koppakking lek ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms tikt er ook een klep na het starten en wegrijden. Na een paar km rijden verdwijnt dit geluid weer. Is er verband met de koppakking ?
groet, Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat voor het bekijken van een lekke koppakking het het makkelijkste is om naar de APK man te gaan...die heeft een apparaat die hij normaal gebuikt om je CO meting te doen...hij kan die sensor in je koelvloeistof tankje hangen en dan aan de hand van de hoeveelheid onverbrandde benzine die in de lucht daar hangt kijken of je pakking lek is...(duurt een halve minuut ofzo) wil ie vast wel gratiz doen...
ennuh jah als de vloeistof door je motor verdwijnt...dan zou je geloof ik ook een wit rookgordijn achter je moeten hebben(en zeker met 2 liter op 300 km)...en dan begint ie juist slechter te lopen als hij warmer wordt...voor zover ik het meegemaakt heb...
En voor het op drie poten lopen...als je geen lekke koppakking hebt...weet ik het eigenlijks niet
maar ik zou de ontsteking nalopen...bougies, kabels, kijken naar oxidatie tussen bougies en kabels,verdeler etc...veel succes ermee!
Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koppakking lek.
Maar is jou bekleding niet nat?
Misschien is er een slang/kachelkraan lek.
Suc(V)6
Groeten uut Epe
De Dalhaussertjes.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Verdween er dan ook koelvloeistof langs de bougies?!?
<p />
Hedwig
Hedwig Lambrechts - 112
780 1988 B280E & 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< />
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag : als ik mijn B23FT blok op contact zet, moet ik dan in het injectiesysteem iets horen of moet het juist muisstil zijn ?
Groet,
Roger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Peter,
Zeker weten dat het water niet bij je kachelkraan of de slangetjes erachter (warmtewisselaar?) verloren gaat? Je schrijft dat het verlies momenteel binnen de perken blijft. Dit doet me denken aan mijn (Volvo's) kachelkraan die alleen lekte als ik gebruik maakte van de verwarming: gesloten lekte die niet en open liep er een mooi fijn straaltje uit.
Groetjes
Pieter
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
<p />pgholtrust schreef : Nee, er is nog steeds koelvloeistof verlies, maar dit verlies is op dit moment minimaal. Ik kan ook niet ontdekken waarheen en hoe. Ik denk overigens wel dat er interne lekkage's zijn, maar dan moet de kop uit elkaar, deze bestaat uit drie delen heb ik begrepen (B234F), want er staat ook regelmatig olie bovenop de bougie's. Ik ga dit later nog wel eens aanpakken, tesamen met een nieuwe distributie. Voorlopig loopt het blok als een tierelier en hou ik olie- en koelvloeistof niveau's nauwlettend in de gaten.
Onze 945 GLE 16 V had ook last van olie bij de bougies, maar dit bleek achteraf te liggen aan de lekke kleppendekselpakking. Kosten minimaal en in 10 minuten gepiept.
<p />
Willem V.