Onregelmatig stationair enz.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2005 22:58 #1049763 door V700 register
Onregelmatig stationair enz. is gemaakt door V700 register
Hallo, ik ben sinds kort weer besmet met een 740 gl automaat. Toen ik de wagen kocht liep hij heel hard stationair. Schroef wat teruggedraaid, startte hij niet meer koud. Andere carb. geplaatst. Koude start goed maar een erg onregelmatige stationaire loop. Soms bijna uit bij in d zetten. Nieuwe bougies, kabels en verdeler gezet. Wel wat beter, maar loopt nog steeds onregelmatig. Bij de ronde schijf van de gaskabel zit een schakelaar met 2 electr. draadjes. Tapje eromheen en de auto loopt een stuk beter, maar je deze zit er toch niet voor niets? Wie weet er nog wat? Met de stationaire afstelschroef krijg ik hem niet sneller een met de co schroef kan ik ook niet veel want als ik dan gas geef dan gaat hij uit. Alvast bedankt, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2005 19:33 #1113858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onregelmatig stationair
hallo Rob,

Op hoeveel toeren loopt hij nu stationair dan, een automaat hoort toch aardig wat stationair te lopen? 1100 toeren ofzo? en is die schakelaar niet om te schakelen tussen de lage en de hoge spanning van je ontsteking (de spanning is geloof ik lager bij stationair toerental)? misschien dat het draadje naar je ontstekings versteker(links voor tegen het schurbord aan naast je luchtfilter) bij de contacten geoxideerd is...of misschien een andere moduul? ben je al met contact60 en een borsteltje bezig geweest?

groeten Frans.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2005 22:14 #1113871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stationair
Bedankt voor het meedenken. Ik heb ff gekeken naar die stekker naast het luchtfilter, niet geweten dat die voor de ontsteking zou zijn. Zag er mooi schoon uit. Ik heb het idee dat het toerental wel omhoog wil, nu varierend tussen de 500 en 900, maar dat het door iets steeds weer teruggeregeld word, ik word gek van dat gepruttel. Waar zitten de evt andere modules? Zijn dat die dingen achter de zekeringenkast? Waar die schakelaar voor dient ben ik niet achter. Ik heb het tape er maar weer afgehaald. Zoals ik hem nu heb staan maakt het niet veel meer uit. Ik heb heel de ontsteking erafgehad incl. dat ding met die draadjes kon er niets aan zien, waar dient dit voor, kan deze mijn probleem veroorzaken? Ik vind het maar lastig. Ik dacht dat de 480 een lastige auto was. Heb ik nl. ook. Grt Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2005 00:03 #1113879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie site
Op de volgende site staat een mooi schema van het onstekingssysteem en als je er overheen gaat met je muis dan komt er een plaat te staan met hoe dat ding er in het echt uitziet...en in de stukjes eronder staat wat het ding doet en wat veel voorkomende fouten zijn..

www.vlvworld.com/indexframe.html?VolvoRepairManual/700_2_9.htm

bij mijn 740 loopt hij bij een lager stationair toerental ook niet goed...moet een beetje hoog zijn...en hij heeft wel meer gestottert, wat op jouw probleem lijkt, maar dat kwam door false lucht...carb zat er niet goed op....

hoop dat je wat aan de site hebt...heb je btw ook al je bougietjes vervangen enzo...en gekeken naar de bougiedoppen (die willen ook wel eens oxideren)

gr. Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2005 10:13 #1113978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stationair.
Inderdaad een mooi plaatje Frans. Ik moet er nog een beetje op studeren. Beetje druk met werk geweest. Met de bougies, kabels,rotor en verdelerkap ben ik begonnen. Gaat de tja hoe heet dat ding? regeleenheid wel eens stuk? Verder verdenk ik wat sensors, maar welke zijn de meest storinggevoelige en hoe zijn die te meten en waar zitten ze precies, wat een gevlooi... Wel leuk zo'n hobby auto, hij roest gelukkig niet. Dat is bij mijn 480 nl een bijkomend probleem. Maar dat is weer een ander verhaal, daar kom ik wel uit. Grt. Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC