Versterkingsset
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2005 18:33 #1049768
door Mathy van Nisselroy
Versterkingsset is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Op www.alter-schwede.de biedt iemand een versterkingsset aan om de maximale treklast van een 700/900 te verhogen naar 1,9 ton (plus oliekoeler). Zou zelfs een originele set zijn van Volvo. Zijn die hier ook bekend?
Ik heb er zelf niks aan, want helaas hadden ze de gratis E al afgeschaft, toen ik mijn rijbewijs (
gehaald heb.
Groetjes
Mathy
PS ik heb al om foto's gevraagd, of ie zoveel moeite wil doen is natuurlijk maar de vraag.
Op www.alter-schwede.de biedt iemand een versterkingsset aan om de maximale treklast van een 700/900 te verhogen naar 1,9 ton (plus oliekoeler). Zou zelfs een originele set zijn van Volvo. Zijn die hier ook bekend?
Ik heb er zelf niks aan, want helaas hadden ze de gratis E al afgeschaft, toen ik mijn rijbewijs (
Groetjes
Mathy
PS ik heb al om foto's gevraagd, of ie zoveel moeite wil doen is natuurlijk maar de vraag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2005 19:55 #1113696
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1.6 ton
Tja, volgens kentekenbewijs mag mijn dame 1.6 ton trekken. Lijkt met toch meer dan genoeg want ik het ook geen 'gratis' E gekregen (ga dat nog wel halen na 1 a 2 lessen denk ik). En die 300 kg extra..... nee voor mij hoeft dat niet.
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-
Grtzz.. Henk.
-945-G3-FB230FK-02/1996-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2005 20:40 #1113699
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Volgens kenteken
Hallo Henk, Volvisti
Er zouden papieren bijzitten zodat ie in Duitsland na het aanbrengen van deze versteviging 1,9 ton mocht trekken. En in Duitsland mag je alleen op je auto hebben wat goedgekeurd is en in de papieren staat. Even snel een ander setje velgen kopen is er al niet bij dacht ik.
Je zou dus zeggen, dat als het in Duitsland mag, de Nederlandse wet er geen problemen mij zou kunnen hebben. Maar ja, 't is wel de Nederlandse wet.
Groetjes
Mathy
PS misschien handig om een sloop 700/900 op te kunnen halen. Als je E achter B hebt.
Er zouden papieren bijzitten zodat ie in Duitsland na het aanbrengen van deze versteviging 1,9 ton mocht trekken. En in Duitsland mag je alleen op je auto hebben wat goedgekeurd is en in de papieren staat. Even snel een ander setje velgen kopen is er al niet bij dacht ik.
Je zou dus zeggen, dat als het in Duitsland mag, de Nederlandse wet er geen problemen mij zou kunnen hebben. Maar ja, 't is wel de Nederlandse wet.
Groetjes
Mathy
PS misschien handig om een sloop 700/900 op te kunnen halen. Als je E achter B hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2005 18:00 #1113806
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanhangerlast
Bij mij staat op het kentekenbewijs dat er 1800 kg getrokken mag worden. Ik heb indertijd ook de D-waarde van de trekhaak omgerekend en ik meen dat dat ook zo'n 2000 kg was. Dus een versterkingsset? Ik weet het niet, in ieder geval niet voor mijn 940 uit '98. Er wordt soms ook wel over 1600 kg gesproken, maar dat zal wel te maken hebben met die nieuwe richtlijn dat je 5x vanuit stilstand moet kunnen optrekken op een 12% helling.
Overigens ben ik dit weekend weer onder de indruk geraakt van het gemak waarmee zo'n LPT een zware aanhanger trekt. Had een tandemasser gehuurd en er zand op geladen. Ik dacht dat alles wel meeviel, maar toen ik later eens ging narekenen kwam ik op bijna 2.8 ton aanhangerlast. Wel binnen de stad gebleven, dus max. 60 of zo, maar sneller zou wat motorvermogen betreft geen probleem zijn geweest.
Overigens ben ik dit weekend weer onder de indruk geraakt van het gemak waarmee zo'n LPT een zware aanhanger trekt. Had een tandemasser gehuurd en er zand op geladen. Ik dacht dat alles wel meeviel, maar toen ik later eens ging narekenen kwam ik op bijna 2.8 ton aanhangerlast. Wel binnen de stad gebleven, dus max. 60 of zo, maar sneller zou wat motorvermogen betreft geen probleem zijn geweest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2005 21:33 #1113925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versterkingset
de set bestaat uit twee versterkingsteunen welke gemonteerd worden als ondersteuning van de achterste langsdragers om de boel wat te ontlasten probeer maar eens als je een beetje aanhanger met wat lading cq kogeldruk achter een stationcar hangt en je deze met een wiel op de stoep zet om je achterklep normaal open en dicht te doen
De extra koeler word altijd geadviseerd door volvo op de automaat als de trekhaak voor bv een caravan word gebruikt
henk volvo 960 B6304/s
De extra koeler word altijd geadviseerd door volvo op de automaat als de trekhaak voor bv een caravan word gebruikt
henk volvo 960 B6304/s
Moderators: Jerry Stam