Kachelkraan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2005 22:59 #1050097 door V700 register
Kachelkraan is gemaakt door V700 register

Hallo allen ,
Bij mijn zoektocht naar een vacuumslangetje (zie topic hieronder) kwam ik erachter dat mijn kachelkraan enigszins lekt. Is dit een reparatie die enigszins zelf te doen is zonder speciaal gereedschap of meer een klus voor de vakman. Ik kon er in de vraagbaak niets over vinden , misschien heeft een van jullie tips ?
Vr. Gr,
Harry Zaremba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 14:55 #1116484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachelkraan

Om wat voor kachelunit gaat het??
Bij mijn 940 met ECC, kachelkraan in motorruimte, was de vervanging niet zo'n probleem. Het is sowieso verstandig dit type kachelkraan na 8 jaar te vervangen, je kunt bij lekkage ongemerkt een hoop koelvloeistof verliezen, met alle narigheid van dien....
<p />
<p />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 16:25 #1116488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelkraan

Hoi Harry,
Welk type gaat het? Onder je dashboard of in de motorruimte. Ik heb net die inder m'n dashboard vervangen en dat viel erg goed mee:
Slangen aan het schutbord (motorzijde) losgemaakt. Vervolgens de slang aan de kachelkraan onder het dashboard losgemaakt (Let op, hier gaat water uit komen. Probeer dit op te vangen anders wordt het een natte boel.). Kraan ongeveer 45�° rechtsom draaien en je kunt hem er uittrekken. Enige waar ik een beetje heb zitten knoeien was met het bedienings kabeltje. Best kun je eerst de mantel los klikken want dan heb je wat meer speling om de kraan te draaien. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat e.e.a. enige lenigheid en bizare standjes geeft.
BTW, als je er mee bezig bent leg dan de telefoon van de haak want telkens als ik weer zo'n leuke positie had belde er iemand.
Groetjes en succes
Pieter
<p />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 18:51 #1116503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Pieter, Bedankt

Hallo Pieter,
Bedankt voor de tips , toevallig heb ik net gisteren de kraan vervangen , de lekkage viel bij mij mee omdat ik eerst wat koelwater uit het systeem heb laten lopen. Ik vraag me alleen af of ik de nieuwe kraan er wel helemaal goed in heb want er blijft wat speling bij het schutbord. Ook de mantel van de bedieningskabel zit niet helemaal goed want de bedieningsschuif gaat niet helemaal naar links. Klopt het dat de mantel onder het klemmetje moet vallen?
Groet,
Harry
<p />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 21:12 #1116522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelkraan

Hallo LTNS!
Inderdaad zit het kraantje een beetje klungelig vast, maar het is niet anders. De bedoeling (?) hiervan ontgaat mij ook.
De mantel moet onder het klemmetje zitten en dat zo nipt mogelijk op het einde van de mantel.
Groetjes
Pieter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC