koudestart (temperatuur) sensor slecht starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2005 20:19 #1049944
door V700 register
koudestart (temperatuur) sensor slecht starten is gemaakt door V700 register
sleutelaars,
Sinds kort heb ik een 940 gle(1993)gekocht meteen fb motor (ongeveer 400 K gelopen maar heeft een koprevisie gehad). De motor start verschrikkelijk slecht als hij koud is. Als hij een keer loopt en je start daarna weer gaat het prima. De auto rijdt op gas maar start op benzine en schakelt vervolgens over. Verder loopt hij wat hoog stationair maar het gaat mij nu om het starten.
Ik dacht wellicht aan de koudestart sensor die wellicht stuk is maar waar zit dat ding? hoe ziet het eruit en is dat een mogelijkheid of zijn er meer voor de hand liggende opties.
Ik hoop op reactie!
Groeten Pepijn
Sinds kort heb ik een 940 gle(1993)gekocht meteen fb motor (ongeveer 400 K gelopen maar heeft een koprevisie gehad). De motor start verschrikkelijk slecht als hij koud is. Als hij een keer loopt en je start daarna weer gaat het prima. De auto rijdt op gas maar start op benzine en schakelt vervolgens over. Verder loopt hij wat hoog stationair maar het gaat mij nu om het starten.
Ik dacht wellicht aan de koudestart sensor die wellicht stuk is maar waar zit dat ding? hoe ziet het eruit en is dat een mogelijkheid of zijn er meer voor de hand liggende opties.
Ik hoop op reactie!
Groeten Pepijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2005 21:57 #1114573
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic slecht starten
Hallo Pepijn,
De wagen start op benzine, schakelt daarna over op gas.
De meest simpele optie is dan dat je vrijwel geen benzine meer hebt, een heel veel voorkomende andere is, dat een van de twee brandstofpompen niet meedoet.
Als je de wagen op benzine zet, wordt het dan beter of slechter? Heb je al foutcodes uitgelezen? Zo ja, wat geeft hij daarbij?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait
De wagen start op benzine, schakelt daarna over op gas.
De meest simpele optie is dan dat je vrijwel geen benzine meer hebt, een heel veel voorkomende andere is, dat een van de twee brandstofpompen niet meedoet.
Als je de wagen op benzine zet, wordt het dan beter of slechter? Heb je al foutcodes uitgelezen? Zo ja, wat geeft hij daarbij?
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2005 12:02 #1114650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem dank je voor je sugges
Willem dank je voor je suggestie! Geen foutcodes maar inderdaad te weinig benzine. even getankt en vanmorgen gestart en vroem lopen.
Dat was dus het euvel!
Zo blijkt het nut toch weer van het forum!
Dat was dus het euvel!
Zo blijkt het nut toch weer van het forum!
Moderators: Jerry Stam