zou je alleen steekassen wisselen dan win je niks en werkt je ABS/snelheidsmeter/cruisecontrol nogsteeds niet...
Gwoon even verder zoeken naar de juiste as. Ze zijn er plenty.
Beantwoord door V700 register in topic steekassen wisselen is niet
steekassen wisselen is niet de oplossing.
Bij jou ABS-as zit de sensor op het diffhuisdeksel (tevens singnaalgever voor snelheidsmeter.) en de pulsgevende ring zit in het differentieel. (aan de kooi met de satelietwieltjes)
Zou je alleen steekassen wisselen dan win je niks en werkt je ABS/snelheidsmeter/cruisecontrol nogsteeds niet...
Gwoon even verder zoeken naar de juiste as. Ze zijn er plenty.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2005 13:35 #1115063
door Hein Wolda
<p />
Ik ben ook �©�©n van de gelukkigen die op zoek moet naar een "nieuwe" achteras omdat er op mijn achteras wel heel erg veel speling zit.
Wat doen achterassen op dit moment, ofwel waar moet ik aan denken voor een re�«le prijs?
Ik moet er een hebben voor een '97er 940 LPT automaat (uit mijn hoofd nummer 1041, ratio 3.73)
Ik ben ook �©�©n van de gelukkigen die op zoek moet naar een "nieuwe" achteras omdat er op mijn achteras wel heel erg veel speling zit.
Wat doen achterassen op dit moment, ofwel waar moet ik aan denken voor een re�«le prijs?
Ik moet er een hebben voor een '97er 940 LPT automaat (uit mijn hoofd nummer 1041, ratio 3.73)