Telefoon carkit Volvo 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2005 18:09 #1049791
door V700 register
Telefoon carkit Volvo 940 is gemaakt door V700 register
In mijn pas aangeschafte Volvo 940 2.3 I.C. uit 1997 zit een door Volvo ingebouwde Nokia carkit. Onder de bestuurders stoel zit een kasje met de nodige draden en uit de bestuurders stoel komt een zwanenhals microfoon. Voor de telefoonhouder is echter geen telefoon meer te krijgen. Dus mijn vraag, weet iemand of met behoud van kasje en microfoon er een andere houder te monteren is. Bij Nokia stonden ze me aan te kijken of ik ze gevraagd had een megafoon door middel van de sigarettenaansteker op mijn boxen te laten inbouwen.
met vriendelijke groet
met vriendelijke groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2005 19:18 #1113759
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carkit
hamvraag is natuurlijk voor welk model nokia telefoon die carkit is gebouwd; ofwel: welk typenummer carkit is het.
wat je natuurlijk kan doen is kijken of je ergens dat oude modeltelefoon nog kan krijgen. zoja, neem dan een tweede simkaart (kun je vaak gratis of voor weinig van je provider krijgen) en die telefoon alleen in je auto gebruiken als handsfree telefoon.
anders moet er via nokia een nieuwe carkit in. niet moeilijk: alleen de kast en de houder van de telefoon moeten vernieuwd worden (wel de duurste onderdelen natuurlijk). de microfoon en de luidspreker kunnen gewoon blijven zitten.
wel luxe hoor, de microfoon aan je stoel... staat mooi.
je had overigens ook nog een optie van de speaker(s) in de hoofdsteun!
Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [230k op 1/4/05]
wat je natuurlijk kan doen is kijken of je ergens dat oude modeltelefoon nog kan krijgen. zoja, neem dan een tweede simkaart (kun je vaak gratis of voor weinig van je provider krijgen) en die telefoon alleen in je auto gebruiken als handsfree telefoon.
anders moet er via nokia een nieuwe carkit in. niet moeilijk: alleen de kast en de houder van de telefoon moeten vernieuwd worden (wel de duurste onderdelen natuurlijk). de microfoon en de luidspreker kunnen gewoon blijven zitten.
wel luxe hoor, de microfoon aan je stoel... staat mooi.
je had overigens ook nog een optie van de speaker(s) in de hoofdsteun!
Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [230k op 1/4/05]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2005 19:45 #1113765
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carkit Volvo
Dat is grappig dat je erover begint. Ik zag net dat er een soort perforatie zit in mijn hoofdsteun en vroeg me af waar dat nou weer voor kon zijn. Ook weer opgelost. Reuze handig dit forum. Met dank en groet.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2005 19:59 #1113766
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Andere Nokia ?
De meeste 940's die ik heb gezien met een carkit is het de CARK-91. Deze maakt gebruik van de eenheid HFU-2, meestal gebruikt in combinatie met de Nokia 6310i.
Willem V.
It's a good life with a Volvo loving wife
20-05-2005 10:42 #1113949
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Cark-91
Voor deze carkit kan je de volgende modellen gebruiken:
- 5110
- 6110, 6210, 6310(i)
- 7110
Het vervangen van de houder is helaas niet mogelijk met dezelfde basis unit.
Wil je dit 'gedonder' niet meer hebben zal je naar een bluetooth carkit over moeten die voor alle toestellen geschikt is. (Ja, er zijn er ook voor een beperkt aantal modellen, meestal van dezelfde leverancier)
Werkt goed, al ben je wel afhankelijk van de ingebouwde antenne (iets met een of andere kooi van faradinges
) en zal je toch echt thuis moeten opladen of een autolader erbij moeten nemen.
Kleine aanvullende tip, als het geluid over de speakers gaat nu, zo houden. (heb ik nu ook en de carkit echo't niet meer)
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.428
'88 745 D24 189-2 455.123
'90 745 D24T 402-2 476.496
- 5110
- 6110, 6210, 6310(i)
- 7110
Het vervangen van de houder is helaas niet mogelijk met dezelfde basis unit.
Wil je dit 'gedonder' niet meer hebben zal je naar een bluetooth carkit over moeten die voor alle toestellen geschikt is. (Ja, er zijn er ook voor een beperkt aantal modellen, meestal van dezelfde leverancier)
Werkt goed, al ben je wel afhankelijk van de ingebouwde antenne (iets met een of andere kooi van faradinges
Kleine aanvullende tip, als het geluid over de speakers gaat nu, zo houden. (heb ik nu ook en de carkit echo't niet meer)
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.428
'88 745 D24 189-2 455.123
'90 745 D24T 402-2 476.496
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2005 14:35 #1113958
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Carkit
Hallo luitjes
Faraday heette die goeie man. En stalen/metalen kooi (hoeft niet helemaal dicht te zijn, er mogen mazen in zitten. Hoe groot die mogen zijn weet ik niet.) houdt elektro-magnetische straling tegen, dus ook die van radio en telefoon. Daarom hoor je in de meeste tunnels ook geen zenders meer.
