electrisch schuifdak alleen nog in ventilatiestand

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2005 21:47 #1049814 door V700 register
Mijn electrische schuifdak gaat alleen nog maar open in de ventilatiestand. Gewoon open als schuifdak is er niet meer bij. Wat kan ik daar nou weer aan doen? Wie het weet mag het zeggen.
Bij voorbaat dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2005 12:08 #1113904 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Schuifdak
Er is een behoorlijk aantal mogelijkheden. Je schuifdak wordt bediend met kabeltjes, die kunnen kapot zijn, of het tandwiel dat ze draait is gaar. Je kunt ook een probleem met de motor of de schakelaar hebben.
Andere mogelijkheid is dat de plasticjes die je kantelstand bedienen, gebroken zijn en de boel vastklemmen (dat kan je van binnenuit in kantelstand wel zien, zitten ongeveer halverwege de zijkant van het kanteldak). Laatste mogelijkheid is, dat het vet waarmee het gesmeerd is niet meer zacht is. Een beetje WD40 zou het dan weer een tijdje aan het schuiven moeten krijgen.
Als je beschrijft wat de symptomen zijn, en of het plotseling of langzamerhand is gebeurd, weten we misschien wel meer.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2005 16:23 #1113912 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic John Dutman 745 Turbo Interco
John Dutman 745 Turbo Intercooler lidnr.162
Bij mij waren het de metalen rails/geleiders. Daar was er een van gebroken. Vervang ze wel allebei, anders heb je in een paar weken/maanden weer hetzelfde.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2005 17:13 #1113918 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dakraam
Hallo Volvisti

Een tijdje geleden stond hier op het forum ergens een verhaal over hoe je een elektrisch schuifdak met de hand kon open krijgen. Ik kan me niet meer herinneren waar, misschien zelfs nog op het oude forum. Dat zou je eens kunnen proberen. Als het dan NIET lukt, ligt het niet aan het elektrische gedeelte.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC