Types Volvo 940 estate 1996

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 21:04 #1049984 door V700 register
Types Volvo 940 estate 1996 is gemaakt door V700 register

LS,
Ik heb (na een helehoop ge�«mmer met een wel leuke 480) een 940 gekocht. Eind volgende week kan ik hem ophalen. Nu heb ik een vraag over welk type ik precies gekocht heb. Volgens de verkoper is het een 2 liter turbo uit 1996, uit mijn informatie tot nu toe dacht ik op te kunnen maken dat het dan een 2.3 liter zou moeten zijn. Daarbij moet ik wel opmerken dat deze wagen uit Italie komt (heeft nu nog geen NL kenteken). Weet iemand of in Italie langer 2 liter motoren zijn gebruikt, en zoja wat zijn daar dan de specificaties van, vermogen etc...?
dank, Henri Spijkerboer
<p />

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 21:41 #1114844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chassis nummer

Als je een chassis nummer of VIN code hebt, kun je die hier op de site invoeren en kom je al een heel eind met de info die je wilt weten.
<p />
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 21:56 #1114848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets duidelijker

<p />
Dank.
Juist ja, chassisnummer: YVI945211T1180128, (6272)
Motor type 21 (niet in de lijst)
bouwjaar T (?) Is dat dan 1998?
Henri...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 22:38 #1114849 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Italiaanse belastingsysteem
Hallo volvisti

In Italie hadden ze lang (en misschien hebben ze dat nogwel) een motorrijtuigenbelastingsysteem (onthouden voor Scrabble, zit zelfs een "y" in) waarbij je meer betaalde naar mate je een grotere motor in je auto had. Maserati had ook lang motoren met relatief (voor een sportwagen dan) kleine motorinhoud. Maar daar schroefden ze dan weer wel twee turbo's op, om toch veel vermogen te krijgen.

Het zou dus kunnen zijn dat er om belastingtechnische redenen in Italie andere uitvoeringen verkocht werden. (hmm, waar heb ik dat verhaal eerder gehoord?)

Groetjes

Mathy

PS volgens mij hebben er in ander landen ook 700ers gereden met 900 neus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 01:31 #1114862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic italiaanse 940
voor info over italiaanse 940'ers moet je eens gaan olietappenn bij carlo schmidt in gemert. die is expert op het importeren van italiaanse 940..

het is dus idd zo dat er een 940 uitvoering is met een 2 liter turbo: 155pk, ik weet niet hoeveel Nm.

net als de HPT een motor die z'n maximale vermogen bij een hoger toerental afgeeft (de lpt levert 135 pk bij ergens iets van 3000tpm).

er is vast wel wat info op het forum of elders op het net te vinden over de 2 liter turbo.

veel plezier met je aankoop!

Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [233k op 1/5/05]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 08:22 #1114869 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Italiaan?

21= B204FT
T = modeljaar 1986
Deze motor is gevoerd tot modeljaar 1998
Hedwig :)
= 11�° poging
There is no substitute for driving a 780.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 09:47 #1114875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 liter Turbo

<p />
Ik heb gewoon een 2 liter Turbo, B200FT heet die. Die is van bouwjaar 1992. En het is waar dat er een B204FT/GT is gemaakt voor de Italiaanse markt.
In 1993 is die 200 vervangen door een B230 FT met ook 165 PK en 265 Nm. Waarom dat zo gegaan is, weet ik niet maar die B230 FT is uiteindelijk geleverd als LageDrukTurbo (133 PK en 230Nm) en HogeDrukTurbo.
Naar wij dachten ...
Mark I , Dronten
The needs of the many outvie the needs of the few!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 19:56 #1114909 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Re: Italiaan?

hlambrechts schreef : 21= B204FT

<p />
Sorry typefoutje moet natuurlijk B200FT zijn *bloos*
<p />
Maar is wel degelijk in de 940 serie tot en met modeljaar 1998 geleverd (niet in Nederland).
<p />
Hedwig :)
<p />
There is no substitute for driving a 780.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 21:49 #1114918 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic VADIS info

Henry

De volgende gegevens kan ik boven water halen

Motor : B200FT

Versnellingsbak M90

Bouwjaar 1996


Willem V.
__________________________________________________________

It's a good life with a Volvo loving wife

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2005 22:44 #1115851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Types Volvo 940 estate 1996

Henri Spijkerboer schreef : LS,
Ik heb (na een helehoop ge�«mmer met een wel leuke 480) een 940 gekocht. Eind volgende week kan ik hem ophalen. Nu heb ik een vraag over welk type ik precies gekocht heb. Volgens de verkoper is het een 2 liter turbo uit 1996, uit mijn informatie tot nu toe dacht ik op te kunnen maken dat het dan een 2.3 liter zou moeten zijn. Daarbij moet ik wel opmerken dat deze wagen uit Italie komt (heeft nu nog geen NL kenteken). Weet iemand of in Italie langer 2 liter motoren zijn gebruikt, en zoja wat zijn daar dan de specificaties van, vermogen etc...?
dank, Henri Spijkerboer

<p />
Nee in Italie hebben ze ivm verzekering meestal 2 ltr mototren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD