Koude motor loopt niet op gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2005 22:02 #1049774
door V700 register
Koude motor loopt niet op gas is gemaakt door V700 register
Als de motor koud is loopt/start hij niet op gas. Ook niet een heel klein beetje stotteren. Als de motor na een paar km warm is schakelt hij vlekkeloos over. De warme motor start ook prima op gas. Het lijkt bijna alsof er een warmte sensor op de gasklep zit.
Iemand een idee?
vr.gr
Rob Hoekstra
940 uit 1994
Iemand een idee?
vr.gr
Rob Hoekstra
940 uit 1994
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2005 23:22 #1113718
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Start op gas ?
Mijn G3 start altijd op benzine en loopt ook een paar km zo (vereiste van G3) Zo wordt de motor ook lekker gesmeerd al ie koud is en het schijnt beter te zijn voor het milieu als de motor warm(er) is als ie op gas overschakelt/loopt.
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 22:17 #1113814
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenlijk was m'n vorige beri
Eigenlijk was m'n vorige bericht niet helemaal correct. in de "gas-stand"start de motor op benzine maar na een paar seconde schakeld die vanzelf op gas over. Dit werkt altijd vlekkeloos.
Als hij nu in de gas-stand gestart wordt slaat de motor wel aan omdat het echte starten op benzine gebeurt maar zodra de auto dan na die paar sec op gas overschakeld valt de motor acuut stil.
De huidige "oplossing" is de motor in de benzine-stand starten en na een paar km op gas overschakelen. Dit is echter meer het vermijden van het probleem dan het oplossen.
Als hij nu in de gas-stand gestart wordt slaat de motor wel aan omdat het echte starten op benzine gebeurt maar zodra de auto dan na die paar sec op gas overschakeld valt de motor acuut stil.
De huidige "oplossing" is de motor in de benzine-stand starten en na een paar km op gas overschakelen. Dit is echter meer het vermijden van het probleem dan het oplossen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2005 11:09 #1113829
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic gas met koude motor
Je schrijft niet wat je al gecontroleerd hebt, en wat voor gasinstallatie je hebt.
Ik doe even een gokje: verdamper-installatie.
De verdamper gebruikt koelvloeistof om het LPG te vredampen, en met koude motor gaat dat nog niet goed. Punt 1: staat je koelvloeistofniveau hoog genoeg? Punt 2: is je waterpomp nog in orde?
Ook een verdamper kan aan vervanging toe zijn (maar dat merk je meestal ook door inhouden bij volgas), of schoongemaakt moeten worden (procedure staat ergens op het forum wel).
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait
Ik doe even een gokje: verdamper-installatie.
De verdamper gebruikt koelvloeistof om het LPG te vredampen, en met koude motor gaat dat nog niet goed. Punt 1: staat je koelvloeistofniveau hoog genoeg? Punt 2: is je waterpomp nog in orde?
Ook een verdamper kan aan vervanging toe zijn (maar dat merk je meestal ook door inhouden bij volgas), of schoongemaakt moeten worden (procedure staat ergens op het forum wel).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2005 21:33 #1113864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha Willem,
Hoe maak je de ve
Ha Willem,
Hoe maak je de verdamper schoon? Ik heb wel eens over het aftappen van sludge gehoord, maar heb dat nooit geprobeerd. Ik kan me niet herinneren dat dat onderwerp op het forum staat, weet jij het te vinden?
Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54
Hoe maak je de verdamper schoon? Ik heb wel eens over het aftappen van sludge gehoord, maar heb dat nooit geprobeerd. Ik kan me niet herinneren dat dat onderwerp op het forum staat, weet jij het te vinden?
Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2005 10:50 #1113895
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Verdamper schoonmaken
Hallo Hans,
Als ik me niet heel erg vergis, is in de nadagen van het oude forum wel een verhaal hierover geweest. Ik heb even niet de tijd om het voor je op te zoeken, anders kunnen we op de PKKK wel even samen kijken (ik heb het ook nog nooit gedaan). Ik doel inderdaad op het aftappen van sludge.
Als ik me niet heel erg vergis, is in de nadagen van het oude forum wel een verhaal hierover geweest. Ik heb even niet de tijd om het voor je op te zoeken, anders kunnen we op de PKKK wel even samen kijken (ik heb het ook nog nooit gedaan). Ik doel inderdaad op het aftappen van sludge.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2005 19:54 #1114464
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een update.
Ik heb met
Even een update.
Ik heb met Vialle maker van het gas systeem gebeld en het volgende lijkt aan de hand. Het kan zijn dat de gasklep(pen) niet helemaal goed meer is waardoor die vast zit als het koud is. Als die warm wordt springt die vanzelf los.
Word vervolgd
Robh
Ik heb met Vialle maker van het gas systeem gebeld en het volgende lijkt aan de hand. Het kan zijn dat de gasklep(pen) niet helemaal goed meer is waardoor die vast zit als het koud is. Als die warm wordt springt die vanzelf los.
Word vervolgd
Robh
Moderators: Jerry Stam