Ik heb zelf een Nokia 6600 waarvoor ik nog een carkit zoek. Maar de 6600 heeft geen communicatiepoort die gewoon met een stekkertje werkt. Dus moet het Bluetooth worden. En natuurlijk heb je dan de keus tussen universele houder plus oplaadkabel voor de sigarettenaansteker of zo'n houder die je in zijn geheel in de sigarettenaansteker steekt.
Groetjes
Mathy
Faraday heette die goeie man. En stalen/metalen kooi (hoeft niet helemaal dicht te zijn, er mogen mazen in zitten. Hoe groot die mogen zijn weet ik niet.) houdt elektro-magnetische straling tegen, dus ook die van radio en telefoon. Daarom hoor je in de meeste tunnels ook geen zenders meer.
Ik heb zelf een Nokia 6600 waarvoor ik nog een carkit zoek. Maar de 6600 heeft geen communicatiepoort die gewoon met een stekkertje werkt. Dus moet het Bluetooth worden. En natuurlijk heb je dan de keus tussen universele houder plus oplaadkabel voor de sigarettenaansteker of zo'n houder die je in zijn geheel in de sigarettenaansteker steekt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2005 00:07 #1113970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sigaretten aansteker
@ Mathy,
Misschien een idee om een verborgen aansluitpunt te maken in het middenconsole en daarop de sigaretten plug te steken. Is wel alles mooi uit het zicht.
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-
Misschien een idee om een verborgen aansluitpunt te maken in het middenconsole en daarop de sigaretten plug te steken. Is wel alles mooi uit het zicht.
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2005 01:03 #1113972
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sigarettenaansteker
Hallo Henk, Volvisti
Ik heb er al aan gedacht zo'n "plug de hele zooi maar in de sigarettenaansteker" carkit te kopen en dan de houder er vanaf te schroeven. De houder zou ik dan vervolgens op de een of andere nette manier weer met de auto kunnen verbinden. Maar goed, dat zou dan wel aan een aantal "randvoorwaarden" moeten voldoen:
Even nog voor de duidelijkheid: bij bovenstaand verhaal gaat het mij dus ALLEEN om het vasthouden en het kunnen opladen van de telefoon. Gebruik maken van de geluidsuitgang (waar je normaal een "headset met kabeltje" op aansluit) is een optie. Waarschijnlijk heb ik in dit verhaal ook nog een carkit nodig. De CW-7K (of was het de CK-7W) zou dan het meest voor de hand liggen.
Groetjes
Mathy
Ik heb er al aan gedacht zo'n "plug de hele zooi maar in de sigarettenaansteker" carkit te kopen en dan de houder er vanaf te schroeven. De houder zou ik dan vervolgens op de een of andere nette manier weer met de auto kunnen verbinden. Maar goed, dat zou dan wel aan een aantal "randvoorwaarden" moeten voldoen:
- Er moet een Nokia 6600 in de houder passen
- Houder en sigarettenaansteker-stecker moeten (zonder geweld) van elkaar te scheiden zijn.
- Die houder moet op een nette manier in de auto te bevestigen zijn
- Eventuele electronica die in de sigarettenaansteker-stekker zit, moeten weggewerkt kunnen worden in de houder. Zonder storing te veroorzaken.
Even nog voor de duidelijkheid: bij bovenstaand verhaal gaat het mij dus ALLEEN om het vasthouden en het kunnen opladen van de telefoon. Gebruik maken van de geluidsuitgang (waar je normaal een "headset met kabeltje" op aansluit) is een optie. Waarschijnlijk heb ik in dit verhaal ook nog een carkit nodig. De CW-7K (of was het de CK-7W) zou dan het meest voor de hand liggen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2005 10:25 #1113980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sigarettenaansteker
Vindt u het goed als ik even iemand terecht wijs ?
In onze Volvo's zit geen sigarettenaansteker. Kijk maar in het instructieboekje.
Het is een SIGAREN-aansteker.
Mark I
In onze Volvo's zit geen sigarettenaansteker. Kijk maar in het instructieboekje.
Het is een SIGAREN-aansteker.
Mark I
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2005 11:55 #1113983
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Carkit
Mathy,
Veel van deze informatie is op eenvoudige wijze terug te zoeken op de site van Nokia. Het is de CK-7W en zou wellicht gecombineerd kunnen worden met de houder MBC-19.
Wilem V.