Airco valt uit

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2005 22:12 #1049961 door Eric Bakker (GAST)
Airco valt uit is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
De airco (ECC) uit mijn 940 (BJ1995) heeft sinds een behoorlijke tijd een vreemd trekje. Nu heb ik hem laten vullen maar helaas. Wat gaat er mis ?: bij toenemend toerental gaat de airco/kachel ventilator langzamer draaien. Ga ik van het gas af dan begint de de ventilator harder te draaien. kortom als ik op vakantie ben en de auto moet er een beetje aan trekken stik ik van de hitte. Alleen als ik de berg af ga of voor een rood stoplicht sta krijg ik verkoeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2005 22:42 #1114725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermogen gaat naar het rijden
Je Airco wordt idd uitgeschakeld als er vermogen geleverd moet worden op de weg.
dat gaat voor.

135 pk is dan waarschijnlijk gewoon te weinig om het fatsoenlijk de ECC te laten werken.
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt iig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 16:00 #1114905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco

<p />
<p />
Nu ik erover nadenk : paar jaar terug op de Periferique enorme file met een B6304F. ECC op 25 graden, koelventilator over de zeik en trok de auto gewoon naar voren, en asfalt van 45 kleinnulletjeC. Op het moment dat er weer een beetje gereden werd, zakte meteen de ingeblazen temperatuur.
Waarschijnlijk toch een verband tussen motortemperatuur en inblaastemperatuur van ECC.
<p />
<p />
Mark I , Dronten
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few!

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2005 17:35 #1114906 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Een lek balgje
Hallo Karel, Het fenomeen dat jij beschrijft kan ook worden veroorzaakt door een lek in de vacuum gestuurde ECC. Wat er gebeurt bij redelijk gas geven is dat de onderdruk, gegenereerd door het motorblok, veranderd (weg valt). Normalerwijze is dit geen probleem en kan de ECC deze veranderende druk buitensluiten. Is er echter ergens in het systeem van onderdrukleidingen, klepjes en balgjes waar alles mee wordt aangestuurd een lekkage dan wordt de stand van bijvoorbeeld een luchtklep of de kachelkraan tijdelijk verandert. Met als gevolg dat je tijdelijk warme lucht voelt stromen. Als de onderdruk weer is hersteld komen de zaken weer in hun eigenlijke positie en stroomt er weer gekoelde lucht door je roosters. Bij SwedishBricks staat dit probleem ook beschreven inclusief de mogelijke veroorzaker en een oplossing. <a href=" www.swedishbricks.net/700900FAQ/HeatingA...ater_Vacuum_Controls "> www.swedishbricks.net/700900FAQ/HeatingA...ater_Vacuum_Controls Gr Marco

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC