Wisselend stationair toerental 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2005 23:06 #1049836
door V700 register
Wisselend stationair toerental 960 is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 960 3.0 uit 91 heeft af en toe last van een sterk wisselend stationair toerental. Het toerental gaat dan snel tussen de 500 en 1000 rpm op en neer. Dit komt meestal voor vlak nadat ik stil sta voor het stoplicht. Ik heb de sis-klep schoongemaakt, dit lijkt wel iets te helpen, maar af en toe komt het nog steeds voor.
Als de motor koud is houdt hij ook wat in, het kan zijn dat dit er mee te maken heeft.
Iemand eenig idee wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt vincent
Als de motor koud is houdt hij ook wat in, het kan zijn dat dit er mee te maken heeft.
Iemand eenig idee wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt vincent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2005 11:22 #1114060
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Valse lucht c.q. vervuilt gasklephuis
Hallo Vincent,
De beschreven symptomen doen erg denken aan valse lucht. Mogelijk een scheurtje in de aanzuigbuis na de luchtmassameter. Dan wel een lekke pakking van het gasklephuis of het inlaat spruitstuk. Een vervuilt gasklephuis wil ook wel dergelijke gedragingen veroorzaken. Ik zou zeggen: in eerste instantie aanzuigbuis controleren, hierna behuizing van de glasklep demonteren en schoonmaken (altijd nuttig) en met een nieuwe pakking monteren. Kleine ingreep voor ook relatief weinig geld. Valse lucht wordt vaak opgespoord m.b.v. het gericht spuiten van bijvoorbeeld wat smeermiddel of reinigingsmiddel rond de vermoedelijke lekkage plekken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Gr Marco
De beschreven symptomen doen erg denken aan valse lucht. Mogelijk een scheurtje in de aanzuigbuis na de luchtmassameter. Dan wel een lekke pakking van het gasklephuis of het inlaat spruitstuk. Een vervuilt gasklephuis wil ook wel dergelijke gedragingen veroorzaken. Ik zou zeggen: in eerste instantie aanzuigbuis controleren, hierna behuizing van de glasklep demonteren en schoonmaken (altijd nuttig) en met een nieuwe pakking monteren. Kleine ingreep voor ook relatief weinig geld. Valse lucht wordt vaak opgespoord m.b.v. het gericht spuiten van bijvoorbeeld wat smeermiddel of reinigingsmiddel rond de vermoedelijke lekkage plekken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Gr Marco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2005 17:00 #1114069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis schoongemaakt
Ik heb vandaag het gasklep huis schoongemaakt en een nieuwe pakking gemonteerd. Het lijkt of dit geholpen heeft. De gasklep was ook sterk vervuild er zat echt een dikke laag prut op.
Scheurtjes of beschadigingen in de aanzuigbuis kon ik niet ontdekken.
Tevens heb ik alle vacuum slangetjes gecontroleerd, die waren hier en daar wat broos, deze ga ik dus ook vervangen (dealer had ze niet op voorraad).
Marco, bedankt voor je reactie.
Gr Vincent
Scheurtjes of beschadigingen in de aanzuigbuis kon ik niet ontdekken.
Tevens heb ik alle vacuum slangetjes gecontroleerd, die waren hier en daar wat broos, deze ga ik dus ook vervangen (dealer had ze niet op voorraad).
Marco, bedankt voor je reactie.
Gr Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2005 11:23 #1114122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis
Misschien een vreemde vraag maar is het gasklephuis dat gedeelte waar de slang van het luchtfilter aan zit?
24-05-2005 11:37 #1114125
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic En inlaatspruitstuk
Dat is de juiste kant, daartussen zit het gasklephuis. Daar zit de gasrol ok aan vast. (en daar zit weer een gaskabel aan).
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam